Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco boas razóns para facer exercicio durante o embarazo

A actividade física moderado durante a xestación reporta importantes beneficios tanto á futura nai como ao bebé

Os efectos beneficiosos do exercicio físico na saúde das persoas son dabondo coñecidos. Pero, resulta igual de saudable cando unha muller está embarazada? Neste artigo detállanse cinco razoes polas que facer exercicio físico durante a xestación (moderado e supervisado por un especialista) é bo: favorece o desenvolvemento cognitivo do bebé e fortalece o seu corazón, reduce algunhas das molestias do embarazo, axuda a estar mellor preparada para o parto e permite á muller unha recuperación posterior máis rápida .

Imaxe: DrJimiGlide

1. Exercicio físico durante o embarazo: bebés máis intelixentes?

Os bebés das embarazadas que practican exercicio durante a xestación veñen ao mundo con certa vantaxe cognitiva sobre aqueles cuxas nais mantiveron unha actitude sedentaria. E é que o exercicio moderado acelera o desenvolvemento do cerebro do recentemente nado. Polo menos así o confirma un recente estudo presentado no Congreso Anual da Sociedade Americana de Neurociencia.

Os bebés das embarazadas que practican exercicio teñen unha resposta cerebral máis madura, conclúe un estudo

Investigadores canadenses da Universidade de Montreal e do Hospital Infantil Sainte-Justine realizaron o seguimento dun grupo de mulleres a partir do segundo trimestre de embarazo e avaliaron aos seus bebés, entre 8 e 12 días despois de nacer. O resultado foi que os fillos das nais que dedicaran polo menos 20 minutos ao exercicio moderado durante tres días á semana "tiñan unha resposta cerebral moito máis madura", sinala Dave Ellemberg, condutor do estudo.

2. Fortalece o corazón do bebé

A variabilidade do ritmo cardíaco do feto no útero materno é unha das principais maneiras de avaliar o seu benestar. Un corazón forte e vigoroso é un sinal de que o neno se desenvolve de forma adecuada. E se a nai realiza exercicio durante a xestación, aumentan as probabilidades de que o sistema cardiovascular do pequeno móstrese san e resistente.

Un estudo realizado pola Universidade de Kansas (EE.UU.) constatou que a práctica habitual de exercicio físico no embarazo constitúe tamén un adestramento para o corazón do neno. Estes investigadores apuntan que o exercicio reduce o ritmo cardíaco do bebé, un sinal de que está saudable, e que este ritmo menos vigoroso persiste polo menos un mes despois do nacemento.

3. Reduce as molestias do embarazo

Paseos diarios de 30 minutos durante o embarazo axudan a diminuír a hinchazón das pernas


Manterse activa durante o embarazo sen abandonar o exercicio físico axuda á muller a superar mellor algunhas das molestias típicas da xestación. É o caso de dor lumbar, que afecta a máis do 71% das mulleres en estado, ou de ciática , que experimenta o 46% das gestantes. Por iso, os especialistas aconsellan evitar o sedentarismo e o repouso continuado.

En canto á retención de líquidos no embarazo, que adoita ir da man da hinchazón de pernas, unha das pautas recomendadas para mellorar os síntomas -ou mesmo que desapareza- é realizar pequenos paseos diarios de entre 20 e 30 minutos, así como outras actividades ou exercicios físicos que faciliten a rega sanguínea nesa zona.

4. Axuda a prepararse para o parto

A actividade física na xestación constitúe o mellor adestramento para afrontar con éxito o traballo de parto. Determinados exercicios están indicados para fortalecer os músculos, así como para mellorar a elasticidade das partes implicadas na dilatación e expulsión. Deste xeito, o parto adoita resultar máis fácil e menos traumático para a nai.

Os especialistas recomendan, sobre todo, os exercicios encamiñados a mellorar o ton do chan pélvico. Entre eles atópanse os exercicios de Kegel, que consisten en contraer e relaxar de forma intermitente os músculos que rodean a canle do parto. Algunhas posturas de ioga tamén están indicadas para facilitar o parto; entre elas, os exercicios de apertura e relaxación da zona pelviana, que axudan a ampliar o diámetro desta área.

5. Actividade física para recuperarse do embarazo

Imaxe: mahalie stackpole

Recuperar a figura despois do parto require, polo xeral, tempo e paciencia. Pero as nais que foron aplicadas durante a xestación, e non abandonaron a actividade física no seu transcurso, terano máis fácil.

Por unha banda, o exercicio físico axudoulles a manter o seu peso dentro dos parámetros normais e, por tanto, a recuperación será máis levadía. Por outra, ao non deixarse caer no sedentarismo durante nove meses, á muller que se exercitou durante o embarazo resultaralle máis sinxelo continuar a mesma rutina despois do nacemento, unha vez superada polo menos a corentena, ou o oito semanas recomendadas para recuperarse dunha cesárea.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto