Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un puñado de cereixas: bo para a hipertensión

Un puñado de cereixas achega unha boa dose de antioxidantes e de potasio, nutrientes que axudan a manter baixo control a tensión arterial

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 20deXullode2010

As cereixas son froitas delicadas, cunha vida útil limitada, que necesitan a incidencia constante e a intensidade dos raios de sol para alcanzar o seu grao óptimo de maduración. Isto sucede ao final da primavera e o comezo de verán, por iso é polo que o mes de maio sexa o inicio da tempada natural para comer cereixas. Neste período, estas froitas conseguen as súas propiedades organolépticas máximas, que se reflicten nunha textura tersa e firme, ademais dunha maior concentración de nutrientes, entre eles, variedade de compostos antioxidantes, de vitaminas como o ácido fólico e minerais como o potasio. A combinación de todos estes compoñentes converte ás cereixas en excepcionais para quen padecen hipertensión, xa que a retención de líquidos é unha situación problemática nestes casos e son froitas que destacan polo seu efecto diurético. Comer un puñado de cereixas ao día, dentro dun patrón de alimentación equilibrada, é unha idea sa para manter baixo control a tensión arterial.

Cereixas: un puñado de antioxidantes

O final da primavera e o comezo do verán é o período natural das cereixas. Neste momento reflicten o seu maior achegue nutricional, ao comprobarse unha concentración superior de nutrientes, como o ácido fólico, a fibra, o potasio e numerosos antioxidantes naturais, xunto cun escaso valor enerxético: apenas 50 Kilocalorías por 100 gramos.

Estas froitas deben a súa cor vermella intenso ás antocianinas, entre outros recoñecidos pigmentos con capacidade antioxidante. A identificación, cuantificación e coñecemento a fondo dos distintos tipos de antioxidantes que concentran as cereixas e as guindas, así como a determinación da súa biodisponibilidad, son obxecto de estudo en recentes publicacións.
Estes compostos -antocianinas, flavonoides, flavanoles e flavonoles, indoles, indolamina, entre outros- contribúen a outorgar ao sabor, a cor e outras propiedades sensoriais, como o amargor ou dulzor e a astringencia da froita, e teñen un valor engadido como axentes antioxidantes e protectores da saúde humana. Nas últimas décadas, son cuantiosas as investigacións que avalían o rol dos distintos antioxidantes e os alimentos que os conteñen en patoloxías dexenerativas como as cardiovasculares e o cancro, así como na deterioración fisiológico asociado ao proceso natural de envellecemento. É o caso das cataratas ou as alteracións do sistema nervioso, e mesmo, o envellecemento prematuro da pel, máis cando a incidencia do sol é maior.

A maior concentración de vitamina C e antioxidantes das cereixas dáse cando están ben vermellas e maduras, en plena tempada

Desde os departamentos de Bioloxía Aplicada e de Tecnoloxía dos Alimentos da Escola Politécnica Superior de Orihuela-Universidade Miguel Hernández (Orihuela, Alacante), analizaron os compoñentes químicos e a actividade antioxidante das cereixas en 14 estadios diferentes de maduración. Os parámetros estudados relacionados coa calidade da froita foron a cor, a textura, os azucres, os ácidos orgánicos, a actividade antioxidante total e o global de compostos fenólicos, antocianinas e acedo ascórbico ou vitamina C. Os resultados revelaron que a acumulación de vitamina C, a actividade antioxidante total (AAT) e os compostos fenólicos totais aumentaron de maneira exponencial ao final da maduración, ao coincidir co oscurecimiento da froita e a acumulación de antocianinas, os pigmentos colorantes. De aí o consello de aproveitar a tempada natural das cereixas para consumilas no seu mellor momento.

Un puñado ao día

Un puñado de cereixas prové de antioxidantes, ademais de achegar unha boa dose de potasio , un mineral que axuda a evitar as cambras musculares debido á súa intervención na actividade neuro-muscular. As necesidades deste mineral son maiores en caso de tomar certos medicamentos, como os diuréticos para tratar a hipertensión arterial, polo que é recomendable comer cereixas nestas circunstancias.

Un puñado de cereixas prové de potasio, un mineral que axuda a controlar a tensión arterial

Isto débese a que o consumo de diuréticos ten efectos secundarios. Á vez que serven para eliminar líquidos, tamén forzan a eliminación de potasio a través dos ouriños en cantidades superiores ao normal. Se as perdas non se compensan cunha adecuada inxesta, córrese o risco de sufrir a súa carencia. A falta de potasio pode provocar debilidade dos músculos, taquicardia, sede e falta de apetito. Para compensar esta deficiencia, hai que inxerir alimentos ricos neste mineral, como as cereixas, as guindas, o plátano, as froitas desecadas e os froitos secos. Ademais, son as froitas idóneas para as mulleres embarazadas, ao proporcionarlles parte do ácido fólico que precisan nesta etapa vital.

O propio é comer as cereixas frescas, ao natural, aínda que se pode aproveitar a súa intensa cor e sabor para endulzar e dar colorido aos pratos. Os meses de tempada brindan a oportunidade de elaborar un apetitoso sorbete xeado de cereixas, un gazpacho de picotas ou un zume de laranxa con frambuesas e cereixas.

Estas froitas pódense comer entre horas, mesturadas con iogur e muesli ou con variedade de froitas . Serven de ingredientes para elaborar o recheo duns crepes, pódense confitar ou elaborar con elas unha deliciosa compota de cereixas coa que untar unhas torradas con queixo fresco, cremoso ou requeixo ou uns sopapos de arroz.

CAPACIDADE ANTIOXIDANTE

Img cerezas1

A correlación entre a inxesta de cereixas e a diminución do risco cardiovascular suxire, aínda que non demostra, que as antocianinas poderían ser a clave. Estas sustancias, que dan á froita o seu característico ton vermello, pertencen a un gran grupo de compostos fenólicos que se coñecen como flavonoides. Dos máis de 150 tipos diferentes de flavonoides que se atoparon en vexetais, as antocianinas rexistran a maior capacidade antioxidante.

As cereixas son moi ricas en antocianina 1 e 2, que ten unha coñecida acción para bloquear un tipo de encimas denominadas ciclooxigenasas, que median na inflamación e a dor. Para calcular a capacidade antioxidante de calquera alimento, creouse o concepto de ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity), que mide cantos radicais derivados do osíxeno, que son sustancias daniñas, pode absorber e desactivar un alimento específico.

Cuantos máis radicais absorbe un alimento, maior é a súa puntuación ORAC. Segundo o “American Journal of Clinical Nutrition”, as cereixas ocupan o posto número 14, entre os 50 alimentos máis ricos en antioxidantes. Os coñecidos líderes desta lista son, entre outros, as ciruelas e o chocolate negro, pola súa condición de ser case puro cacao.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións