Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés > 1-2 anos

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos non recomendados para menores de dous anos

Os froitos secos, as bebidas con baixo valor nutritivo, algunhas especies de peixe azul e o leite de vaca desnatada son algúns alimentos que se deben evitar

img_alimentos no recomendados listadop

Os nenos menores de dous anos son susceptibles de correr algúns riscos ante a inxesta de determinados alimentos. Por ese motivo, os especialistas en saúde infantil recomendan aos pais que, durante esta etapa, eviten que os seus fillos consuman todo tipo de alimentos cos que se poidan atragoar, froitos secos, bebidas con baixo valor nutritivo, algunhas especies de peixe azul e leite de vaca desnatada ou semidesnatada.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Alimentos cos que se poden atragoar

Antes dos dous anos, e nalgúns casos ata o tres ou catro, deben evitarse os alimentos cuxa forma ou consistencia teña o risco de bloquear a traquea e, por tanto, poida causar que os nenos se atoren ou atragoen. Os especialistas en pediatría recomendan, sobre todo, evitar que os pequenos coman anacos maiores dun centímetro. Algúns dos alimentos con maior risco de atragantamiento son os seguintes:

  • Uvas enteiras.
  • Olivas con óso.
  • Salchichas sen cortar en anacos.
  • Anacos de carne moi grandes.
  • Flocos de millo de millo.
  • Uvas pasas.
  • Chicles e gominolas.
  • Verduras e vexetais crus.
  • Caramelos duros.

Froitos secos

A Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria (AEPAP) sinala que está “absolutamente prohibido darlle a nenos menores de 5 ou 6 anos froitos secos”. Esta tallante prohibición baséase na evidencia demostrada por numerosos estudos e investigacións que certifican que os froitos secos son a primeira causa de atragantamiento infantil: en xeral, os nenos máis pequenos non están capacitados para triturarlos de forma adecuada, de modo que é fácil que os anacos terminen por provocar o atragantamiento.

Pero, ademais, o perigo de consumir estes froitos reside tamén na súa capacidade para obstruir as vías aéreas. Tal como sinala Juan Casado -xefe de Pediatría do Hospital Neno Jesús de Madrid- no seu blogue, os froitos secos ao non ser triturados de maneira adecuada poden ser “aspirados polo pulmón pasando desde a boca ás vías respiratorias, en vez pasar á vía dixestiva”. Nestes casos, o froito ou parte del chega ata o pulmón e pode producir “asfixia inmediata ou obstrución e infección dunha ou varias zonas do pulmón”, subliña este especialista.

Bebidas con baixo valor nutritivo

A Organización Mundial da Saúde (OMS) advirte de que bebidas como o té e o café conteñen compostos que interferen coa absorción de ferro e, por tanto, non son recomendadas para nenos menores de 24 meses.

Este organismo convida a evitar o exceso de consumo de bebidas azucaradas, como os refrescos, porque é pouco o que achegan ademais de enerxía e, por tanto, diminúen o apetito dos nenos por alimentos máis nutritivos.

A Academia Americana de Pediatría (AAP) recomenda que non se consuma máis de 240 ml de zume de froitas ao día, xa que tamén pode diminuír o apetito dos nenos por outros alimentos e ocasionar feces soltas.

Algunhas especies de peixe azul

Un dos alimentos máis recomendables para os nenos a partir dun ano é o peixe xa que lles achega numerosos beneficios nutritivos. Con todo, tal como indica a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), algunhas especies de peixe azul deben evitarse ata certa idade porque polo seu tamaño acumulan maior cantidade de metais como o mercurio, que se disolve de forma fácil na graxa, chega ata o embrión durante o embarazo e pode provocar alteracións no seu desenvolvemento neuronal, así como en nenos de pouca idade.

As recomendacións deste organismo, dependente do Ministerio de Sanidade, refírense de forma específica ao consumo de peixe espada, quenlla, atún vermello e lucio. As pautas son as seguintes:

  • Mulleres embarazadas (ou en período de lactación) e nenos menores de tres anos: evitar o consumo.
  • Nenos de entre 3 e 12 anos: limitar o consumo a 50 gr/semana ou 100gr/ 2 semanas.

Leite desnatada ou semidesnatada

A recomendación xeral é non introducir o leite de vaca na dieta dos nenos antes dos 12 meses. Durante o primeiro ano de vida, o idóneo é continuar coa lactación materna ou na súa falta con leite de fórmula adaptada. A partir do ano e ata os 24 meses, se se opta polo leite de vaca no canto de por a materna ou a de continuación, a Sociedade Española de Pediatría Extrahospitalaria e Atención Primaria (SEPEAP) sinala que o leite de vaca adecuada é a enteira.

Este organismo sinala, ademais, que tanto o leite de vaca desnatada (menos do 0,5% de graxa) como a semidesnatada (entre 1,5-2% de graxa) teñen unha densidade calórica moi baixa, de modo que para cubrir as necesidades enerxéticas do neno sería necesario unha inxesta moi elevada, co consecuente “exceso de proteínas e de solutos a nivel renal”.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións