Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Volta ao cole: as mellores ceas paira os nenos

Consellos prácticos paira ofrecer aos pequenos un menú san e equilibrado, que complemente a comida do mediodía no colexio

Os menús escolares están deseñados por dietistas e nutricionistas que garanten una correcta alimentación. Pero, que pasa polas noites? É posible manter ese equilibrio nutricional en casa? A Lei 17/2011 establece que os centros educativos e empresas de restauración colectiva deben ofrecen ás familias o detalle dos menús do mediodía, así como orientacións claras para que as ceas sexan complementarias. Con todo, non sempre se cumpre. A seguinte reportaxe explica por que é importante acertar coas ceas, propón ideas paira planificalas a partir do menú do colexio, indica que alimentos deben utilizarse máis (e cales menos) e brinda pequenos trucos paira ter éxito coas ceas infantís.

Img cenainf
Imaxe: J?lija Mazhora

Ideas paira planificar as ceas a partir do menú escolar

A alimentación infantil é un tema prioritario. Cociñar paira os pequenos un menú equilibrado, reducir a inxesta de produtos grasos, manter baixo control as chucherías ou lograr que consuman máis froita, verdura e peixe son obxectivos primordiais paira os pais. Nese sentido, a volta ao cole supón una axuda importante grazas aos menús escolares, pero o traballo continúa en casa.

Cando as empresas de restauración colectiva ofrecen as suxestións paira a cea, xunto co menú do colexio, os proxenitores téñeno máis fácil. Talvez no fogar non se conte xusto co peixe proposto, pero polo menos xa se sabe que o peixe é una boa opción paira esa noite e ese dato axuda a acertar coa elección dos pratos.

Na actualidade, moitas empresas que antes entregaban o menú impreso, agora cólgano na páxina web do centro educativo ou o envían por correo electrónico. Neste caso, é conveniente imprimilo en casa e planificar as ceas con tempo ou, como mínimo, afacerse a consultar o menú escolar paira decidir a cea cada día.

  • O primeiro prato da cea debería estar composto case sempre por verduras, xa sexan fervidas, verduras salteadas ou ensaladas. Tamén son válidas as sopas e os purés, pero non o mesmo día que se serviron no colexio.
  • As carnes deben complementarse sempre con peixe ou ovo e ao revés, os peixes ou ovos deben complementarse con carnes. O importante é que, ao final da semana, os nenos consuman carnes, peixes e ovos cunha frecuencia similar.
  • A mellor sobremesa sempre é a froita e débese facilitar o seu consumo, polo que convén preparala paira os pequenos. Aínda que os menores necesitan moitos lácteos (2 ou 3 racións ao día), poden tomar tanto o leite como o iogur no almorzo, na merenda ou antes de irse a durmir si cearon pouco.

Que alimentos usar máis e cales limitar nas ceas dos nenos

Os alimentos máis recomendados paira a cea son os que complementan as comidas do colexio. Nos menús escolares, hai certos alimentos que apenas se introducen e, por este motivo, é máis importante incluílos nas ceas.

  • Verduras frescas e enteiras. Algunhas suxestións útiles son: fervido de patacas con xudías verdes, espinacas ou acelgas, zanahorias, guisantes, col, coliflor e brécol; tamén verduras salteadas con cebola ou xamón (xudías verdes, alcachofas, espinacas), espinacas con bechamel, verduras asadas á prancha (calabacines, cebola, pementos, berenjenas), etc.
  • Peixe azul e peixe pequeno. Non poden incorporarse nos centros educativos porque non é posible asegurar a eliminación total das espiñas. Con todo, en casa pódense preparar e desmigar: boquerones, bacaladillas, arenques, caballa, sardiñas, salmonetes, galos, linguados, dourada, xurelos, robaliza, troita, etc.
  • Ovos frescos e enteiros. No colexio porán ovo só unha vez á semana, aínda que é un alimento completo desde o punto de vista nutricional e esencial no desenvolvemento infantil. Ademais, na escola ven obrigados a utilizar o ovo pasteurizado en brik , polo que só poden preparar tortillas. En casa pódense facer ovos poché, ovos á prancha, ovos fritos, ovos con tomate, etc.
  • Versión caseira dos pratos precocinados máis habituais. Pizza caseira, peixe ou carne rebozada, croquetas… Non só achegan sabores máis enriquecedores e auténticos, tamén favorecen una fritura adecuada e evitan o exceso de fariñas de rebozado, de aditivos e de graxas trans.
  • Sobremesas caseiras. O flan, as natillas ou o pan de Calatrava son sobremesas sinxelas que poden facerse una vez por semana paira sorprender e que teñen o encanto de ser moi familiares.
  • Tamén hai alimentos dos que non se debe abusar nas ceas, non porque sexan malos, senón porque os nenos xa os consumen no colexio e non hai que afacerlles a eles. Estes son:

    • Patacas fritas precongeladas, hamburguesas, longanizas, salchichas frankfurt, varitas de pescada, figuritas de peixe, nuggets, san jacobos, croquetas, empanadillas paira fritir, luras á romana, fingers de pavo…
    • Doutra banda, o que menos se debería preparar nas ceas son carnes, porque xa se usan moito ao mediodía. Si inclúense na cea, hai que procurar que sexan carnes magras (pechuga de pito ou de pavo fresca, filete de lombo de porco, filetes de tenreira) e evitar o emprego frecuente de hamburguesas, albóndigas, longanizas, etc.

    Pequenos trucos paira ter éxito na cea

    • Tentar que os menores non piquen xusto antes de cear.
    • Darlles a merenda polo menos tres horas antes da cea.
    • Ter a cea lista sempre á mesma hora.
    • Cear cedo para que non cheguen moi cansos e irascibles á mesa.
    • Pedirlles colaboración en pór a mesa ou en preparar algo sinxelo da cea.
    • Si sábese que algo non lles gusta, porlles pouca cantidade e non forzarlles.
    • Comer sempre nós do que sabemos que a eles non lles gusta.

    Por que é importante acertar coas ceas infantís?

    A cea é un momento moi importante paira os nenos por varias razóns:

    • Cada día hai que lograr a máxima variedade de alimentos na dieta. A cea permite complementar o que non se consumiu ao mediodía. É dicir, si comeuse peixe, cearase carne ou ovo, e viceversa.
    • Súplense as carencias propias dos menús escolares, porque é complicado incluír certos alimentos no comedor dun colexio. En casa hai que aproveitar paira incorporalos nas ceas e que os pequenos os proben, coñézanos e familiarícense con eles. Nun menú escolar, é pouco frecuente atopar verduras enteiras e variedade destas, polo que se debe procurar facelas no fogar e evitar os purés.
    • O menú escolar é educativo e formativo, mentres que a cea en casa é familiar. Paira o neno, o valor na cea adquíreo a posibilidade de falar e de que lle escoiten, estar en familia e que os seus pais preparen os pratos. Poida que gústenlle ou non, pero o pequeno percibe que os fan con agarimo e prepáranos eles mesmos. É una dieta máis afectiva que efectiva e, por tanto, nutre o dobre.

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións