Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Zume de remolacha para manter a tensión baixo control

Beber un mollo de remolacha ao día axuda a reducir a presión arterial e dilatar os vasos sanguíneos, segundo un estudo recente

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 02deMarzode2015
Img jugo remolacha hd Imaxe: belchonock

Un ensaio realizado na Universidade Queen Mary de Londres (Reino Unido), e financiado pola Fundación Británica do Corazón, determina que un vaso diario de zume de remolacha pode reducir a presión arterial en persoas con hipertensión. Baixo a dirección do doutor Shannon Amoils, desenvolveuse un completo traballo de campo e investigación que concluíu cos beneficios da inxesta diaria dun vaso de mollo de remolacha, tanto para as persoas con hipertensión que seguen un tratamento, como para quen non toman medicamentos. O seguinte artigo repasa os detalles deste estudo e os seus achados, ademais de ofrecer algunhas ideas para incorporar a remolacha na dieta.

Img jugo remolacha
Imaxe: belchonock

Zume de remolacha durante catro semanas

Para levar adiante a investigación do doutor Shannon Amoils na Universidade Queen Mary de Londres recrutouse a 64 pacientes de entre 18 e 85 anos de idade. A metade deles tomaban medicación prescrita para a presión arterial alta, pero, aínda que melloraban, non lograban alcanzar os índices adecuados. Os demais foran diagnosticados con presión arterial alta, pero aínda non estaban medicados.

Os pacientes foron asignados de maneira aleatoria a un de dous grupos. Durante as dúas primeiras semanas medíuselles a tensión a diario. Ao longo do catro semanas seguintes, un grupo consumiu un vaso (250 mililitros) de zume de remolacha completo, mentres que ao outro grupo ofrecéuselle un placebo, posto que a súa bebida estaba libre de nitratos. Nas dúas últimas semanas, xa sen mollo, seguíuselles controlando a tensión.

Os principais achados do estudo

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Ao longo do catro semanas nas que beberon o zume, os pacientes do grupo que inxeriu nitratos activos experimentaron unha diminución na presión arterial de 04/08 mmHg (milímetros de mercurio). A primeira cifra é a redución da presión sistólica (cando o corazón está a empuxar) e a segunda é a redución na presión diastólica (cando o corazón se relaxa). A moitos pacientes, esta diminución colocoulles a tensión no rango normal. Ademais, experimentaron unha mellora en torno ao 20% da capacidade de dilatación dos vasos sanguíneos e a rixidez das arterias reduciuse sobre o 10%. A evidencia científica sinala que estes cambios están relacionados cun menor risco de enfermidades do corazón.

No grupo que inxeriu o placebo (mollo de remolacha que non contiña nitratos), no que tamén había persoas medicadas e outras que non, pero todas eran hipertensas, non se presentaron cambios na presión arterial nin na función dos vasos sanguíneos ou a rixidez das arterias.

O zume como o mellor dos medicamentos

Os autores do estudo non esquivan a conclusión, a pesar das limitacións da mostra a estudo: a redución lograda no grupo que bebeu o zume de remolacha completo é comparable á que se consegue cando a medicación é eficaz. Por iso, fixeron público un comunicado no que confirmaron que o seu achado suxire que incluír esta hortaliza na dieta é unha oportunidade de pautar un tratamento alcanzable e eficaz para axudar aos pacientes con hipertensión.

O director do programa manifesta que “esta investigación demostrou que unha dose diaria de nitrato inorgánico pode ser tan eficaz como a intervención médica na redución da presión arterial. E o mellor disto é que podemos obter esa dose da remolacha e doutras verduras de folla verde“.

Como incorporar a remolacha na dieta

Un aspecto moi positivo deste estudo é que, aínda que a remolacha é a hortaliza máis rica en nitratos, tamén a col e a leituga presentan índices interesantes. O tres son verduras fáciles de atopar no mercado todo o ano e a un prezo alcanzable.

Isto abre a porta a que a xente sexa capaz de tomar medidas para controlar a súa presión arterial a través de medios non clínicos, tales como comer verduras. Pero hai que cambiar un hábito moi enraizado: non se poden ferver as verduras, pois o nitrato disólvese na auga e pérdese. Si poden prepararse ao vapor, pódense asar e o máis eficaz: transformalas en mollo.

O perigo da tensión arterial elevada

A hipertensión aumenta o risco de padecer serios problemas da saúde. Por exemplo, teñen alta a tensión ao redor do 70% das persoas que sofren un primeiro ataque ao corazón, ao redor do 80% das que teñen un primeiro accidente cerebrovascular e o 70% das persoas con insuficiencia cardíaca crónica. A enfermidade renal é tamén un factor de risco importante para quen teñen presión arterial alta.

Un último dato, que aínda precisa de máis estudos pero que está encima da mesa de moitos grupos científicos, suxire que é probable que os azucres engadidos aos alimentos contribúan a aumentar a hipertensión en maior medida que o sodio na dieta. Así o sinala unha investigación publicada na revista Open Heart, da que se fixo eco o Medical News Today en decembro de 2014.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións