Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Catro craves para combater o cansazo tras o parto

Deixarse axudar, alimentarse ben ou aproveitar cada momento libre para durmir son consellos imprescindibles durante os primeiros días do nacemento do bebé

img_madre bebe cansancio

O nacemento dun fillo cambia a vida para sempre. É é algo que se sabe de antemán, sen embarbo, o que moitas veces non se ten tan presente é que, tras o parto, tamén cambia a vida da nai. E en ocasións de maneira radical. Por unha banda, o seu corpo ten que adaptarse: deixa de levar dentro de si unha vida «extra» e debe adecuar novamente cada peza do organismo ao estado normal. Por outro, xorde a necesidade de organizarse para combinar as novas esixencias, impostas pola presenza do bebé, coa rutina e os hábitos de sempre: durmir, traballar, realizar tarefas na casa, gozar dun intre de lecer…

Img madre bebe cansancio
Imaxe: Alan Turkus

Mitigar o esgotamento

Todo isto xera que nos primeiros días posteriores ao parto as nais sentan especialmente cansas. Con todo, este non é un escenario irreversible, pois os efectos do esgotamento pódense mitigar. Catro consellos bastan para evitar que o cansazo se faga excesivo e afecte eses tan importantes primeiros días da relación nai-bebé:

1. Recibir axuda

Sempre que sexa posible, tenta que a túa parella, familiares, amigos ou quen estea preto bóteche unha man co que necesitas. Especialmente, no relacionado coas tarefas domésticas, que quitan tempo e enerxía. O ideal é centrarse no bebé, en coñecelo e gozalo, de maneira que toda colaboración para o resto das cousas debe ser benvida.

Que non hai ninguén preto? Pois nada: ti, ao importante. E nada é máis importante que o bebé. É dicir: dedícache a el ou ela coma se nada máis existise, que xa haberá tempo para o demais.

2. Comer ben

Coidar dunha mesma é tamén coidar do bebé. Para poder dar o máximo, é necesario estar ben. Por iso é fundamental seguir prestando atención á dieta, do mesmo xeito que se facía durante o embarazo.

Como se adoita dicir: hai que almorzar como unha raíña. Durante os primeiros tempos do bebé, as noites son duras, non se dorme de vez nin con tanta placidez como antes. O corpo xa non goza de todo o descanso ao que estaba adoitado? e é fundamental cargar pilas coa primeira comida do día. O esencial: que sexa abundante e variada. E se se poden incluír zumes, mellor.

Iso si, “abundancia e variedade” non son sinónimos de excesivo “e indiscriminado”. Tenta respectar o esquema de cinco comidas diarias e seguir un réxime variado, cunha boa presenza de froitas e verduras. É o tempo tamén da lactación, de maneira que o corpo reclama vitaminas e minerais. O ideal é comer cereais integrais e peixes, e evitar as graxas saturadas, as bebidas gaseosas, os azucres excesivos, as comidas picantes e (fundamental para o seguinte consello!) o café.

3. Durmir todo o posible

Dino todas as mamás: as noites, ao principio, son duras. É raro que os bebés durman de vez; e se eles non o fan, as súas nais tampouco. Os efectos do mal durmir son nefastos, sobre todo nunha etapa de tanta esixencia: ademais de ter menos enerxía, hai tendencia ao malhumor e non é posible manter o mesmo nivel de atención que unha persoa ben descansada.

Por iso, o mellor consello é maximizar o tempo de soño. É dicir, durmir todo o que se poida. Esa cabezadita que noutras épocas unha dábase o luxo de desprezar, pode vir fenomenal agora, cando o tempo para descansar é un ben escaso. Co correr dos días, adoitarse a aproveitalo volverase sinxelo (por non dicir inevitable). Así mesmo, se o bebé dorme xunto á nai, é posible aproveitar para darlle o peito sen levantarse e, cun pouco de experiencia… ata durmindo!

En calquera caso, non hai que angustiarse, pois a cousa mellora co paso do tempo. Cando o teu bebé teña tres meses, o seu soño xa non será tan entrecortado e poderás volver sentir o pracer de durmir unas cantas horas seguidas…

4. Dedicar, tamén, un tempo para unha mesma

Así como débese maximizar o tempo para durmir, tamén é necesario facelo para dedicarse á recreación e ao lecer. Pór a música preferida, darse un baño sen présas, escribir un diario dos primeiros días do bebé? Calquera actividade que sexa relaxante, estimulante ou entretida axudará a combater o cansazo inicial.

Aquí o recomendable é que se trate de actividades que non esixan demasiado tempo. Por exemplo, se para gozar dunha película necesitabas vela sen interrupcións, desde os créditos iniciais ata “o The”End , entón é mellor nin tentalo agora: poida que o único que che xere a experiencia sexa frustración. É preferible probar cunha serie… ou aventurarse a ver unha película “a trocitos”. Pode ser divertido.

E, moi importante, tampouco te esquezas de ti. Ser nai recente non significa deixar de ser muller e, como tal, é necesario recibir boas doses de agarimo. Pídelle (si, ti segue pedindo) á túa parella que che dedique unha masaxe ou uns arrumacos. A atención e o afecto son tan reparadores como o soño.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións