Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Antes do embarazo

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tentas quedarche embarazada? Aquí van cinco pasos que non che debes saltar

Respectar unha dieta saudable e evitar o consumo de tabaco e a tensión son claves tanto para favorecer a concepción como para unha boa saúde durante o embarazo

Existen unha serie de consellos que convén ter en conta cando se busca un embarazo. Tales recomendacións valen tanto para favorecer a concepción como unha condición saudable durante a xestación para a nai e o bebé. A continuación sinálanse cinco craves para preparar o embarazo: coñecer o calendario de ovulación, seguir unha dieta saudable, evitar os factores que dificultan a concepción, tomar un suplemento de ácido fólico e realizar unha consulta preconcepcional.

Imaxe: Zoe

Os coidados do embarazo comezan mesmo antes da concepción. Existen algúns datos e recomendacións que convén coñecer e pór en práctica desde o momento mesmo en que se empeza a buscar o embarazo. Con eles non só favorécese que a xestación se concrete, senón que se coida a saúde e o benestar da futura mamá, así como do bebé, cando chegue.

A continuación sinálanse cinco pasos fundamentais.

1. Coñecer o calendario de ovulación

A ovulación ocorre polo xeral no día 14 do período das mulleres, cuxa menstruación cumpre un ciclo regular de 28 días. Se o ciclo é máis curto, a ovulación adiántase un ou dous días e atrásase a mesma cantidade, se o ciclo é máis extenso.

O día de ovulación é o de máxima fertilidade, pero a etapa fértil da muller non se limita a esa xornada. Os espermatozoides son capaces de sobrevivir varios días no interior do corpo da muller e o óvulo pode fecundarse ata 48 horas despois de desprenderse do ovario e chegar á trompa de Falopio. Por iso, o período fértil estímase desde catro ou cinco días antes ata dous días despois da ovulación.

Existen calculadoras de fertilidade gratuítas en Internet e aplicacións con calendarios gratuítos no móbil, que funcionan como recordatorios e guías para ter en conta este factor e propiciar o embarazo.

2. Seguir unha dieta saudable

Unha dieta equilibrada reduce nun 44% os riscos de infertilidade, segundo un estudo recente

Os hábitos alimenticios teñen a súa influencia e poden ser claves para favorecer o embarazo. En concreto, respectar a dieta equilibrada propicia a fertilidade, segundo un estudo elaborado polo departamento de Medicamento Preventivo e Saúde Pública e o Instituto Cultura e Sociedade da Universidade de Navarra.

O traballo analizou unha mostra de 2.000 mulleres de entre 20 e 45 anos, durante unha media de seis anos e medio. A principal conclusión foi que as mulleres con “maior adhesión ao patrón da dieta mediterránea” presentaron un 44% menos de probabilidades de consultar ao médico por ter dificultades para quedar embarazadas.

Esta dieta inclúe entre os seus principais alimentos o aceite de oliva, carnes de ave, peixe, verduras e froitas.

E non só para as mulleres: a alimentación tamén é importante para o futuro pai, xa que unha dieta equilibrada, rica en froitas, verduras, peixe, pito, legumes e grans, e baixa en graxas saturadas, favorece a saúde e a calidade do seme. A esas conclusións arribaron expertos das universidades de Harvard e Murcia, en senllos estudos.

3. Evitar os factores que dificultan a concepción

Imaxe: Trocaire

Existen unha serie de hábitos e factores que dificultan a concepción. Os máis importantes son o tabaquismo e os problemas de peso (tanto se é demasiado baixo coma se hai sobrepeso ou obesidade). De feito, un distrito escocés decidiu restrinxir os tratamentos de fertilidade a través do sistema público a mulleres fumadoras e con sobrepeso. O tabaco, por certo, tamén reduce a calidade do seme.

Outros factores que prexudican a procura do embarazo son a tensión, o consumo de bebidas con cafeína e o exercicio físico excesivo. Ademais, todos estes elementos resultan negativos tamén cando se logrou a concepción e trátase de vivir un embarazo saudable.

4. Tomar acedo fólico

A inxesta de suplementos de ácido fólico antes da concepción e durante as primeiras semanas do embarazo ofrece unha serie de beneficios para o futuro bebé, xa que reduce o risco de espiña bífida e outros problemas no tubo neural do feto, á vez que limita os problemas emocionais, autismo e atrasos na fala.

Estes últimos beneficios descubríronse de maneira recente, a través de traballos realizados por expertos holandeses e noruegueses, que confirmaron a recomendación dun consumo extra deste nutriente. A dose media recomendada do suplemento é dun miligramo por día, aínda que isto débeo prescribir o médico especialista, en función das características de cada persoa.

5. Realizar unha consulta preconcepcional

A consulta preconcepcional consiste nun encontro co especialista que ten por obxectivo “o coñecemento daqueles factores que poden dificultar (ou facilitar) a concepción e o posterior desenvolvemento do embarazo e a maternidade para poder incidir sobre eles”, afirma un artigo publicado na revista especializada ‘Medifam’.

O recoñecemento xeral recomendado na consulta preconcepcional establece seis exames médicos: exploración xinecolóxica e mamaria, citología (test de Papanicolau), analítica, grupo sanguíneo e factor Rh, serología e probas de glucemia.

Só una de cada dez parellas que planifican o embarazo en España acoden a unha consulta preconcepcional, pero os expertos recomendan facelo, en particular nos casos de mulleres de idade avanzada, con enfermidades graves ou crónicas ou con antecedentes de xestacións con complicacións ou con riscos de enfermidades xenéticas.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións