Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Acidez no embarazo: consellos prácticos para aliviarse

Padecer ardores, acidez ou pirosis é moi frecuente no embarazo, sobre todo durante o último trimestre da xestación, pero podes aliviar o problema se segues uns sinxelos consellos
Por EROSKI Consumer 22 de Xullo de 2022
Acidez en el embarazo
Imagen: Pixabay

A acidez é unha sensación de ardor no peito ou a garganta. Maniféstase cando o ácido do estómago refluye ao esófago, o conduto destinado a levar alimentos e líquidos inxeridos desde a boca até o estómago. Algúns alimentos, fármacos, as bebidas alcohólicas e, mesmo, o embarazo poden provocar acidez. Unha serie de precaucións axudan a aliviar os síntomas da acidez . Si non ceden, haberá que consultar ao especialista.

Por que as embarazadas teñen ardores?

Quemazón dolorosa detrás do esternón que xorde do estómago e vaise irradiando até a garganta. Quen non sufriu algunha vez acidez? Os datos dispoñibles aseguran que é un problema habitual: preto dun 10 % dos adultos manifestan este síntoma polo menos unha vez á semana e un de cada tres, de forma mensual.

No caso das embarazadas a porcentaxe aumenta de maneira considerable. Moitas senten case a diario. De feito , máis do 50 % das xestantes experimentarán algunha vez pirosis, ardor ou acidez durante o embarazo , segundo diversos estudos .

Os síntomas poden comezar a partir do terceiro mes de xestación, pero a súa incidencia é maior no terceiro trimestre , cando a presión do útero sobre o estómago é máis importante. Isto débese, en gran parte, a que a proxesterona (hormona sexual feminina cuxos niveis se incrementan no embarazo) relaxa o músculo do esfínter esofáxico inferior e enlentece o baleirado gástrico ou a que o contido estomacal regresa, irrita a zona e, mesmo, a inflama. No entanto, é un cadro reversible, xa que os síntomas se resolven unha vez que naceu o bebé.

Cando este síntoma persiste, ou se repite con certa frecuencia, é posible que se sufra a enfermidade por reflujo gastroesofágico ou ERGE. Neste caso, haberá que consultar ao médico. Na esofagitis experiméntase unha sensación de ardor na parte inferior do esófago, detrás do esternón (tórax), que se despraza de forma ascendente até a garganta. Algunhas veces se regurgita un líquido que deixa un sabor acedo ou amargo moi desagradable na boca. Estes síntomas poden durar máis de dúas horas e con frecuencia empeoran despois de comer.

Pódese previr a acidez no embarazo?

Img acidez embarazo 01
Imaxe: o5com

Os especialistas aconsellan que, para aliviar e previr no posible os molestos síntomas da pirosis, realícense algúns cambios no estilo de vida e adóptense estas medidas hixiénico-dietéticas:

✅ Non deitarse enseguida despois de comer

É mellor esperar polo menos dúas horas, xa que estar tombado ou recostado favorece o reflujo gastroesofágico.

✅ Elevar o cabecero da cama 

Podes subilo de 10 a 15 centímetros coa colocación de tacos debaixo das patas da cama, para que a gravidade manteña o contido gástrico no estómago. O uso de almofadas non dá tan bo resultado porque provoca a flexión do tronco e un aumento da presión intraabdominal.

✅ Non é aconsellable agacharse despois de comer

✅ Comer pouco e a miúdo

As comidas deben ser de  pouca cantidade e a miúdo . Débense distribuír en 5 ou 6 tomas.

✅ Evitar os alimentos que aumentan a acidez 

Hai certas comidas que poden empeorar os síntomas, como certos condimentos (vinagre, pementa ou outros picantes), cítricos (laranxa, mandarina, pomelo, limón) e os seus zumes, pratos con tomate ou salsa de tomate.

✅ Prescindir de alimentos que atrasan o baleirado gástrico

Estes son as bebidas carbonatadas (con gas, en especial as bebidas de cola), café, té, chocolate e alimentos ou preparacións graxas (fritos, estofados ou guisos graxos). Tamén hai que evitar as infusións de menta piperita, que relaxan o esfínter e favorecen o reflujo.

✅ Aumentar a inxesta de líquidos entre as comidas

Trátase de non beber durante as comidas para non aumentar o volume do estómago, senón entre comidas. Beber a pequenos intervalos axuda a previr a acidez e as náuseas.

Recomendacións para aliviar a acidez, que tomar?

➡️ Claves nutricionais para acougar a acidez

Expertos da Sociedade Española de Ginecología e Obstetricia (SEGO) e  a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), apuntan as claves para unha alimentación axeitada da embarazada: 

  • Reducir o consumo de alimentos calóricos , como bollería, graxa ou embutidos. Para aumentar de forma sa o número de tomas, pódense utilizar alimentos como verduras, froitas, hortalizas, legumes, lácteos baixos en graxa e cereais —mellor integrais— e os seus derivados.
  • Non hai que “comer por dous”. Ademais, un exceso de peso supón un risco tanto para a saúde da nai como para o seu bebé.
  • Aumentar a inxesta de líquidos : auga, infusións, caldos, zumes de froita sen azucre engadido e bebidas sen alcol.
  • Inxerir alimentos ricos en ácido fólico (verduras de folla verde, froitas como o plátano, legumes, cereais e cervexa sen alcol), calcio (lácteos e derivados) e ferro (legumes, carnes ovos e mariscos).

➡️  Tratamento farmacolóxico contra a acidez

En xeral  os antiácidos  considéranse seguros —si non se toman en doses elevadas e de forma continua—, é mellor consultar antes ao especialista, xa que non se realizaron estudos axeitados —nin en animais nin en humanos— con antiácidos que conteñen aluminio ou magnesio.

Con todo, si se describiu que poden causar hipo, hipermagnesemia e aumento dos reflexos tendinosos nos neonatos cuxas nais tomaron de forma crónica este tipo de antiácidos, sobre todo, en doses altas.