Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

21 consellos para un posparto máis feliz

Tras o parto, a muller debe coidar a súa alimentación e o seu descanso, así como recuperar aos poucos a actividade física e as relacións sexuais

O posparto é unha etapa especial por varios motivos. Combínase o novo fogar, creado pola chegada dun novo integrante á familia, coa necesidade e o desexo de recuperar certos hábitos e estados anteriores ao embarazo, tanto na nai como para a parella. Este artigo ofrece unha vintena de consellos para logralo da maneira máis cómoda e práctica posible. As recomendacións para un posparto máis feliz van desde coidar a hixiene, a alimentación, o exercicio físico, o descanso, así como cando recuperar as relacións sexuais e como coidar as emocións durante este período.

Img pospartos felices art
Imaxe: LadyDragonflyCC – >

Posparto, como facelo máis cómodo?

Unha ducha diaria axuda a sentirse fresca e animada durante o posparto, e pódese tomar desde o primeiro día
O posparto é unha etapa especial. Despois do longo proceso e todos os cambios que o embarazo representa para o corpo e a vida da muller, empeza outro momento marcado pola presenza dun novo membro na familia. Pero ao mesmo tempo, é importante para a nai -e a parella- tomar medidas para estar ben e recuperar certos estados e formas de vida. Neste sentido, son fundamentais cuestións como a hixiene, a alimentación, o exercicio físico, o descanso, as relacións sexuais e as emocións.

A continuación enuméranse unha serie de recomendacións para o posparto recompiladas de documentos da Consellería de Sanidade da Comunidade Valenciana, a Comunidade de Madrid, a de Cantabria e diversos especialistas.

Un posparto máis cómodo: hixiene

  • 1. Unha ducha diaria axuda a sentirse fresca e animada. Pódese tomar desde o primeiro día, do mesmo xeito que lavarse o cabelo.
  • 2. Se o parto deixou como resultado unha cicatriz con puntos de sutura, é importante mantela limpa e seca. Para iso, recoméndase lavala con auga e xabón e, logo, secala moi ben. O uso de desinfectantes está contraindicado, porque atrasan a correcta cicatrización.
  • 3. Os puntos da episiotomía caen sós, polo que non é preciso acudir ao centro de saúde. Si é necesario facelo no caso de que se realizou unha cesárea.
  • 4. Se a ferida ábrese ou supura, tamén é importante que a vexa o especialista.

Alimentación durante o posparto

Img crianza naturales apegos art
Imaxe: hugabub
  • 5. Durante o posparto, é importante seguir unha dieta variada e equilibrada, rica en nutrientes, ferro (legumes, peixe, carnes vermellas) e calcio (leite, iogures, queixo fresco, etc.).
  • 6. Hai que ter en conta que o corpo debe producir o leite materno para o bebé, polo cal é apropiado tomar unha ración extra de comida ao día, equivalente a unhas 300 kilocalorías. Pode ser a través dunha peza máis de froita, dous iogures, pan integral, etc.
  • 7. Tamén é importante beber moita auga, para non correr riscos de deshidratación.
  • 8. A auga tamén é boa para evitar o estreñimiento. Neste sentido, tamén axudan os alimentos ricos en fibra (cereais integrais, legumes, froitas e verduras) e o exercicio físico.
  • 9. Evitar o consumo de tabaco, alcol e calquera medicamento que non fose prescrito polo médico. Os especialistas tamén recomendan non consumir bebidas nin infusións que conteñan cafeína ou outros estimulantes.
  • 10. Hai alimentos que non están prohibidos pero que poden alterar o sabor do leite, entre eles, os espárragos, o allo, a col, o apio e as espinacas. Convén non abusar deles.

Exercicio físico durante o posparto

  • 11. Os exercicios tras o parto teñen que ser suaves ao comezo. O primeiro de todos eles debe ser camiñar, para tonificar os músculos e favorecer a circulación.
  • 12. Son moi útiles os exercicios para fortalecer o chan pélvico ou periné, que adoita debilitarse durante o embarazo e o parto. Os máis coñecidos son os chamados exercicios de Kegel, fáciles de realizar en case calquera lugar e momento do día.
  • 13. Para exercicios de maior intensidade, será necesario esperar máis tempo e sempre consultar coa matrona ou o médico para que estes comproben que xa o estado físico permíteo. En xeral, exercicios duros como os clásicos abdominais pódense facer, como mínimo, a partir do sexto mes despois do parto.

Descanso tras o parto

Img dormir bien
Imaxe: Betsssssy
  • 14. Durante os seus primeiros días e semanas, o coidado do bebé é moi demandante e os seus horarios de soño aínda non se acomodaron, o que fai que para a nai e o pai sexa unha etapa esgotadora. O único antídoto contra esta circunstancia é tratar de descansar todo o posible.
  • 15. Con este fin, é fundamental pedir e aceptar toda a axuda que estea ao alcance. Todo é valioso: amigos que se ofrezan para cociñar, familiares que colaborene cos labores de limpeza, etc. Se non hai moitas persoas preto, hai que tratar de simplificar e reducir esas tarefas para dosificar a enerxía.
  • 16. Un consello importante: aproveitar ao máximo os momentos de soño do neno. Durmir durante oito horas será imposible nas primeiras épocas, polo cal convén aproveitar todos os momentos de soño que o recentemente nacido permita, pois serán os únicos que existan neste período.

Relacións sexuais tras o parto

Nos primeiros días despois do parto, é normal que as emocións estean a flor de pel e experimentar pequenos momentos de alegría e tristeza

  • 17. Aínda que entre o abafo da presenza do novo bebé en casa, o cansazo e os cambios físicos e hormonais, a miúdo as relacións sexuais quedan bastante relegadas, é importante que, aos poucos, ocupen o seu lugar na parella.
  • 18. Para logralo, a parella debe procurar unha boa comunicación. Pódese recorrer, ademais, a trucos para recuperar o desexo, como preparar unha cea romántica ou outras sorpresas, aproveitar os momentos que o neno deixa ou activar a sensualidade con comidas divertidas, como o chocolate ou as recoiro.
  • 19. Tamén é bo lembrar que as relacións sexuais son moito máis que o coito. As masaxes, a masturbación e o sexo oral tamén constitúen unha enorme fonte de pracer.
  • 20. O uso de lubricantes serve para combater a sequedad vaginal que a miúdo orixinan os cambios hormonais. Tamén é importante dar co método anticonceptivo máis apto para a parella, que non represente un obstáculo no momento de recuperar o erotismo e a intimidade.
  • Emocións tras a chegada do bebé

    • 21. As emocións adoitan estar a flor de pel nos primeiros días despois do parto. É normal que nais e pais recentes sentan angustiados, experimenten pequenos momentos de alegría e tristeza, irritación ou falta de soño.
      Neste sentido, é importante comunicalo, pedir axuda sempre que se poida e tratar de estar tranquilos. Se despois de tres semanas a sensación é que o malestar se prolonga e non hai sinais de sentirse mellor, poderase consultar cun especialista, para previr unha posible depresión.

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións