Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Xantares e merendas infantís doces, a debate

Aínda que as cremas doces, como as de abelá ou cacahuete, son unha opción adecuada para os máis pequenos, non é saudable consumilas de maneira habitual

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 04deMarzode2010
Img m cacahuete Imaxe: Dan McKay

Os xantares e merendas infantís pódense converter nun hábito insano se se recorre con frecuencia á pastelería e á repostaría industrial, sobre todo, se estes produtos levan engadidos demasiados azucres e as denominadas graxas ou aceites parcialmente hidrogenadas (graxas trans). Polo xeral, estes tentempiés non varían moito entre a poboación infantil. As cremas de froitos secos, como a de abelá -a máis demandada-, altérnanse cos embutidos e os patés para os bocadillos. O resultado pode ser un alimento enerxético, pero demasiado graso. Hai outras posibilidades menos coñecidas pero con interesantes propiedades nutritivas, como a crema ou pasta de cacahuete, o tahini (pasta de sementes de sésamo) ou o doce de leite.

Img mImagen: Dan McKay

Para saber se a composición de produtos como a crema ou pasta de cacahuete e o doce de leite é saudable, debe lerse con detalle a lista de ingredientes e prescindir deles se levan aceites vexetais parcialmente hidrogenados (graxas trans) e aceite de coco e de palma. Tampouco é saudable recorrer a miúdo a produtos moi doces, con demasiados azucres engadidos.

Cremas de froitos secos
As cremas de froitos secos poden ser un recurso útil para untar o pan do bocadillo dos nenos. Con todo, hai que ler con detemento a lista de ingredientes e a composición nutricional destes produtos de elaboración industrial para comprender que resultan máis un doce que unha verdadeira crema de froitos secos.

  • Na crema de abelás, a máis coñecida e empregada, a cantidade de froitos secos que se engade para a súa elaboración é inferior á de azucre (primeiro ingrediente) e aceites vexetais (segundo ingrediente). Na marca que máis abelás contén, estas supoñen tan só o 13% do total de ingredientes (noutras marcas, apenas o 3%). Ademais convén coñecer a calidade das graxas de adición. Se se engaden graxas vexetais de coco e de palma, ou graxas hidrogenadas, o produto enriquécese en graxas saturadas. O consumo frecuente e en cantidade destas asóciase a aumentos do colesterol plasmático, algo negativo para a saúde infantil. Se no seu lugar empregásense máis abelás, ricas en graxas insaturadas, o produto sería máis saudable. Tras ler os ingredientes, pódese comprobar o pouco que ten que ver a composición real dos produtos coa orde de ingredientes co que se publicitaba unha coñecida marca no seu día: “leite, cacao, abelás e azucre”.
  • A crema de cacahuete, denominada de forma errónea por moitos consumidores como manteiga de cacahuete, é outra opción para xantares e merendas enerxéticas e nutritivas. A diferenza entre a elaborada de maneira artesanal e a industrial é en xeral notable, polo que interesa de novo ler os ingredientes. A máis natural e saudable elabórase con cacahuetes pelados, tostados e moídos con anterioridade, que se mesturan con aceite de cacahuete (ou tan só con auga) ata obter unha pasta cremosa e grasienta. Caracterízase polo puro sabor a cacahuete e por ser un alimento concentrado de enerxía, graxas e proteínas, necesario para suplir estes nutrientes nos nenos máis activos.

  • Coas sementes de sésamo machucadas e mesturadas con aceite de sésamo obtense o auténtico tahini ou pasta de sésamo. A riqueza en ácidos grasos insaturados das sementes, unida ao seu contido en sesamol, un compoñente antioxidante, explican as virtudes nutricionais desta pasta. Un tentempié moi saboroso que gustará aos máis pequenos é o pan tostado untado con mel e “pintado” de tahini, o xusto para paladear, porque é un alimento moi concentrado tanto en nutrientes e enerxía como en sabor. O sésamo é potencialmente moi alergénico, un aspecto que pode ser negativo para os nenos máis hipersensibles e quen teñen algunha alerxia alimentaria diagnosticada.

    Como sucede nas versións industriais destes produtos, a parte máis negativa é a adición de graxas vexetais pouco saudables (ricas en graxas saturadas ou graxas trans). Estes compoñentes desvirtúan o interesante valor nutricional do produto en orixe ben elaborada. Ademais, algunhas marcas levan aditivos espesantes e, se non se coñece o tipo, o seu consumo non sería seguro en caso de intolerancias (ao glute ou á lactosa) ou alerxias alimentarias.

Unha alternativa saudable é a elaboración caseira destas cremas de froitos secos, como a de abelá. O resultado será un alimento cun sabor máis auténtico e do que se coñecen con detalle todos os ingredientes.

Alternativas doces, pero sas

Unha alternativa saudable é a elaboración caseira de cremas de froitos secos, como a de abelá

O chocolate utilízase, a miúdo, para preparar bocadillos. Un substituto é a crema de algarroba, que pode empregarse como sucedáneo ao chocolate ou á crema de abelás, para untar o pan e, disolto con leite, como alternativa ao cacao en po. O doce de leite pode ser outra opción. Aínda que a base da súa elaboración é o leite, engádese moito azucre que dá orixe á súa denominación. Como alimento azucarado, aconséllase ofrecelo aos nenos con mesura e de maneira esporádica.

Un tentempié pouco coñecido no noso país, pero moi consumido polos nenos de Sudamérica, é o plátano macho frito. Convértese nun aperitivo moi enerxético e nutritivo para os máis pequenos, ademais dunha alternativa saudable aos típicos aperitivos infantís, como gusanitos, pajitas, ganchitos e patacas fritas. Pódese servir algo salgado ou doce, segundo agréguese un toque de sal, de azucre ou de mel.

Pastelería e repostaría industrial, ocasional
O gran achegue calórico e a súa abundante graxa -boa parte dela saturada ou trans- fan que o consumo frecuente de pastelería e repostaría industrial, como madalenas, sobaos, bolos e croissants, non sexa saudable para a poboación infantil. Son preferibles os biscoitos e demais produtos de repostaría de elaboración caseira.

O receitario de EROSKI CONSUMER ofrece variadas opcións de biscoitos saudables, como o de iogur de limón, con marmelada de pexego e frambuesa, o de piñóns ou con requeixo . Pódese optar pola versión rápida para elaborar un biscoito no microondas ou engadir froitas, como laranxa, mandarinas, mazás e améndoas ou mouras. Igual de sinxela é a receita caseira para cociñar madalenas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións