Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación durante a lactación: consellos e riscos

Aumentar a inxesta de froitos secos e evitar o consumo de graxas saturadas son algunhas claves para alimentarse de forma sa mentres se aleita

img_dieta sana 2

Os riscos de non seguir unha dieta saudable durante a lactación afectan sobre todo á nai, que pode sentirse moi cansa ou débil se non consome os nutrientes que necesita. Pero tamén hai algúns perigos para o bebé, se a muller inxere sustancias nocivas ou determinados medicamentos. Estes e outros consellos de alimentación para o período de lactación, como a respectar o equilibrio e a variedade da dieta, hidratarse ben e tomarse un ano para recuperar o peso anterior ao embarazo, detállanse a continuación.

Img dieta sana listg
Imaxe: Ksenia8

Alimentación saudable durante a lactación materna

Unha boa hidratación é fundamental durante a lactación materna, como tamén esquecerse das graxas trans

Unha dieta saudable durante a lactación non se afasta demasiado dos preceptos da necesaria para o resto das etapas da vida. A importancia da dieta ten que ver coa saúde da propia muller, xa que o leite materno ten a capacidade de prover todos os nutrientes que o bebé precisa, máis aló da alimentación da nai (salvo que esta padeza desnutrición ou practique un vegetarianismo moi estrito).

Por iso, para favorecer a saúde e o bo estado físico da lactante, é conveniente que esta siga unha serie de consellos , como os que se enumeran a continuación.

Lactación materna: alimentos equilibrados e con variedade

Do mesmo xeito que antes e despois do período de lactación, o requisito básico para unha alimentación saudable é manter unha dieta variada e equilibrada. Respectar algo tan básico como a información que proporciona a pirámide nutricional é importante para gozar de boa saúde nesta etapa. EROSKI CONSUMER conta cun programa de menús para o primeiro trimestre da lactación.

Comer durante a lactación: proverse de enerxía

Os primeiros meses da maternidade -e da lactación materna- supoñen un esforzo ás veces esgotador. Por iso, ademais de aproveitar cada momento dispoñible para descansar, é fundamental que a súa dieta a provea de enerxías para resistir esa esixencia. Ademais dos alimentos habituais, aconséllase aumentar o consumo de froitos secos e froitas disecadas, que proporcionan proteínas, ferro e acedo fólico.

Lactación e vitaminas

Para complementar eses nutrientes naturais, en certos casos é conveniente continuar cos suplementos vitamínicos que se tomaban durante o embarazo. En todo caso, débese consultar co especialista para que confirme se é apropiado e a cantidade en que se debe inxerir.

Lactación materna: hidratarse

Img revista lactancia dieta art
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Este consello é particularmente importante no verán e en rexións de altas temperaturas. Ao ter que producir leite, o corpo da muller require unha maior hidratación neste período. O mellor é beber auga, aínda que tamén os zumes e as infusións (mellor, sen cafeína) axudan.

Ademais, hai que prestar atención á cor dos ouriños: se é dun amarelo máis ben intenso, quere dicir que o corpo está necesitado de maior hidratación.

Lactación materna: evitar os tóxicos

No grupo dos tóxicos pódense incluír moitos compoñentes: desde as graxas trans, que se trasladan de forma case directa da nai ao leite materno, ata o alcol e o tabaco.

Tamén hai que ter coidado cos contaminantes, en particular os pesticidas e insecticidas que poden permanecer nalgunhas froitas e verduras. Por iso, é esencial lavar ben e pelar, sempre que se poida, estes produtos e, no caso da carne, non comer nin a pel nin a graxa.

Coidado cos medicamentos

A maioría dos medicamentos son seguros e non xeran problema algún, pero existe un reducido grupo deles que, se se consomen, si pasa ao leite materno e poderían orixinar problemas.

Por iso, débese consultar co especialista e, no caso de que o fármaco sexa imprescindible, deberase optar por deixar a lactación materna.

Perder peso aos poucos

As imaxes de mulleres famosas que aparecen nos medios de comunicación, nas que, poucos días despois do parto, ven da mesma forma que estaban antes de estar embarazadas, poden ser prexudiciais para o ánimo e a autoestima de moitas nais recentes. Pero existen varias iniciativas que mostran os corpos imperfectos pero reais das mulleres tras o nacemento, que procuran evitar ese malestar.

O importante é non obsesionarse coa propia figura e perder peso aos poucos. Segundo o Instituto Nacional de Excelencia en Coidado e Saúde, de Reino Unido, o aconsellable é que só un ano despois do parto o peso da muller sexa o mesmo que antes da xestación.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións