Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un maior consumo de proteínas e a redución de alimentos cun alto índice glucémico axudan a manter o peso perdido

Un estudo analiza o mantemento a longo prazo tras seguir unha dieta de adelgazamento

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 29deNovembrode2010

Un aumento moderado de proteínas e a redución de alimentos cun alto índice glucémico -como fariñas refinadas ou arroz descascarillado- axudan a manter unha dieta saudable e non recuperar o peso perdido. Así o mantén unha investigación na que participou o catedrático de Nutrición da Universidade de Navarra Alfredo Martínez e que acaba de publicarse en New “England Journal of Medicine”.

Este traballo, que forma parte do Proxecto Diógenes (Dieta, Obesidade e Xenes), é a análise “máis relevante do mundo” sobre o mantemento de peso a longo prazo tras seguir unha dieta de adelgazamento, segundo informou a Universidade de Navarra. A investigación avaliou os hábitos de alimentación de 773 familias de oito países europeos, entre eles España. Os voluntarios -938 adultos e 827 nenos- perderon primeiro un 8% do seu peso e, despois, sometéronse a cinco tipos de dieta de mantemento -todas elas baixas en graxas e sen restricións en canto a calorías- que seguiron durante 26 semanas.

Os resultados demostraron que un incremento modesto de proteínas e un descenso de alimentos que achegan enerxía de maneira rápida -teñen un alto índice glucémico- permite manter os quilos perdidos e, mesmo nalgúns casos, continuar coa baixada de peso, sinalou Martínez. O coautor do estudo subliña que as conclusións “supoñen un cambio na idea estendida de que as dietas cun contido proteico de polo menos un 30% son prexudiciais”. De feito, os voluntarios que mellor mantiveron o seu peso e non abandonaron o réxime foron aqueles con dietas “moderadamente” ricas en proteínas e baixo índice de azucre, apuntou.

“Non todas as calorías teñen o mesmo efecto sobre o organismo e tanto as proteínas como os produtos con baixo índice glucémico posúen un efecto saciante que axuda a manter a dieta no tempo”, lembrou o catedrático. Este traballo suxire, ademais, que o máis útil para perder peso non é contar as calorías, senón saber que a calidade destas non é igual, en función da capacidade dos alimentos para converterse en enerxía unha vez que chegan ao organismo. “Así, por exemplo, as lentellas tardan bastante tempo en converterse en glicosa unha vez que as inxerimos, de modo que teñen un índice glucémico baixo”, aclarou o investigador. O mesmo sucedería en xeral con legumes, cereais integrais, froitas, vexetais, carnes magras, etc.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións