Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Xaneiro: A cenoria

É o vexetal máis rico en beta-caroteno, un pigmento natural que o organismo transforma en vitamina A conforme a necesita
Por maitezudaire 17 de Xaneiro de 2006

A cenoria é un alimento excelente desde o punto de vista nutricional grazas ao seu contido en vitaminas e minerais. A auga é o compoñente máis abundante, seguido dos hidratos de carbono. A súa cor laranxa débese á presenza de carotenos, entre eles o beta-caroteno ou prol-vitamina A. Así mesmo, é fonte de vitamina E e de vitaminas do grupo B como os folatos e a vitamina B3 ou niacina. En canto aos minerais, destaca o achegue de potasio, e cantidades discretas de fósforo, magnesio, iodo e calcio.

Podemos atopar cenorias frescas no mercado durante todo o ano, pero as de tempada son as que se cultivan a finais de primavera. Para adquirir cenorias de calidade débense seleccionar as de pel suave e de pequeno ou mediano tamaño, ben formadas, de cor laranxa vivo, cun estrechamiento uniforme e que non presenten raicillas laterais. Se teñen follas, estas deberán estar frescas e ter unha boa cor verde.

Unha vez no fogar, as cenorias hanse de manter nun lugar fresco e aireado.Antes de gardalas convén limpar a superficie cun trapo húmido,en lugar de lavalas.O etileno, sustancia gaseosa que segregan en maior proporción certosvexetais durante a súa maduración, confire sabores amargos ás cenorias.Por esta razón, non han de gardarse xunto a froitas que producen este gasdurante o seu almacenamento como mazás, plátanos, melones, pexegos…para evitar así a aparición de sabores amargos.