Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Nenos > 2-4 anos

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ao meu fillo o leite dálle arcadas, que podo facer?

Se o neno ten problemas para tomar leite puro, débese procurar que inxira calcio a través de derivados lácteos ou outros produtos que o conteñen

Img hijo leche arcadas hd Imaxe: Dave_Pot

Á maioría dos nenos gústalles o leite, que constitúe un alimento excelente para eles. Pero hai algúns aos que lles dá arcadas e non a poden tomar. Isto pode deberse, en xeral, a dous motivos: desagrádalles moito ou lles senta mal. Este artigo trata de ofrecer unha solución para este problema, desde outros modos para que os pequenos tomen leite ata como substituíla na súa dieta. Ademais, descríbense os síntomas máis comúns da intolerancia á lactosa e a alerxia ás proteínas do leite de vaca e danse consellos para actuar ante estes problemas.

O leite dá arcadas ao neno, en busca dunha solución

Img hijo leche arcadas arti
Imaxe: Dave_Pot

Hai nenos, de diferentes idades, a quen a leite lles resulta desagradable. Non son a maioría, pero tampouco son casos excepcionais. Sobre todo no caso dos bebés e os máis pequenos, o seu corpo atopa unha forma de expresalo: as arcadas. Isto xera preocupación nos pais por varios motivos, desde o temor a que o seu fillo poida padecer algún tipo de intolerancia ou alerxia e que o consumo de leite poña en risco a súa saúde, ata as carencias nutritivas que a ausencia deste produto na dieta pode ocasionarlle. Que deben facer?

En primeiro lugar, é importante lembrar que se a un neno non lle gusta o leite, ás veces é pouco o que se pode facer. O gusto, ata certa medida, pode “educarse”, pero tamén todos temos algún sabor ou algunha textura coa que non podemos lidar, aínda que o tentemos.

Pode parecer ata paradoxal que a un pequeno desagrádelle o leite, dado que, nunha época non moi afastada da súa vida, esta sustancia constituíu o seu único alimento. Con todo, en ocasións alí reside a explicación. A que lle gustaba era o leite materno e, logo, nunca chega a adoitarse ao sabor da de fórmula ou a de vaca. Entón hai que pensar noutra solución.

Outros modos de tomar leite

Segundo a Asociación Española de Pediatría (AEP), na actualidade “consómese moita máis cantidade de leite que outrora, porque no mercado hai gran variedade de derivados lácteos, listos para tomar”. É dicir, os nenos de hoxe non inxeren tanto leite en estado puro (é dicir, líquida e branca, máis aló dos procesamientos industriais que atravesa) como os de antes, pero si contida en iogures, queixos, natillas, batidos, xeados e outros produtos. A algúns o leite puro dálles arcadas, pero non ocorre o mesmo con estes derivados lácteos. De maneira que, nalgúns casos, estes produtos permiten compensar boa parte dos nutrientes que estes menores non consomen en forma de leite.

Do mesmo xeito, un posible remedio para que os pequenos tomen leite é “disfrazala” con outros sabores. O cacao soluble é un clásico. Tamén pode pasar que, se se crea o hábito de acompañar o leite do almorzo ou a merenda con galletas ou calquera outro produto sólido que ao neno agrádelle moito, acabe por “educar” o gusto e co tempo chegue a tomar leite sen maior inconveniente.

O leite non é indispensable: como substituíla na dieta do neno?

Un dato fundamental ao tratar estes asuntos é que, superada a etapa da lactación materna, os menores poden vivir sen tomar leite. Como informa a AEP, o leite é “un excelente alimento, sobre todo como fonte de calcio”, pero “non é indispensable”.

O calcio, indican tamén os pediatras, desempeña un papel fundamental no desenvolvemento dos ósos e, por tanto, no crecemento dos nenos. Pero o leite non é o único alimento que contén esa sustancia, pois tamén se pode obter a través doutros produtos. Algún deles que nutren de calcio son os seguintes: froitas como laranxas, kiwis e higos, froitos secos como améndoas e abelás, cereais como a avena e o trigo, legumes como os garavanzos, a soia e os feixóns, verduras como a espinaca e as xudías verdes, pescados como o ollomol, o galo, o boquerón e as sardiñas e a xema de ovo. Tamén as carnes vermellas, aínda que en menor medida.

O contido de calcio nestes alimentos é bastante menor que no leite. Por tanto, para alcanzar a cantidade diaria recomendada (que vai duns 200 miligramos en recentemente nacidos ata uns 1.300 en nenos e adolescentes de entre 9 e 18 anos) serán necesarias racións importantes destas alternativas.

Intolerancia e alerxia, máis aló de cuestións de gusto

Un dos motivos polos cales o leite pode dar arcadas ao neno é porque sente mal. E isto pode ter dúas razóns moi concretas: a intolerancia á lactosa e a alerxia ás proteínas do leite de vaca.

A AEP explica que os síntomas máis comúns da intolerancia á lactosa nos menores son náuseas, dor de barriga e, ás veces, diarrea. O organismo que reúne aos pediatras recomenda que, se en pequenas cantidades de leite ou derivados estes síntomas non aparecen, non se eliminen da dieta por completo para favorecer a absorción de calcio. Se aínda en pequenas cantidades o leite séntalles mal, o consello é recorrer a leites sen lactosa, engadir lactasa (sustancia da que carecen quen sofren esta intolerancia) ao leite normal e, desde logo, procurar que o neno coma outros alimentos ricos en calcio.

No caso da alerxia ás proteínas do leite de vaca, os síntomas máis frecuentes son hinchazón de beizos e cara, manchas vermellas e habones con picor en calquera parte do corpo, dor abdominal, náuseas e vómitos. “Estes nenos deben evitar por completo o leite de vaca, os seus derivados e calquera alimento que conteña proteínas lácteas”, afirma a AEP. Algúns pequenos, cando crecen, cúranse desta alerxia e poden tomar leite de novo.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións