Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Antes do embarazo

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Existe a dieta da fertilidade?

Entre as claves que os científicos mencionan para aumentar a fertilidade atópanse evitar as graxas trans e comer máis proteínas vexetais que de orixe animal

Diversas publicacións abordan a influencia da dieta sobre a fertilidade. Unha das máis coñecidas é un libro escrito por expertos da Universidade de Harvard (EE.UU.), que sinala como reducir as probabilidades de padecer infertilidade ovulatoria e achega recomendacións que teñen moitos puntos en común coa dieta mediterránea. A continuación bríndanse detalles acerca da dieta e a súa influencia sobre a fertilidade, os consellos da chamada dieta da fertilidade e a alternativa eficiente, e saudable, que constitúe a dieta mediterránea.

Imaxe: Janusz Gawron

Existe a dieta da fertilidade?

‘A dieta da fertilidade’ é o título dun libro escrito por tres investigadores da prestixiosa Universidade de Harvard que, en 2007, cando se publicou, tivo moita repercusión. É posible que a dieta axudase ás mulleres a quedar embarazadas?

Os autores do traballo expuñan que si, aínda que con limitacións. E é que, como afirma Jokin de Irala, catedrático de Medicamento Preventivo e Saúde Pública da Universidade de Navarra, neste ámbito “todo hai que dicilo con moita prudencia, porque é realmente difícil comprobar con estudos que una ou outra cousa funcionan”. E iso que os científicos baseáronse na información obtida nunha investigación de gran magnitude, ‘Enfermeiras: Estudo de Saúde‘, que incluíu a unhas 18.000 mulleres.

En todo caso, as pautas ofrecidas por Jorge Chavarro, Walter Willet e Patrick Skerrett, os creadores do libro, coinciden en boa medida coas da dieta mediterránea. “Probablemente si se pode dicir con certa seguridade que a dieta mediterránea é beneficiosa para lograr unha xestación“, en palabras de Jokin de Irala, autor tamén dun extenso traballo respecto diso.

A dieta da fertilidade: recomendacións

Entre esas recomendacións que apuntan os distintos expertos en alimentación e fertilidade atópanse as seguintes:

  • Evitar as graxas trans. Se o 2% do total de calorías inxeridas corresponde a graxas trans, o risco de infertilidade ovulatoria é un 73% superior ao dunha muller que non a toma. Estes datos aparecen nun artigo no que traballaron dous do tres autores do libro e que foi publicado na revista especializada The American Journal of Clinical Nutrition.
  • Consumir hidratos de carbono sen refinar. Segundo ‘A dieta da fertilidade’, as mulleres con máis alta carga glucémica teñen un 92% máis de probabilidades de padecer infertilidade ovulatoria. Por iso, a suxestión é evitar o pan branco e as pastas, pero aumentar o consumo de pan e pasta integral, ademais doutros produtos como cebada, xudías, feixóns, verduras e froitas.
  • Obter máis proteínas de vexetais. Aínda que o estudo achou un 39% máis de probabilidades de sufrir infertilidade ovulatoria en mulleres cunha alta inxesta de proteínas, en xeral, tal porcentaxe foi menor cando esas proteínas proviñan máis de vexetais (como feixóns, froitos secos, soia e guisantes) que de animais.
  • Inxerir alimentos que inclúan acedo fólico. Os expertos recomendan un suplemento de ácido fólico -algo que xa é normal para case todos os embarazos-, pero tamén tomar alimentos que conteñan esa sustancia de maneira natural, como verduras de follas verdes, tomate, remolacha, brócoli, froitas cítricas, cereais, salvado de trigo, fígado e fermento.
  • Comer produtos con ferro. Algúns dos produtos incluídos nos puntos anteriores tamén achegan boas cantidades de ferro, como o tomate, a remolacha, a cabaza, os feixóns, as espinacas e o fígado.
  • Tomar acedos grasos monoinsaturados. Entre estes, o máis importante -una das estrelas da dieta mediterránea- é o aceite de oliva. Tamén o son o aceite de maní e o de canola, ademais dos peixes grasos, como o atún e o salmón.
  • Leite enteiro todos os días. A dieta da fertilidade aconsella consumir todos os días unha ración de leite enteiro ou produtos lácteos, como xeados ou queixos, elaborados a partir desa clase de leite. Segundo os seus autores, o leite desnatada e os produtos baixos en graxas contribuirían coa posibilidade de sufrir infertilidade ovulatoria.

A dieta mediterránea, unha alternativa eficiente e saudable

O último consello -o de tomar leite enteiro- aparece como o máis feble do libro. Aínda que os científicos aclaran que esta non sería unha práctica recomendable a longo prazo, senón só para esta etapa, tamén admiten que o afirman baseados nuns poucos estudos. A dieta mediterránea suxire o contrario: un consumo baixo ou moderado de produtos lácteos, sobre todo queixo ou iogur, e con preferencia desnatados de forma parcial ou total.

En todo caso, o consello máis aceptado radica en levar unha dieta equilibrada, para o que pode resultar de gran axuda a guía de EROSKI CONSUMER destinada a mulleres que se preparan para o embarazo. Tamén hai que ter en conta que se necesitan máis estudos para analizar o alcance da influencia da alimentación sobre esta cuestión, aínda que a dieta mediterránea, segundo afirma o catedrático da Universidade de Navarra, “parecese ser unha alternativa eficiente e saudable para aumentar a fertilidade”.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións