Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Vitamina B2 ou Riboflavina

A vitamina B2 xoga un papel importante na obtención da enerxía que o organismo necesita
Por maitezudaire 24 de Febreiro de 2005

Esta vitamina hidrosoluble atópase amplamente distribuída nos alimentos. Algunhas das súas fontes máis importantes son os vexetais de folla verde, o fígado, os ovos, os lácteos e o fermento de cervexa, entre outras.

Cales son as súas funcións?

Xunto a outras vitaminas do grupo B, a riboflavina é esencial na obtención de enerxía a partir dos hidratos de carbono, as proteínas e as graxas, e xoga un papel importante nos mantementos do bo estado da pel e as mucosas.

Ademais, a vitamina B2 é necesaria para a actividade doutras vitaminas como a B6 ou piridoxina, e para a formación de vitamina B3 ou niacina a partir do triptófano, un aminoácido esencial. Tamén contribúe á formación de anticorpos e de glóbulos vermellos.

Causas e consecuencias da súa deficiencia

A carencia de riboflavina na dieta pode estar causada por diferentes factores como unha dieta pouco equilibrada, un consumo excesivo de doces e alimentos refinados (durante o refinado elimínase a casca dos cereais, lugar en o que está presente a vitamina B2 xunto a outros nutrientes), ou o alcoholismo crónico, entre outros. No que se refire a os cereais refinados, o pan e a pasta conteñen vitaminas en cantidades inferiores ás das súas análogos integrais, polo que abusar do seu consumo pode contribuír a un maior risco de déficit de B2. En canto ao exceso de doces, estes aumentan os requirimentos de riboflavina debido a que esta vitamina participa na obtención de enerxía a partir dos hidratos de carbono.

A carencia de vitamina B2 na dieta provoca trastornos oculares como fotofobia (dor ocular producido pola luz) e lagrimeo, así como alteracións bucais, entre as que se atopan a aparición de fisuras na boca e o enrojecimiento dos beizos.

É común que a deficiencia desta vitamina preséntese combinada con a doutras vitaminas hidrosolubles como a vitamina B1 ou tiamina e a B3 ou niacina.

Pode causar toxicidade?

A riboflavina non causa toxicidade porque non se almacena no organismo. Se trata dunha vitamina hidrosoluble, é dicir, soluble en auga, polo que a súa exceso elimínase a través dos ouriños.

Cantidades necesarias

As necesidades de vitamina B2 varían en función da idade e o sexo. Os nenos necesitan en xeral, de 0,4 a 1,2 mg de riboflavina ao día, mentres que a partir dos 10 anos os requirimentos aumentan. Na idade adulta, os homes necesitan unha cantidade diaria de 1,8 mg de riboflavina, mentres que no caso das mulleres a cantidade é de 1,4 mg.

É importante ter en conta que durante o embarazo e a lactación, as necesidades da muller van verse incrementadas, polo que a cantidade diaria recomendada de riboflavina nestes casos vai ser de 1,6 e 1,9 mg respectivamente.

Levar a cabo unha alimentación sa e equilibrada que inclúa alimentos ricos en riboflavina, resulta suficiente para obter as cantidades necesarias desta vitamina.