Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Unha razón máis para ter coidado co azucre: empeora o diagnóstico por covid-19

O nivel elevado de azucre en sangue é un factor de risco e predictor da mortalidade en pacientes con covid-19. Diagnosticar e tratar pronto a hiperglucemia mellora o prognóstico

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 28deDecembrode2020
galletas azucar coronavirus Imaxe: RitaE

Aínda que sabemos que consumir azucre en exceso non é bo para a nosa saúde, a chegada do Nadal cos seus ricos doces fai que máis dun expor se é momento de tomarse unha tregua por unhas semanas. Motivos para non endulzarse a vida en cada instante hai moitos, pero por se non eran suficientes, un informe da Sociedade Española de Medicamento Interno (SEMI) asocia a hiperglucemia (o exceso de azucre en sangue) cunha maior necesidade de ventilación mecánica, ingreso en UCI e risco de morte nos casos de relacionados con covid-19. Con esta información, na que profundamos a continuación, parece que chegou o momento de reafirmarse no propósito de control para non caer na azucarada tentación culinaria. É tempo de evitar o picoteo e apartar as bandexas repletas de turrón , polvorones, mantecados e mazapán que ameazan co “cómeme” acotío. Contámosche como. 

Como inflúe a hiperglucemia na covid-19?

Segundo un estudo científico realizado por 25 médicos internos da SEMI e publicado en Annals of Medicine, a probabilidade acumulada de mortalidade é significativamente maior en pacientes con hiperglucemia en comparación con pacientes con normoglucemia, con independencia da presenza de diabetes. Por iso, segundo recóllese no informe, “a detección de hiperglucemia en pacientes con e sen diabetes preexistente e o seu tratamento cedo deben ser obrigatorios no manexo de pacientes covid-19 hospitalizados”.

Ademais de ser un factor de risco, a hiperglucemia tamén se asociou con necesidade de aplicar ventilación mecánica, ingreso en UCI e mortalidade. “As taxas de mortalidade hospitalaria foron do 15,7 % para pacientes con glucemia  inferior a 140 mg/dl, do 33,7 % para aqueles con 140-180 mg/dl e do 41,1 % para pacientes con máis de 180 mg/dl de glucemia”.

O doutor Javier Carrasco, coordinador do estudo e do Grupo de Diabetes, Obesidade e Nutrición da SEMI, considera que “todos os pacientes con covid-19 deberían avaliar o seu nivel de glucemia e, en caso de elevacións, consultar co seu médico. Os pacientes diabéticos poderían necesitar intensificación do tratamento nas primeiras fases da enfermidade e nos pacientes non diabéticos podería ser necesario iniciar tratamento”.

Os doces do Nadal, unha bomba de azucre

Todos os doces do Nadal teñen un alto contido en azucre . Se facemos contas sobre 100 g, os mantecados e o roscón de reis teñen 22 g de azucre, o panettone 54 g, os mazapanes 58 g, os roscos de viño 65 g…

azucar coronavirus
Imaxe: guanabarino

A Organización Mundial da Saúde (OMS) clasifica aos azucres en dous tipos:

  • Os bos, que son os que xa teñen os alimentos, que non son prexudiciais, e atópanse nas verduras enteiras frescas e as froitas. Segundo a OMS, “non hai probas de que o consumo de azucres intrínsecos teña efectos adversos para a saúde”.
  • Os malos, os engadidos, que son os que debemos controlar e evitar. Para a OMS, “son os monosacáridos e os disacáridos engadidos aos alimentos polos fabricantes, os cociñeiros ou os consumidores, así como os azucres presentes de forma natural no mel, os jarabes, os mollos de froita e os concentrados de mollo de froita (zumes)”.

O organismo médico  recomenda, tanto para adultos como para nenos, reducir o consumo destes azucres libres “a menos do 10 % da inxesta calórica total”. Aínda así, o máis adecuado sería “unha redución por baixo do 5 %”, posto que “produciría beneficios adicionais para a saúde”.

Se facemos os cálculos cunha inxesta de 2.000 Kcal diarias, estas porcentaxes equivalen nun adulto a uns 50 gramos de azucre como máximo ao día (25 gramos, se queremos estar na zona máis óptima). Con nenos, as cifras baixarían a 30 gramos ou, moito mellor, 15 gramos.

Así se esconde o azucre

Os azucres engadidos preséntanse con distintos nomes e apelidos nos alimentos: branco, moreno de cana, refinado, jarabe de millo, dextrosa, fructosa, glicosa, sacarosa, mel, almidón, lactosa, maltosa, jarabe de malta, melaza… Toda esta variedade de denominacións fai que moitas veces custe identificalos nos produtos que consumimos.

A única maneira de detectalos é ler a etiquetaxe e buscar directamente a palabra “azucre” ou un dos anteriores substitutos. Outra opción é consultar na columna de hidratos de carbono a cantidade de azucres engadidos.

A lexislación establece que un alimento se considera sen azucre, se contén menos de 0,5 g por 100 g se é sólido ou 100 ml se é líquido. Se é inferior a 5 g ou 2,5  ml, valórase como con baixo contido en azucre. Se non se engadiu ningún azucre extra durante a produción, será un alimento sen azucres engadidos, aínda que deberá incluír a coletilla “contén azucres naturalmente presentes” se fose o caso.

Que pasa se nos pasamos co azucre?

Unha inxesta excesiva de azucre pode provocar unha hiperglucemia en persoas sas. Para combatela, o páncreas produce insulina extra para retirar toda a glicosa extra do sangue. E cando isto ocorre e os niveis descenden con moita rapidez, xérase unha hipoglucemia —xusto o contrario— que se manifesta con sensación de fame, mareo ou taquicardias.

Ao final, se nos abarrotamos con frecuencia a doces e eses altibaixos na glicosa prodúcense con frecuencia, auméntase o risco de padecer sobrepeso e favorécese o desenvolvemento de enfermidades metabólicas como a diabetes, cardiovasculares e problemas gastrointestinales ou carie dental.

Como desengancharse de tanto doce

Deixar ou, polo menos, moderar o consumo de azucre pódese conseguir con ganas e forza de vontade. Aquí tes tres consellos para tentalo:

  • Come con regularidade. O idóneo é facer cinco comidas ao día, preferiblemente ricas en proteínas. Desta forma manterás niveis constantes de azucre en sangue.
  • Antollo doce?, toma froita. É mellor escoller un alimento con azucre natural que engadido.
  • Feixe exercicio e o teu cerebro liberará dopamina, a hormona da felicidade. Así controlarás a posible ansiedade provocada polo aburrimento ou a tristeza que poida que tentes acougar tomando doce. 

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións