Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Benestar familiar: consellos para preservar a saúde mental dos nosos fillos e fillas

UNICEF ofrece pautas para toda a familia, co obxectivo de reducir a tensión e a ansiedade provocados polo confinamento

familia tarea casa convivencia Imaxe: Gjorgji Klinkarov

Tras varias semanas de confinamento nas nosas casas, debido á pandemia de COVID-19, cada día é máis complicado para as familias afrontar esta situación. O benestar e a saúde mental dos seus membros é moi importante; por iso, desde UNICEF ofrecemos algúns consellos para reducir a tensión e a ansiedade provocados polo brote do coronavirus, tanto nas persoas adultas como nas nenas, nenos e adolescentes que viven nos nosos fogares.

Cantas veces preguntástesvos se estades a protexer adecuadamente aos vosos fillos e fillas durante este confinamento? Probablemente, en máis dunha ocasión. Por este motivo, UNICEF creou unha guía que pode resultar moi útil nestes casos, con respostas sobre todo tipo de cuestións relacionadas coa situación xerada polo coronavirus: ‘O que nais, pais e educadores deben saber: como protexer a fillas, fillos e alumnos’.

Pero, a pesar de que sigamos todos estes consellos, ningún pai ou nai está libre de sufrir a tensión, o medo ou a ansiedade que provoca que as nenas, nenos e adolescentes non poidan saír de casa. Tampouco o resto de persoas que teñan ao seu cargo o coidado de nenos e nenas, como irmáns e irmás maiores, avós e avoas ou persoal coidador, entre outros. Os cadros de tensións ou ansiedade adoptan diferentes formas, o que pode provocar esgotamento físico e mental.

Se conseguimos eliminar ou, polo menos, reducir estes factores, lograremos grandes vantaxes: pensar claramente e tomar decisións acertadas, facer fronte a calquera situación máis facilmente ou ter máis paciencia coa situación e cos nosos fillos e fillas que mostren a súa frustración ou tristeza, o que axudará a entender mellor os seus sentimentos e comportamentos. Non debemos esquecer que todas estas melloras, axudarán a manter o noso corpo forte e saudable.

É moi importante que saibamos que, ata os 12 anos, o benestar dos nosos fillos e fillas está directamente relacionado co noso. É dicir, reflicten as súas accións e respostas de tensións da mesma forma que o fan as súas nais, pais e persoas coidadoras.

ninas unicef
Imaxe: Tomislav Georgiev

Consellos para o benestar emocional das persoas adultas

Para tentar manter a mente saudable na idade adulta durante o confinamento, desde UNICEF achegamos varios recursos e consellos que poden ser útiles para afrontar este tipo de situacións sobrevindas pola pandemia de coronavirus:

  • Descansa o suficiente, tenta seguir coa túa rutina normal de soño e non pases máis tempo do habitual na cama.
  • Tómache tempo para ti todos os días, aínda que só sexan cinco minutos.
  • Fala con amizades, coa veciñanza… Podes facer unha videollamada, mandarlles unha mensaxe ou chamarlles por teléfono.
  • Non é aconsellable estar continuamente pendente das noticias, faino só en momentos programados e puntuais do día.
  • Tentar distinguir os feitos verídicos dos rumores e os bulos. Podes comprobar canto sabes sobre o virus no quiz de UNICEF.
  • Realizar actividade física todos os días.

Ademais de seguir estas recomendacións, debemos aceptar que somos seres humanos e os sentimentos de ansiedade, medo ou ira son normais. Unha vez recoñecidos e asumidos, tentemos pensar en cousas agradables, falar dunha forma tranquila e respirar con normalidade.

Pautas para axudar aos menores a sentirse ben

Aconsellamos manter rutinas como as horas das comidas, do baño, os tempos de xogo e a hora de ir á cama. Apoia e motiva aos teus fillos e fillas para que sigan aprendendo e xogando, a pesar de non poder asistir ao colexio ou saír á rúa.

adolescente salud mental
Imaxe: Tomislav Georgiev

Podedes seguir as seguintes pautas segundo o grupo de idade ao que pertenzan os vosos fillos e fillas para axudarlles a sentirse mellor:

0-3 anos:

  • Os nenos e nenas son sensibles á nosa presenza emocional e proximidade física. Tenta manter o maior contacto durante o maior tempo posible, mesmo se son bebés.

3-6 anos:

  • Demóstralle que estás aquí para coidarlle.
  • A esta idade adoitan explorar as cousas e gústalles estar ocupados. Non limites este comportamento.

 6-11 anos:

  • Poden ter pesadelos e temores acerca da perda de persoas próximas. Transmítelles que entendes os seus sentimentos e normalízaos: “dá medo pensar que a avoa está en perigo”, por exemplo.
  • Pregúntalles que están a pensar e/ou a que lle teñen medo.
  • Facilita que falen e expresen os seus medos. Podes usar frases como “algúns nenos temen que…”.
  • Fala con eles acerca dos feitos. Non esaxeres, pero actúa con honestidade, sen facer falsas promesas. Se non sabes como facelo, UNICEF ten varias ideas sobre como abordar a situación xerada polo coronavirus.
  • Infórmalles de que o motivo polo que debemos quedarnos en casa é por prevención, non porque sexa perigoso saír, e que esta situación non será para sempre.
  • Lémbralles que estás aquí para coidarlles.
  • Evita falar sobre o número de persoas gravemente enfermas ou falecidas.

 12 anos ou máis:

  • Se nos preguntan por mensaxes alarmistas que xeran pánico, debemos manter a calma e axudarlles a entender a realidade.
  • Dependen emocionalmente das súas amizades. Por iso, debemos ter presente o momento difícil polo que pasan, pero sen permitir excepcións nas restricións.
  • A esta idade necesitan feitos. Son moi sensibles e saben cando se lles está ocultando a verdade; se isto ocorre, perderemos a súa confianza.

A adolescencia é unha etapa difícil para calquera mozo e a situación pódese complicar aínda máis estando en confinamento. Por iso, gustaríanos compartir os consellos de profesionais da psicoloxía para preservar a saúde mental da mocidade, que recolleu neste vídeo Priyanka Pruthy, directora executiva de UNICEF. Pero, sobre todo, queremos deixar claro unha mensaxe: non estades sós, non estades soas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións