Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ventre inchado: seis craves para solucionalo

O tipo de alimentos que se consomen, o modo de cociñalos e os ritmos das comidas son factores que inflúen na sensación de ventre inchado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11deXullode2012
Img vientre plano1 hd Imaxe: dashek

A sensación de ventre inchado, ademais de incómoda, é pouco gratificante, sobre todo no verán, cando levan pezas lixeiras ou o abdome queda á vista co bikini ou o bañador. Os cambios de rutina, de dieta e de horarios favorecen, moitas veces, unha mala dixestión e esa sensación de pesadez tan molesta. Neste artigo faise unha revisión da forma para comer -tanto na elección dos alimentos como na maneira de cociñalos-, co fin de identificar as causas dietéticas do ventre inchado e expor as solucións máis acordes para facilitar as dixestións, previr os gases e reducir a hinchazón.

Img vientre plano1
Imaxe: dashek

Ventre inchado: causas e solucións

Facer abdominais axuda a manter un ventre plano e tonificado. Con todo, en ocasións, non basta co exercicio físico para reducir a hinchazón e as molestias que leva. O tipo de alimentos que se consomen, o modo de cociñalos e os ritmos das comidas son factores que inflúen excesivamente neste malestar, que debería ser pasaxeiro, pero pode converterse en perpetuo.

1. Comer rápido, masticas ou tragas?

  • O problema. As persoas que comen rápido e ata que senten cheas multiplican por tres o risco de sobrepeso. Este vínculo explícase en parte pola sensación de saciedade , que tarda entre 20 e 25 minutos en chegar do estómago ao cerebro. Por iso, cando se come rápido, tense fame mesmo tras inxerir suficiente alimento como para estar satisfeito. Ademais, ao comer dese modo, trágase máis aire, o que explica en parte a hinchazón abdominal. Ao non masticarse o suficiente, os alimentos ricos en carbohidratos que requiren mesturarse coa saliva para predigerirse (por acción das encimas salivares) chegan case intactos ao intestino e a súa dixestión provoca fermentacións que se traducen en indesexables gases.
  • As solucións. Comezar a comida con ensaladas ou tostar o pan son algunhas propostas que obrigan a masticar os alimentos. Comer con escarvadentes axuda a comer máis amodo e mellora a dixestión, á vez que a miúdo cómese menos porque se percibe antes a sensación de saciedade. Servirse os pratos por separado axuda a tomar conciencia da necesidade para comer máis amodo.

2. Demasiadas frituras

  • O problema. Un menú no que abunden os empanados, os fritos, os rebozados, as croquetas, as patacas fritas, os guisos e os estofados pode ser moi variado, pero excédese coas frituras. Este é o modo de cociñado co que o alimento absorbe máis aceite. Dixerir as graxas require máis labor dixestivo, é máis custoso e inflúe en que se teña sensación de plenitude ou de hinchazón tras cada comida.
  • As solucións. Entre elas están cociñar os alimentos á prancha e acompañados de rehogados, estofados con pouco aceite, ao forno ou ao vapor en alternancia coas frituras. Para absorber menos aceite ao fritir, convén engadir o alimento ben seco ao aceite moi quente (pero sen que humee), usar aceite de oliva (impregna menos ao alimento) e deixar repousar os fritos en papel absorbente de cociña para que empape o exceso de aceite.

3. As burbullas inchan

  • O problema. Tomar refrescos con gas incha o ventre. Se ademais son azucarados, inxérense “calorías baleiras” que suman enerxía e contribúen a gañar peso. A auga con gas, aínda que non ten calorías, tamén pode provocar esa sensación de tripa inchada, máis se se toma durante as comidas.
  • A solución. Elixir auga sen gas como bebida preferente e tomala fóra das comidas é un bo consello para combater a distensión abdominal.

4. Falta fibra ou se toma en exceso?

  • O problema. A fibra, como todo, convén tomala na súa xusta medida. Inxerir pouca cantidade asóciase ao estreñimiento, pero comer máis fibra da que o organismo tolera tamén é contraproducente, xa que pode provocar diarrea e hinchazón abdominal.
  • As solucións. Para evitar molestias dixestivas, quen se inicien no consumo de alimentos integrais, deben facelo aos poucos (comezar se seica co pan, logo cos cereais, máis tarde co arroz e a pasta). Unha alimentación achega suficiente fibra se alterna froitas, ensaladas e verduras, algún alimento integral, froitos secos, froitas desecadas e legumes. Se é así, non será preciso tomar extras de fibra en pastillas ou en forma de salvado.

5. Falta de forza dixestiva

  • O problema. Comer todos os alimentos refinados, é dicir, elaborados con fariñas non integrais, como o pan, as galletas, a pasta, os cereais de almorzo ou o propio arroz, fai que se esgoten antes as encimas dixestivas que fabrica o propio aparello dixestivo, xa que os alimentos inxeridos están desprovistas delas. Isto tradúcese nunha menor forza dixestiva que explica, en gran medida, a hinchazón abdominal, os gases (flatulencia e aerofagia) e as dispepsias.
  • As solucións. Iniciarse no consumo de alimentos integrais é moi beneficioso para a saúde. Ademais de que a densidade nutritiva destes alimentos é maior (teñen máis vitaminas, minerais, fibra e antioxidantes), provén de encimas con efectos positivos no aparello dixestivo como para combater o ventre inchado. Tamén pode resultar moi útil engadir ás ensaladas brotes de germinados ou incluír no menú alimentos fermentados como o chucrut ou o miso. En ambos os casos, polos procesos de germinación e de fermentación que experimentan estes alimentos, xéranse encimas que axudan na dixestión.

6. Non gustan as ensaladas

  • O problema. As encimas dos alimentos destrúense, en gran medida, pola acción da calor, é dicir, ao asar, cocer, quentar ou fritir os alimentos. Cando non se ten o costume para comer ensaladas e froita fresca, co tempo pódese perder forza dixestiva por escaseza de encimas dixestivas.
  • A solución. Os alimentos crus son a principal fonte dietética de encimas, de aí a necesidade para comer algo de ensalada ou de froita fresca a diario.

Intolerancia descoñecida a algún alimento: outra causa da hinchazón

Entre as distintas intolerancias, a celiaquía (ou intolerancia ao glute) e a intolerancia á lactosa son as máis coñecidas. O malestar dixestivo é o denominador común neste tipo de trastornos alimentarios. Outro mecanismo concreto de intolerancias é a histaminosis alimentaria non alérxica (ou síndrome HANA). Neste caso, os síntomas desenvólvense polo impacto dunha molécula, a histamina, cos distintos receptores das células do organismo. Os síntomas son dispersos, aínda que todos teñen un nexo común: a descarga forte de histamina tras o consumo do alimento responsable.

Os trastornos dixestivos máis comúns que se identifican como consecuencia deste tipo específico de intolerancias son: dispepsia ou dixestións pesadas frecuentes xusto despois de comer, dixestións lentas, tripa inchada, diarreas e/ou estreñimiento (un ou outro malestar, ou alternancia entre ambos os), gastritis, náuseas, vómitos, etc. Non adoitan darse todos os síntomas nunha mesma persoa, salvo que se estea moi afectado.

O aumento do volume corporal, a retención de líquidos ou as dores de cabeza frecuentes son outros sinais que, en ocasións, conflúen e axudan a identificar o perfil dunha persoa candidata a estar afectada dalgunha intolerancia. Se este tipo de trastorno non se resolve cunha alimentación adaptada e adecuada, cos anos pode degenerar en patoloxías crónicas como colon irritable, cefaleas ou hemicrania, fatiga muscular crónica ou fibromialxia, entre outras.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións