Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Vitamina E, un potente antioxidante

Neutraliza os radicais libres e axuda a previr enfermidades dexenerativas, cardiovasculares ou cancro

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 13deMaiode2007
Img almendras Imaxe: Dan McKay

A vitamina E pertence ao grupo das liposolubles, que polas súas características químicas son solubles en graxas. O seu consumo é esencial, pero o exceso pode resultar contraproducente porque se almacena no organismo. Ademais, é antioxidante. Protexe as membranas celulares e evita a oxidación de células, proteínas, lípidos e material xenético.

A vitamina E acumúlase no tecido adiposo ou graso, o fígado e o músculo e, en menor proporción, nos órganos sexuais femininos e masculinos, e en certas células sanguíneas como os glóbulos vermellos (eritrocitos) ou os brancos (plaquetas).
Distínguense ata oito compostos (isómeros) diferentes dentro da denominación vitamina E: catro tocoferoles e catro tocotrienoles. O termo isómero significa que son compostos coa mesma fórmula molecular (en canto a número e tipo de átomos), pero diferente fórmula estrutural e, por tanto, diferentes propiedades. O alfa-tocoferol é a denominación que se asignou á vitamina E, o isómero máis común na natureza e o de maior acción vitamínica.

Dous nun: vitamina e antioxidante

Destaca pola súa dualidade, á parte de ser vitamina é antioxidante. Entre as súas funcións, protexe da oxidación ás membranas celulares de todo o organismo, en especial, das células do sistema nervioso, do sistema cardiovascular, os glóbulos vermellos e as células musculares. Pola súa acción antioxidante, ao neutralizar os radicais libres xerados durante o proceso de respiración e evitar a oxidación de células, proteínas, lípidos e material xenético (ADN, ARN), é importante o seu papel preventivo na xénese e desenvolvemento de enfermidades dexenerativas, cardiovasculares ou cancro.

A falta de vitamina E pode provocar dexeneración muscular, anemias e trastornos neurológicos ou da reprodución

Un achegue adecuado de vitamina E, por complexos mecanismos metabólicos, reduce a necesidade de vitamina A e favorece a acción antioxidante dos beta-carotenos e a vitamina C. Tamén impide a formación de peróxidos (radicais libres) durante o metabolismo dos ácidos grasos poliinsaturados. Outra das súas cualidades sobresalientes é o aumento da resistencia do sistema inmunológico, como constataron diversos ensaios clínicos tras administrar os seus suplementos.

Tamén se estuda a inxesta de doses elevadas polo seu posible beneficio na fertilidade. As investigacións baséanse na hipótese de que un achegue adecuado de antioxidantes pode mellorar a capacidade reprodutora da muller, ao contrarrestar a tensión oxidativo dos radicais libres, que sería beneficioso antes do embarazo e durante o mesmo.

No caso dos homes, un achegue adecuado asóciase a unha maior actividade dos espermatozoides e mellor calidade do seme, aínda que os resultados en humanos non son aínda concluíntes. Véndense produtos con vitamina E como complemento antioxidante para o mantemento e o reforzo da pel fronte á acción daniña dos raios uva, aínda que o seu papel como protector solar non é seguro e aínda está en estudo.

Alimentos para evitar a deficiencia

As necesidades diarias de vitamina E nos adultos oscilan de 10 a 12 mg. Esta cantidade calcúlase nun dez cucharadas de aceite de oliva, en dúas de aceite de girasol ou en dous puñados (50 gramos) de améndoas ou abelás. O risco de déficit é maior en nenos prematuros ou con baixo peso corporal e en quen sofren fibrosis quística ou padecen obstrución nos condutos biliares. Cando hai unha mala absorción de graxas, tamén se orixina unha carencia desta vitamina.

Aínda que a súa falta non é común, os casos de avitaminosis asócianse con destrución dos glóbulos vermellos, dexeneración muscular, trastornos da reprodución e trastornos neurológicos debidos a unha mala condución dos impulsos nerviosos. A selección dos seguintes alimentos garante o consumo seguro da vitamina na cantidade recomendada: aceites de oliva de primeira presión en frío, aceite de soia, vexetais de folla verde e froitos secos, ademais de xerme de trigo ou o seu aceite como complemento da dieta.

Necesidade de suplementación

Recoméndase o achegue extra de vitamina E para os deportistas, xa que a súa acción antioxidante minimiza o risco de lesións. En función dos hábitos alimenticios, pode ser preferible como suplemento en persoas con mala absorción de graxas e outras alteracións dixestivas asociadas. Tamén pode ser preciso aumentar o seu consumo entre as persoas fumadoras.

O fume do tabaco, unha dieta demasiado rica en graxas poliinsaturadas (froitos secos, aceites de sementes ou peixe), así como a deficiencia de vitamina C, incrementan os requirimentos desta vitamina como fonte antioxidante.

PRECAUCIÓNS DE CONSUMO

En caso de necesitar un achegue extra e simultáneo de ferro e vitamina E, hai que separar a inxesta de ambos, polo menos, en oito horas. A toma conxunta afecta á absorción e aproveitamento dos dous compostos. As doses elevadas de vitamina E poden aumentar a presión arterial en persoas que sofren hipertensión. Antes de tomar calquera suplemento débese consultar cun especialista.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións