Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

5 consellos para un embarazo saudable durante o inverno

A gestante levará mellor a estación máis fría do ano se se abriga ben, fai exercicio físico e mantén unha dieta saudable, entre outras recomendacións

Se en xeral o embarazo é unha etapa na que se deben ter moitos coidados, o inverno, coas súas duras condicións climáticas, obriga a extremar algunhas desas precaucións. Neste artigo detállanse cinco consellos que axudan a ter unha xestación saudable durante a tempada máis fría do ano: procurarse pezas de abrigo adecuadas, levar unha dieta sa, realizar exercicios físicos, protexerse da gripe e doutras enfermidades que afectan o sistema respiratorio e aproveitar os días ou os intres de sol.

1. Abrigarse ben

Imaxe: halfpoint

Aínda que esta recomendación soa evidente, é mellor non dala por feita. Para abrigarse de maneira apropiada, aconséllase utilizar moitas capas: varias pezas finas en lugar dunha soa moi grosa. Dese modo, faise moito máis sinxelo adecuarse aos posibles -e ás veces inevitables- cambios da temperatura do ambiente (ao entrar ou saír de sitios con calefacción, a presenza de correntes de aire, os propios sofocos ocasionados polo embarazo, etc.).

Por outra banda, hai que prestar especial atención ás mans, os pés, as orellas e outras partes do corpo que poidan quedar descubertas, para tratar de evitar que a calor corporal pérdase por elas. Luvas, polainas, orejeras, gorras e outras pezas son boas aliadas para cando ás gestantes non quede máis remedio que exporse a temperaturas moi baixas.

2. Manter unha dieta saudable

Durante o embarazo, as necesidades nutricionais son máis esixentes que as calóricas. Isto quere dicir que se deben inxerir máis proteínas, vitaminas, calcio, iodo, fósforo, magnesio e ferro, pero a demanda de calorías increméntase apenas nun 10% e só durante a segunda metade da xestación. En palabras de Elvira Larqué Daza, membro da xunta directiva da Sociedade Española de Nutrición, “a gestante non necesita comer moita máis cantidade, pero si que debe ocuparse da calidade nutricional da súa dieta“.

Durante os meses de frío, o clima e a tradición convidan a comer de forma máis copiosa guisos, potaxes e outros pratos contundentes. Pois ben, a clave neste sentido está en procurar un equilibrio que permita á embarazada cumprir as necesidades nutricionais desta etapa e que, á vez, quede satisfeita e non colla peso en exceso. Por iso é polo que EROSKI CONSUMER propoña receitas lixeiras, quentes e saborosas para a tempada invernal.

3. Realizar actividade física

Existen moitas razóns polas que realizar exercicios durante o embarazo ofrece beneficios tanto para a nai como para o bebé. A actividade física moderada mellora o humor da muller, reduce a súa sensación de cansazo, a axuda a prepararse para o parto e favorece a recuperación do corpo despois do nacemento do seu fillo.

Aínda que no inverno a miúdo xera unha maior preguiza, a estes beneficios súmase o feito de que co exercicio aumenta a calor corporal, o cal contribúe a soportar mellor as baixas temperaturas. Por outra banda, o frío provoca que se salga menos á rúa e fágase máis vida dentro de casa. Tamén por iso o exercicio físico é importante nesta época: permite ás gestantes manterse activas e evitar un posible sedentarismo excesivo.

4. Protexerse ante a gripe e os arrefriados

“As mulleres embarazadas son especialmente vulnerables ás infeccións por gripe“, tal como destaca un documento da Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria (AEPap). Por iso, a Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda a aplicación de “unha vacina trivalente inactivada en calquera estadio da xestación”. Este consello baséase en “probas de que hai un risco considerable de enfermidade gripal grave neste grupo e en probas da inocuidad da vacina contra a gripe estacional durante o embarazo e da súa eficacia para previr a gripe, tanto nas nais como nos lactantes pequenos, en quen tamén se observa unha elevada carga de morbilidad”.

Ademais da vacina antigripal, recoméndase ás gestantes que procuren non entrar en contacto con persoas que padezan gripe ou outra das enfermidades respiratorias tan comúns no inverno (bronquites, pneumonía, etc.), así como acudir ao médico ante a sospeita destas enfermidades e evitar automedicarse.

5. Aproveitar os días ou os intres de sol

A vitamina D desempeña un papel fundamental durante o embarazo, xa que regula -xunto a outras hormonas- o metabolismo do calcio, o cal resulta vital para o desenvolvemento óseo do bebé. E un dos modos principais en que o corpo produce a vitamina D é a través dos raios solares. Por iso, durante o inverno é aconsellable que a gestante estea atenta para sacar o máximo partido posible aos días ou os intres de sol, que nestas épocas escasean. Os paseos, ademais, son un estupendo exercicio físico. E, se se poden realizar nun parque ou outro espazo natural, o contacto co aire puro e os elementos multiplican os seus beneficios.

No caso de que o contacto co sol resulte limitado, tanto por causa dun inverno particularmente malo como de que o embarazo obrigue a un repouso que dificulte os paseos, é conveniente consultar co médico se hai necesidade de tomar un suplemento de vitamina D.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións