Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Unha mariscada en casa

Nécoras, lagostas, bogavantes, centolas, recoiro e lagostinos son algúns dos caprichos que tamén se poden saborear en casa

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 23deAbrilde2007

Algunhas persoas adoitan incluír nos seus pratos algo de marisco, por exemplo unha ensalada de lagostinos ou un arroz con ameixas. Con todo, unha mariscada como tal só se prepara en ocasións especiais, aínda que calquera escusa é boa para elaborala. Os meses de primavera e verán son un bo momento para comer marisco a un prezo moi alcanzable. Ademais, pódese comprar cru e cociñalo en casa, para así gozar dunha boa mariscada sen saír fose e gastando pouco diñeiro.

Beneficios do marisco

Con frecuencia, cando se fala de marisco, o primeiro que vén á cabeza é pesadez de estómago, colesterol e acedo úrico. Todas estas connotacións negativas merecen unha explicación, xa este alimento tamén presenta moitos beneficios. O seu consumo ocasional non ten por que afectar a unha persoa que está totalmente sa. O primeiro punto a favor é o baixo achegar calórico deste grupo de alimentos, xa que conteñen moi pouca graxa, sobre todo as ameixas ou os mexillóns. A auga, de feito, é o seu compoñente máis abundante, seguido das proteínas. Ademais, o valor calórico dos mariscos raramente vese incrementado, xa que é habitual preparalos cocidos ou ao vapor.

No que se refire ao colesterol, hai diferenzas entre uns mariscos e outros. Os crustáceos son os que o concentran maior cantidade. Con todo, achegan moi poucas graxas saturadas e moitas insaturadas, estas últimas as que axudan a reducir o colesterol. Por tanto, a capacidade de elevar o colesterol en sangue é moi inferior á doutros alimentos como o embutido.

A súa riqueza en graxas insaturadas converte aos mariscos nun alimento perfecto para previr o colesterol

As proteínas do marisco son de boa calidade. Con todo, teñen máis colágeno e son máis fibrosas que as proteínas do peixe, o que fai que o marisco se dixira algo peor. Por este motivo, convén non excederse coa cantidade nunha soa comida, sobre todo se se trata dunha cea. Da degradación destas proteínas obtéñense as purinas que, ao metabolizarse no organismo, transfórmanse en ácido úrico. Así, as persoas con hiperuricemia ou ataques de pinga deben reducir ao máximo o seu consumo.

Na marisquería

En primeiro lugar débese decidir que tipo de mariscos vanse a comprar. Para iso, sempre se pode contar coa experiencia do vendedor. Tan importante é coñecelos como saber compralos, para así poder elixir un xénero de calidade. Ademais, cuantos máis comensais senten na mesa maior poderá ser a variedade.

No mercado, o marisco pódese adquirir vivo, por exemplo lagostas, bogavante, centolas ou boi de mar. Para comprobar se están vivos débeselles tocar os ollos e notar que se moven. Tamén se poden comprar refrigerados ou conxelados, e mesmo se poden adquirir xa cocidos e listos para comer ou ben cocidos e conxelados.

Cociñar o marisco

Non é necesario elaborar un menú complexo que inclúa demasiadas salsas e refritos, xa que desta maneira ocúltase o auténtico sabor do marisco, que é o que se quere degustar. A mellor forma de cociñar o marisco é aquela que conserva o seu sabor real. Ademais, é a máis sinxela: a cocción. No entanto, o marisco tamén se presta a outras elaboracións como á prancha, ao forno ou outras elaboracións máis complexas como a vieira gratinada, o boi de mar recheo (txangurro) ou os fritos de mexillón.

Á prancha: Para preparar os exemplares de gran de tamaño convén partilos pola metade e comezar a súa cocción pola parte da casca para terminala pola parte da carne. Pódeselle engadir algún tipo de sustancia aceda ou vinagre oloroso para darlle un sabor distinto.

Cocido: O seu cocción adóitase facer por inmersión, dentro dunha mestura de auga con sal fervendo ou un caldo curto con auga, verduras e elementos aromáticos. O tempo de cocción varía: cun quilo de marisco, se se trata dunha peza grande necesítanse 15 minutos, pero se se trata de pezas pequenas requírense 8 minutos se está conxelado ou 5 se está fresco. Unha vez cocido, recoméndase arrefrialo nun recipiente con xeos, para que a carne quede máis prieta.

O menú completo

ImgImagen: David Sanger
A continuación preséntase unha posible combinación de mariscos para saborear en casa, en compañía dos amigos ou da familia.

-Entrantes
Ameixas á mariñeira, berberechos, recoiro e mexillóns ao vapor. O seu excelente contido en ferro fainos moi recomendables en caso de deficiencia deste mineral.

-Primeiros pratos
O centro da mesa é un bo lugar para colocar todos os primeiros, de modo que cada comensal sírvase a cantidade que desexe: ensalada de lagostinos, salpicón de cangrexo, percebes, quisquillas e gambas á prancha

-Segundos pratos
A elixir entre os seguintes pratos: bogavante á prancha, lagosta cocida, centola ou nécoras.

-Sobremesa
Un sorbete de limón podería ser unha boa sobremesa, xa que é lixeiro e axuda a dixerir.

Acompañada de viño branco, a mariscada convértese nunha excelente comida ideal para realizar de forma ocasional.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións