Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Xantares e merendas infantís salgadas

Embutidos, queixos e patés non son os alimentos máis aconsellables para o bocadillo diario

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 08deSetembrode2005
img_bocadillo23 Imaxe: jules

Os embutidos e o chocolate son alimentos habituais entre pan e pan. É a maneira en que numerosos pais preparan de forma rápida e con éxito un tentempié para acougar o apetito dos seus fillos a media mañá ou a media tarde. Con todo, ambos conteñen unha boa cantidade de graxa saturada, colesterol e calorías, nutrientes que tomados en exceso ocasionarán con probabilidade problemas de saúde desde idades temperás. Non son os alimentos máis aconsellables para consumir cada día se se pretende educar aos nenos en hábitos de alimentación saudables. Hai multitude de tentempiés salgados ou doces que resultan máis idóneos porque permiten relegar este tipo de xantares e merendas a contadas ocasións.

Embutidos, queixos e patés, demasiada graxa e sal
Img bocadillo3 art

Os patés e os embutidos industriais (chourizo, mortadela, salchichón e similares) convértense en alimentos demasiado grasos e calóricos para os nenos se os comen varias veces por semana. Os patés de fígado de porco son produtos con moito colesterol, demasiada graxa e bastante sal, tal e como quedou constancia na última análise comparativa realizado por Eroski Consumer en 2005. Estes nutrientes tamén resaltan en embutidos e queixos curados. A rechamante composición nutricional tanto de patés como de embutidos é o resultado da mestura de ingredientes como touciño e carnes máis ou menos graxas. Algunhas marcas destacan a riqueza en ferro dos patés e acompañan a mensaxe con información acerca da importancia deste nutriente para o desenvolvemento correcto dos máis pequenos.

Embutidos, queixos e patés non son os alimentos máis aconsellables para o bocadillo diario se se busca educar en hábitos de alimentación saudables

No entanto, un puñado de pipas ou de pistachos -25 g destes froitos secos- achega ao redor de 2 g de ferro, a mesma cantidade que media lata de paté, pero cunha gran diferenza: ao ser alimentos vexetais, carecen de colesterol e son ricos en graxas insaturadas cardiosaludables, non saturadas. Para mellorar a absorción e aproveitamento orgánico do ferro vexetal (non hemo), basta con acompañar os froitos secos dun zume de laranxa ou calquera outra froita rica en vitamina C. Estes alimentos son, á súa vez, unha fonte indiscutible de calcio para os máis pequenos e, se se consomen en substitución do queixo, mellórase a calidade das graxas (insaturadas en lugar de saturadas) e o achegue de sal é nulo (para iso hanse de escoller os froitos secos ao natural que son, ao mesmo tempo, os máis recomendables).

Xamón serrano, cocido ou fiambres

O xamón serrano é máis natural, máis nutritivo e saudable que os anteriores, un valor engadido aínda que sexa, á vez, un dos alimentos máis ricos en sodio. Pódese considerar unha opción mellor que os embutidos e outros produtos de charcutería, tamén salgados, para variar os xantares e as merendas infantís. As mortadelas, o chóped e produtos de charcutería similares gustan aos nenos polo seu marcado sabor, pero o consumidor pode comprobar que levan case os mesmos ingredientes, engadidos en distinta orde. Os máis comúns son: carne de porco (a carne de pavo ou pito é outra posibilidade), touciño, cortizas, auga, fécula, sal, azucre, aromas, dextrosa, especias, proteína de soia, estabilizadores, antioxidantes, colorante, conservador e leite en po. Nalgúns produtos, o fígado é o ingrediente que lles diferencia do resto.

No xamón cocido, aínda que o ingrediente principal é o xamón de porco, conta con aditivos similares ao resto de derivados cárnicos, que conforman o seu sabor, jugosidad, aspecto, textura e garanten a súa durabilidad. Ademais de xamón de porco, en xeral componse de auga, sal, estabilizadores, azucre, gelificantes, especias, aromas, antioxidantes e conservadores. Na análise de xamón cocido extra máis recente realizado por Eroski Consumer en abril de 2008, evidenciouse que é un produto pouco graso e non moi calórico, pero demasiado salgado. Pola súa banda, os fiambres (de porco, de pavo ou de pito), que tanto se ofrecen aos nenos, conteñen máis auga e aditivos que as súas versións menos procesadas, como a pechuga no caso dos fiambres de ave e o xamón cocido, no de porco.

Cambios máis saudables

Tanto pais como nenos han de comprender que é imprescindible non abusar de embutidos, queixos e patés, como tampouco do xamón e os fiambres. Han de pensar en alimentos alternativos para o bocadillo infantil, con sabores gustosos e cun perfil nutricional máis saudable, como son os peixes enlatados, os patés vexetais, que son fáciles de elaborar en casa, ou os bocadillos vexetais.

Os bocadillos con peixes poden ser un paso para que os nenos coman estes alimentos en lugar de demasiado embutido

Peixes en bocadillo. Os peixes en sándwiches e bocadillos achegan diversas vantaxes. Por unha banda, o atún, as sardiñas, as anchoas ou a caballa son ricos en graxa insaturada cardiosaludable. Por outro, é un modo de que os máis pequenos adóitense ao sabor do peixe, un alimento que en xeral non resulta do seu agrado. Son adecuados para os nenos os paninis de atún e sardiñas en conserva, o bocadillo de atún con queixo de cabra ou con tomate, queixo e anchoas, de sardiñas marinadas, empanadas con salsa de tomate ou en tortilla e a torrada de pan con tomate e anchoas. Os patés de anchoas ou de atún son outra suculenta opción para os xantares e merendas infantís.

BOCADILLOS VEXETAIS

Img sandwich vegetal1

Os bocadillos son un dos alimentos preferidos dos nenos, mentres que é xeral a tendencia a rexeitar “o verde”. A combinación de ambos os elementos en forma de bocadillo vexetal aumenta as posibilidades de que os pequenos coman verduras e adóitense ao seu sabor. A súa preparación require poucos minutos e o resultado merece a pena. As posibilidades son innumerables xa que pode empregarse unha gran variedade de hortalizas na súa elaboración e combinarse con outros alimentos como ovo, xamón, queixo, pito ou peixe.

Non só o tradicional sándwich vexetal ou os rolos vexetais entran dentro desta elección. Son saborosos os vexetais con xamón e tortilla, pito asado ou xamón e anchoas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións