Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco trucos para afastar a depresión posparto

As nais recentes poden seguir algunhas pautas para reducir a frecuente melancolía da maternidade e previr a depresión posparto

Img posparto feliz depresion Imaxe: martinak15

A depresión posparto é un problema cuxas causas aínda non puideron ser determinadas con exactitude polos científicos, pero que afecta ao 13% das nais recentes. Un problema máis leve e moito máis frecuente é a chamada tristeza posparto, que afecta a catro de cada cinco mulleres pero que desaparece con naturalidade. Este artigo recolle consellos para reducir esa tristeza tamén chamada melancolía da maternidade e previr a depresión posparto: procurar un bo descanso e unha boa alimentación, aceptar a axuda dos demais, buscar tempo para a distracción e a diversión e coidar a intimidade coa parella.

Img posparto feliz depresion listg
Imaxe: martinak15

A tristeza e a depresión posparto

A depresión posparto é un fenómeno que afecta a un 13% das nais españolas, segundo un informe do Hospital Universitario Vall d’Hebron, de Barcelona. As causas polas cales se produce aínda non están do todo claras, pero si existen factores que contribúen ao seu desenvolvemento. Entre os máis comúns, atópanse un parto traumático, os problemas de saúde no bebé e os cambios na vida da nai.

Pero é importante distinguir a depresión da tristeza posparto, tamén coñecida como melancolía da maternidade ou, en inglés, baby blues. Este é un trastorno leve que afecta a catro de cada cinco nais durante as dúas primeiras semanas posteriores ao parto. As súas principais causas son os cambios hormonais, o cansazo e a falta de soño normais neses días. Polo xeral, supérase de forma natural unha vez transcorrido ese tempo.

A continuación ofrécense cinco consellos para reducir a tristeza posparto e que axudan tamén a previr a depresión. De todos os xeitos, como esta última depende doutros factores -en certos casos, mesmo xenéticos-, cando se recoñecen os seus síntomas (tristeza profunda, ansiedade, insomnio grave, crise de pánico, incapacidade para coidar do neno, etc.), recoméndase acudir a un profesional.

1. Contra a depresión posparto: descanso

O soño é un dos aspectos que máis se alteran coa chegada dun bebé. O pequeno non ten horarios fixos e, aínda que dorme moitas horas ao día, esixe unha atención permanente. Un informe do Servizo de Saúde de Irlanda recomenda “aproveitar calquera ocasión para descansar” e, mesmo, que a parella alimente ao neno pola noite con leite materno extraída con anterioridade, para facilitar a continuidade do soño da muller.

Ademais, para descartar posibles abafos, a Asociación Psicolóxica de Estados Unidos aconsella non preocuparse por tarefas domésticas que non sexan de moita importancia. O feito de que unha casa cun recentemente nacido estea desordenada non só é normal, senón que pode resultar ata saudable.

2. Alimentarse ben

A alimentación é outro ámbito fundamental para o coidado da muller despois de dar a luz, sobre todo se dá de mamar ao seu bebé. Algunhas das claves para unha boa alimentación neste período son practicar unha dieta equilibrada, con alimentos nutritivos (como os froitos secos), graxas saudables e moita auga, que evite o risco de deshidratación. Por suposto, alimentarse ben non quere dicir comer moito. De feito, comer máis do normal pode ser un dos síntomas da depresión posparto.

3. Aceptar a axuda

Un dos principais consellos dos expertos durante os primeiros días do neno en casa consiste en pedir axuda a familiares e amigos para o seu coidado e, se fai falta, tamén para gozar de máis e mellor tempo de descanso. Por iso, sempre que outras persoas ofrezan a súa axuda, a recomendación é aceptala. O corpo e a mente agradéceno.

4. Buscar tempo para a distracción e diversión

Aínda que sexa por pouco tempo, é aconsellable que a nai teña intres non só para o descanso, senón tamén para a distracción e o entretemento. Un estudo da Universidade de Maryland suxire “saír de casa sempre que sexa posible”. A muller tamén pode procurar ver programas de televisión breves ou levar consigo algún libro para aproveitar momentos en que o bebé estea tranquilo.

Img adelgazar embarazos posparto art
Imaxe: daveynin

Por outra banda, anima a camiñar e facer exercicios físicos moderados desde o momento en que poida. É outra maneira de despexar a mente e cargar enerxías para a ardua tarefa de ser nai dun recentemente nado.

5. Coidar a intimidade coa parella

Non son poucos os casos de parellas que entran en crises despois do nacemento dun bebé. O conflito pode ser por partida dobre: por unha banda, os problemas coa parella en si mesmos e, polo outro, a falta do apoio e a contención que constitúen o rol que, en teoría, a parella debe representar.

Por iso, os especialistas recomendan non perder a intimidade coa parella. Algunhas claves para logralo son dialogar moito, tratar de manter a calma en todo momento, pensar na parella como un equipo ou expresar o agarimo. Un bico ou unha caricia danse nun momento e poden ser de gran valor.

Lea máis sobre o parto.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións