Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Xuño: Un molusco chamado pota

É moi similar á lura e comparte con el usos gastronómicos e propiedades nutritivas
Por xavi 25 de Xuño de 2007

ImgImagen: IpimarA pota é un molusco moi parecido á lura e, segundo a especie e a procedencia, adquire un tamaño considerable, por iso é polo que se lle coñeza co nome de lura xigante. Ambos son moluscos que carecen de cuncha, o que fai que se clasifiquen dentro dos cefalópodos, do mesmo xeito que ocorre coa sepia, a lura ou o polbo. Outras especies coñecidas da familia da pota son a pota voadora (Illex coindetti), de pequeno tamaño, e a pota arxentina (Illex argentinus), de moi boa calidade.

A calidade da pota é inferior á da lura, algo que se ve reflectido no seu prezo. De feito, é mais barata que a maioría de moluscos similares. Con todo, o seu consumo está aínda pouco estendido a pesar de ter, entre os consumidores, unha aceptación cada vez maior. Ademais, pódese aproveitar a vantaxe de que non ten espiñas, aspecto particularmente interesante de face aos nenos, que adoitan ser reticentes a comer peixe.

Os moluscos e o colesterol

A pota, do mesmo xeito que a lura, é unha boa fonte de proteínas de alto valor biolóxico. O seu achegue de graxas é moi baixo, o que determina que o seu valor calórico tamén o sexa. Así, unha ración de pota de 150 g achega unhas 120 calorías e só 2 g de graxa. Con todo, a cantidade de colesterol dos moluscos (non nos crustáceos como a gamba, o lagostino ou a lagosta) é bastante apreciable. A pota concentra 190 miligramos de colesterol por cada 100 gramos, 3 veces máis colesterol que a pescada.

A pota é unha boa fonte de proteínas de alto valor biolóxico, e o seu contido en graxas insaturadas axuda a reducir os niveis de colesterol en sangue

É un aspecto aparentemente negativo que deixa de selo cando se observa o perfil das graxas. Os peixes e mariscos conteñen principalmente graxa insaturada, que axuda a reducir os niveis de colesterol, e pouca proporción de graxas saturadas, que son as que se relaciona co aumento do mesmo en sangue. Por tanto, aínda sendo un alimento rico en colesterol, a capacidade para aumentar o nivel do este en sangue é moi inferior á doutros alimentos como as carnes e os seus derivados.

Respecto ao contido en vitaminas, na pota destacan a vitamina B3, ou niacina, e a B12. Dos minerais, os máis abundantes son o fósforo, o potasio e o magnesio.

Emprego na cociña

A maioría deste tipo de maricos, e a pota non é unha excepción, pódese cociñar na súa propia tinta, aínda que se poden preparar de moitas outras formas.

Cociñada á prancha con allo e herbas aromáticas é outra das formas de presentar este molusco. Tamén se pode usar en guisos , aínda que non é a forma máis habitual de facelo. Hai unha forma de cociñar a pota que aos nenos resúltalles deliciosa: trátase de elaboralas en forma de rabas, é dicir, en anacos de pota rebozados e cociñados á prancha. Dá como resultado unha preparación ideal para toda a familia.