Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Canto debe pesar a mochila escolar e como usala paira evitar lesións

Paira evitar lesións de costas, hai que elixir boas mochilas escolares, usalas de maneira correcta e evitar que a carga supere o 10 % do peso dos nenos

As mochilas do colexio dos nenos, cargadas de libros, materiais e accesorios de saúde, representan una dúbida frecuente nos adultos. O seu peso pódelles lesionar as costas? Segundo os expertos, si pode ocasionar problemas, se a carga é excesiva e faise un uso inadecuado delas. A Asociación Española de Pediatría (AEP) advirte de que “o uso inadecuado das mochilas pode danar os músculos e as articulacións e producir dor de pescozo, costas e ombreiros”. Neste artigo explicamos canto deben pesar estas mochilas, como elixilas e utilizalas de maneira correcta.

🎒 Canto debe pesar a mochila escolar?

Os médicos e fisioterapeutas están de acordo: o peso dunha mochila escolar non debería superar o 10-15 % do peso da nena ou o neno que a porta. Por exemplo:

  • Paira un peque de 20 quilos, una mochila de, máximo, 2 quilos.
  • Paira un peque de 25 quilos, una mochila de, máximo, 2,5 quilos.
  • Paira un peque de 35 quilos, una mochila de, máximo, 3,5 quilos.
  • Paira un peque de 45 quilos, una mochila de, máximo, 4,5 quilos.

O peso é moi importante, aínda que dependerá, en gran medida, do que poñamos dentro da mochila. Ante a cantidade de libros e material escolar que deben levar péquelos ao colexio, moitos pais e nais optan por usar mochilas con rodas. Con todo, o máis práctico segue sendo a mochila tradicional (sobre todo, porque permite repartir a carga de maneira uniforme en lugar de tirar cun só lado do corpo). Por iso é importante elixir una mochila lixeira e ben deseñada, e utilizala de maneira adecuada.

🎒 Como elixir una boa mochila escolar?

Ademais dos quilos, é importante prestar atención ao deseño da mochila e a súa ergonomía; é dicir, ao ben que se adapte ás costas e axude a repartir o peso dunha forma equilibrada e adecuada. Si imos comprar una mochila, deberiamos tentar que reúna as seguintes características:

  • Un armazón semiblando que sexa anatómico e modificable.
  • Dous tirantes anchos paira ambos os ombreiros, acolchados e extensibles co fin de levalos tensados paira manter a mochila alta e pegada no seu parte superior. Si os tirantes son estreitos e crávanse nos ombreiros pódese interferir coa circulación sanguínea e o sistema nervioso.
  • Un cinto acolchado que se poida abrochar á altura do abdome ou o peito (como teñen as mochilas de sendeirismo). Serve paira axudar a distribuír o peso entre o resto dos grupos musculares do corpo.
  • Múltiples compartimentos paira repartir os distintos obxectos que pesan e, si é posible, que sexan desmontables, como as mochilas de excursionista.
  • Un tamaño igual ou inferior ao do torso do neno, paira non exceder o seu eixo de gravidade (segunda vértebra lumbar).

🎒 Como usar a mochila de maneira correcta?

Un peso e un deseño adecuados son claves paira previr lesións, pero servirán de pouco si a mochila non se usa de maneira adecuada. Neste sentido, os especialistas recomendan ter en conta estes puntos:

  • Limitar o peso do contido e evitar transportar cargas inútiles. Se a mochila é moi pesada, o peque vese obrigado a arquear cara adiante a columna vertebral ou a flexionar cara adiante a cabeza e o tronco paira compensar o peso.
  • Ter en conta as particularidades de cada neno, a relación entre a súa talla e o seu peso: se se trata dun neno con obesidade, se posúe una complexión atlética, etc. e, sobre todo, se presenta previamente una patoloxía de aliñación da columna (escoliosis, cifosis, espondilolistesis..) ou outras enfermidades do raquis, como discitis e calcificaciones discales.
  • Colocar os obxectos de máis peso ao fondo e pegados ás costas.
  • Utilizar os dous tirantes. Se soamente emprégase un asa, prodúcese asimetría na carga, levántase un ombreiro e se flexiona lateralmente a columna.
  • Usar as dúas mans paira coller a mochila, dobrar os xeonllos e inclinarse paira levantala e deixala caer cos brazos cara atrás.

cómo repartir el peso mochila de los niños
Imaxe: Vinicius Imbroisi

🚶 Como previr a dor de costas?

A lumbalxia afecta a 8 de cada 10 persoas nalgún momento da súa vida e, nos países industrializados, é a primeira causa de absentismo laboral e incapacidade permanente. Moitas veces, a súa orixe está na infancia, porque os problemas das costas prodúcense xeralmente por mor dos nosos costumes, polo que se non modificamos aquelas que son erróneas, podemos danar seriamente a nosa columna vertebral. É importante corrixir os malos hábitos desde a nenez, adoptando as posturas e movementos adecuados nas nosas actividades diarias, ata que resulten espontáneos e naturais.

Causas frecuentes da dor lumbar

  • Cando nos mantemos moito tempo na mesma posición, xa sexa de pé, sentados ou deitados.
  • Se adoptamos prolongadamente determinadas posturas que aumentan as súas curvas fisiológicas.
  • Sempre que realizamos grandes esforzos, ou pequenos, pero moi repetidos.
  • Ante movementos bruscos ou posturas moi forzadas.
  • Principalmente cando non se fortalece o ton muscular necesario paira o seu equilibrio.

Recomendacións paira evitar a dor de costas

  • Ao sentarnos, debemos facelo o máis atrás posible na cadeira, mantendo o respaldo e as costas rectas, e cos brazos apoiados.
  • Cambiar de postura con frecuencia e levantarse cada 45-60 minutos.
  • Utilizar un atril paira estudar.
  • Se traballamos co computador, a pantalla debe situarse de fronte, non aos lados, e á altura dos ollos.

Etiquetas:

costas mochila-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións