Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Zumes de moda

Os zumes cold press ou prensado en frío pódense tomar sen perigo, sempre tendo en conta a súa composición nutricional e que a mellor maneira de tomar froitas e verduras é na súa forma fresca

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 13 de Febreiro de 2017

Hoxe día existe suficiente consenso científico para afirmar que, se se quere mellorar a saúde coa dieta, hai que priorizar o consumo de alimentos vexetais. Esa dieta debe ser, por unha banda, abundante en froitas , verduras, hortalizas, froitos secos e legumes, e, por outro, moderada en cereais e féculas (con preferencia polos integrais), lácteos (e sen caer nos derivados ricos en graxas e azucres) e proteínas animais (carnes, peixes e ovos). Ademais, habería que potenciar o uso de alimentos frescos e promover unha elevada variabilidade no seu consumo, á vez que evitar alimentos procesados ricos en graxas e azucres. Tomar zumes, batidos ou triturados de froitas, verduras e hortalizas é un modo de facelo. É este artigo trátase do papel dos vexetais nunha dieta equilibrada e saudable e abórdase a moda dos zumes “detox” e os cold press.

Imaxe: victoreus

Froitas e verduras

As diferentes asociacións, organizacións e sociedades científicas relacionadas coa alimentación recomendan que a dieta conteña polo menos cinco racións ao día de froitas, verduras ou hortalizas.

É máis, a Organización Mundial da Saúde (OMS) fai fincapé no aumento do consumo destes dous tipos de alimentos como un dos consellos que hai que ter en conta na elaboración de políticas e directrices dietéticas nacionais, tanto para a poboación como para os individuos. E é que cada vez existe maior evidencia de que hai unha inxesta insuficiente deste tipo de alimentos, o que se relaciona cunha maior incidencia de varias enfermidades. A OMS estima que en 2010 uns 6,7 millóns de mortes debéronse a un consumo inadecuado de froitas e verduras.

Os vexetais nunha dieta equilibrada e saudable

As froitas, verduras e hortalizas son alimentos pouco calóricos, ricos en vitaminas, minerais e fibra e outras sustancias beneficiosas como os fitoesteroles, flavonoides e outros antioxidantes. O contido calórico das froitas que máis consumimos varía entre as 30 e 50 kcal por cada 100 g, é dicir, unhas 70 ou 100 kcal por ración de froita, mentres que o seu contido en hidratos de carbono (mesturas de fructosa, glicosa e sacarosa habitualmente) sitúase entre 5 e 10 g por cada 100 g na maioría das froitas.

O consumo variado de froitas e verduras axuda a asegurar unha inxesta adecuada de moitos deses nutrientes esenciais. Así pois, deberíase potenciar o consumo deste tipo de alimentos na súa forma fresca e evitar derivados procesados que poidan conter maior achegue calórico, menos fibra, menos vitaminas e minerais e máis azucres.

A moda dos zumes

Imaxe: Shaiith79

O crecente auxe da alimentación sa estimula tamén á industria alimentaria para adaptar a súa gama de produtos a estas novas modas. Unha das grandes modas dos últimos anos foron os zumes e as dietas “detox”. Nestes momentos hai un gran consenso entre os profesionais que aseguran que o organismo non necesita desintoxicarse da dieta habitual e que máis ben é preciso modificar a alimentación para adaptala ás recomendacións que as sociedades científicas brindan. Por tanto, como con todos os alimentos, tamén os zumes deberíanse tomar de maneira controlada.

No entanto, o feito de que se poña de moda a froita e a verdura si é positivo, se non nos deixamos enganar por falsas mensaxes de saúde. Consumir zumes, batidos ou triturados de froitas, verduras e hortalizas (fixándonos no seu contido nutricional) pode ser unha moi boa maneira de empezar a incorporar este tipo de alimentos á dieta de persoas que non os toman.

A opción idónea é escoller preparados caseiros nos que se conserve a fibra destes alimentos (é dicir, non quitar a pulpa, nin coar o zume e triturar toda a froita ou verdura sen descartar parte do alimento) e non engadir azucre ou outros alimentos doces. O mesmo deberíase facer cando se trate dun preparado procesado: recoméndase escoller purés máis que zumes concentrados e evitar engadidos de azucres ou similares. A clave estará en observar os ingredientes e a súa composición nutricional antes de decidir.

Os zumes cold press

Outra das novidades do mercado dos zumes son os chamados cold press ou prensado en frío. Este tipo de preparación asegura unha maior preservación de vitaminas no produto final. Ademais, incorporan, de novo, hortalizas e verduras como parte dos ingredientes.

Polo xeral son mesturas de zumes, concentrados de zumes e triturados de froitas e verduras sen ningún outro ingrediente engadido, de maneira que o seu contido en fibra pode ser maior que nos zumes. Así pois, de novo será a listaxe de ingredientes e a composición nutricional do produto o que dará a clave para saber cuán recomendable é.

Sen dúbida, este tipo de bebidas son máis recomendables que zumes azucarados ou bebidas refrescantes azucaradas e poden, por tanto, axudar a mellorar o perfil de bebidas que tomamos. Con todo, non deberían facer esquecer que o aconsellable de verdade é consumir froita e verdura e que a súa inxesta non equivale ao destes alimentos. Ademais, cabe destacar que algunhas das alusións de saúde que se utilizan (“detox”, “forever young“, “the green medicine“) están por completo fóra de lugar e para nada xustificadas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións