Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un novo informe alerta de que a alimentación dos españois afástase da dieta mediterránea

Está a evolucionar "cara a un modelo alimentario de clara influencia anglosaxoa"

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 15deNovembrode2002

Os mozos españois non queren peixe, froitas nin verduras. Prefiren carne, embutidos e comida rápida. Un recente informe sobre “Dieta e enfermidade cardiovascular” elaborado por un equipo de especialistas da Universidade Autónoma de Madrid volveu a alertar de que nos afastamos substancialmente” do patrón da dieta mediterránea “paira evolucionar cara a un modelo alimentario de clara influencia anglosaxoa”.

O traballo, baseado nunha enquisa por autonomías realizada no conxunto de España, confirma a tendencia. “Descendeu progresivamente a toma de hidratos de carbono, por menor consumo de cereais e legumes; e aumentou a inxesta de graxas, por un maior consumo de carne, ovos, leite e derivados lácteos”, advirten os especialistas da investigación, publicada en revístaa “Medicamento clínico”.

Historicamente, a dieta mediterránea ha contribuído a que os países da conca tivesen una das maiores esperanzas de vida no mundo e una moi baixa frecuencia de enfermidades cardiovasculares. Pero que é o que non debe faltar nunca nunha mesa e en que cantidades débese tomar como para que a alimentación non dane seriamente a saúde? Segundo Lucía Laborda, especialista en nutrición do hospital biscaíño de Cruces, “a regra de ouro é moi sinxela: máis froita, máis verduras e máis lácteos; e menos carnes, menos embutidos e menos doces”.

Verduras, peixe e carne

Paira esta experta, una ensalada ao día é absolutamente necesaria. “As verduras achegan hidratos de carbono, fibra e son, ademais, una moi importante fonte de vitaminas de todo tipo. Os legumes, dous ou tres veces por semana, achegan proteínas vexetais e axudan a combater o estreñimiento, un problema moi común no noso medio”, explica.

No que ao peixe refírese, Laborda aconsella consumilo unhas tres veces por semana. “Resulta fundamental que estea ben feito -nin cru, nin pasado- paira un mellor goce e como prevención de posibles infeccións”, precisa.

En canto á carne, esta experta di que comemos máis do dobre da que necesitamos. “Como resultado, introducimos no organismo moitísimas máis proteínas das debidas, co que aumenta considerablemente o risco de enfermidades cardiovasculares”. A recomendación: tres veces por semana en racións que non superen os cen gramos.

Comida “lixo”

Laborda non se esquece da chamada comida “lixo”. Neste sentido, advirte de que as hamburguesas ou as pizzas non poden ser a base dunha alimentación diaria, “pero ocasionalmente pode un gozar delas”.

Por outra banda, recomenda non abusar do sal, xa que sobe a presión arterial e retén líquidos. “Os hipertensos deberían limitar a súa inxesta a unha cucharadita ao día, cantidade na que se inclúe todo o sal contido nos alimentos”.

No que a aceites se refire, aconsella o de oliva, “aínda que non deben desprezarse os de girasol ou millo”. Iso si, lembra que só o de oliva pode reutilizarse. “Non debe empregarse máis dunha vez o aceite de girasol, nin paira freir patacas”, advirte.

Viño con moderación

Aínda que os expertos recoñecen que o viño nas comidas, consumido con moderación, resulta beneficioso paira o organismo, Laborda recomenda a auga e desaconsella os refrescos porque achegan calorías. “Os nenos deben afacerse a gozalos só en ocasións especiais”. O mesmo pode dicirse dos doces. “O mercado ofrece froitas exóticas, como piña ou mango, que poden converterse nun bo sustitutivo do doce mesmo nos aniversarios”, afirma.

En definitiva, a alimentación debe conter alimentos tradicionais como froitas, verduras, lácteos, legumes, pan, patacas e arroz. Os produtos enriquecidos, segundo Laborda, convidan a unha alimentación desequilibrada, que en teoría podería compensarse cuns produtos supostamente máis sans. “Cada nutriente debe buscarse no seu produto orixinal”, conclúe.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións