Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Vitamina K

A vitamina K, ademais de posuír funcións esenciais na coagulación sanguínea, participa na formación e mantemento dos ósos
Por maitezudaire 4 de Xaneiro de 2006

A vitamina K é unha vitamina liposoluble, é dicir, soluble en graxa. Foidescuberta en Dinamarca e designada como vitamina K pola palabra danesa koagulation.As formas naturais desta vitamina son as filoquinonas. Estas sustancias estánpresentes nos alimentos e desígnanse como vitamina K1. As menaquinonas ouvitamina K2, son producidas polas nosas bacterias intestinais. Por último, amenadiona ou vitamina K3, é un composto sintético.

Cales son as súas funcións?

A función máis recoñecida da vitaminaK é a que a relaciona coa coagulación do sangue, por iso é polo que lladenomine tamén “antihemorrágica”. Esta vitamina participa na formación devarios factores de coagulación, uns compoñentes proteicos necesarios para quehaxa unha coagulación sanguínea adecuada.

Ademais, a vitamina K intervén no metabolismo óseo xa que a osteocalcina,unha proteína específica do óso, require de vitamina K para a súa maduración.

Causas e consecuencias da súa deficiencia

A deficiencia de vitamina K non é común no ser humano. No entanto,esta deficiencia relaciónase cunha absorción insuficiente de graxas ou lípidose coa destrución da flora intestinal que pode darse como consecuenciada toma de antibióticos durante longos períodos de tempo ou a consecuenciade certos trastornos de saúde.

A hemorraxia é o signo predominante cando existe unha carencia importantede vitamina K, e nos casos máis graves a súa consecuencia é unha anemia que podecausar a morte. Cando a deficiencia desta vitamina é leve, non seproducen signos clínicos.

Pode causar toxicidade?

Non se demostrou que as filoquinonas (vitamina K1) e asmenaquinonas (vitamina K2) produzan toxicidade. Con todo a menadiona(vitamina K3) si pode ser tóxica, pois doses excesivas (cantidades superioresa 1000 veces as recomendadas), poden causar ictericia (pigmentación amarelada pel e as mucosas) en lactantes.

Alimentos nos que abunda

A vitamina K atópase principalmente en vexetais de folla verdecomo coles de Bruxelas, nabos, brócoli, espinacas e leituga, entre outros.

Os cereais tamén conteñen vitamina K pero en cantidades inferiores,mentres que a carne, os ovos e os lácteos (leite, iogur, queixo…) posúencantidades variables desta vitamina.

Cantidades necesarias

O requirimento alimentario recomendado para a vitamina K é de 1microgramo por quilo de peso e por día. Aínda que a metade da devandita cantidade conséguesegrazas á formación de vitamina K por parte das nosas bacteriasintestinais. Por tanto, unha persoa de 75 quilos de peso necesitaría 75microgramos diarios de vitamina K, dos cales aproximadamente a metade debesende proceder da dieta. Se se ten en conta que polo xeral 100 g de vexetais de folla verde (leituga, brócoli, coles de Bruxelas..) conteñen máis de 80-100 microgramos de vitamina K, dedúcese que non é difícil achegar ao organismo as cantidades que necesita desta vitamina se leva a cabo unha alimentación equilibrada que inclúa cantidades suficientes de todos os grupos de alimentos.