Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Claves para retomar as rutinas de soño na volta ao cole

O conveniente é axudar aos nenos a que regresen aos seus horarios habituais de soño de maneira progresiva, así como evitar que durman preto de teléfonos móbiles e tabletas

img_nino durmiendo hd

En vacacións altéranse os horarios habituais para durmirse e levantarse da cama e, a miúdo, isto sófreno os nenos cando se renova o período escolar. De aí a importancia de ir aos poucos adoitándolles ás rutinas do soño. Este artigo apunta que ocorre cos hábitos do soño durante as vacacións e na volta ao cole e que consecuencias ten que os pequenos durman mal ou menos do que deben. O texto enumera algunhas claves para axudar a retomar as rutinas do soño saudable e refírese, ademais, ás mochilas, outro elemento de gran importancia no regreso ás aulas.

Vacacións, volta ao cole e hábitos do soño

Img nino durmiendo arti
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Durante as vacacións, moitos hábitos e rutinas modifícanse, tanto para os nenos como para os adultos. O do soño é un caso típico: ao non existir a obrigación de cumprir con horarios estritos, é común deitarse e levantarse máis tarde que durante o resto do ano. E sucede que, no momento de volver ao colexio, de novo os pequenos teñen que adaptar os seus costumes ás horas establecidas. Como logralo para que sexa o menos traumático posible?

O principal consello dos expertos da Asociación Española de Pediatría (AEP) é que os menores comecen a deitarse pronto desde uns días antes de que empecen as clases, para evitar que o cambio sexa demasiado brusco. “Hai que adoitar aos nenos á rutina do soño escolar canto antes”, sinala Gerardo Rodríguez Martínez, coordinador do Comité de Actividade Física da AEP.

O máis apropiado é comezar con esta práctica ata dúas semanas antes do inicio do curso. E é que canto antes se inicie este período de cambio de hábitos, máis progresivo poderá ser. Se o horario de levantarse atrásase en dúas horas durante as vacacións, e hai dúas semanas para corrixilo, bastará con espertarse e deitarse dez minutos máis cedo cada día para que a rutina “volva ao seu sitio” dun modo case imperceptible. Se se comeza co proceso catro días antes, en cada xornada o pequeno debería levantarse media hora máis pronto que na anterior.

Consecuencias de que os nenos durman pouco ou mal

E que pasa se chega o día da volta ao cole sen pasar por esta etapa de preparación? É probable que o neno non poida conciliar o soño ata tarde. E como ao día seguinte non ten outra opción que madrugar, durmirá menos das 10 ou 11 horas recomendadas para os escolares tanto por parte da AEP como por parte da Fundación do Soño de Estados Unidos.

As consecuencias negativas de durmir menos do correspondente van moito máis alá do desgusto, a irritación e o mal humor que o pequeno sufrirá durante o día. Unha mala calidade do soño afecta o seu rendemento escolar. Diversos estudos demostraron, ademais, que durmir pouco ou mal na infancia está asociado co sobrepeso, a obesidade e un maior risco de sufrir depresión. Se as alteracións fanse crónicas, poden causar mesmo alteracións físicas como problemas de crecemento, segundo apunta un artigo de Rocío Sánchez-Carpinteiro, neuropediatra da Universidade de Navarra.

Claves para retomar as rutinas do bo durmir

Unha clave para axudar a que os nenos concilien o soño máis cedo radica na actividade física. En xeral, a recomendación é que os pequenos realicen actividade física de moderada a intensa polo menos durante unha hora aodía . En épocas en que fai falta axustar os horarios de soño, pódense promover algunhas actividades máis, para que o esforzo pida daquela un descanso reparador. Gerardo Rodríguez Martínez, quen tamén é pediatra do Hospital Clínico Universitario Lozano Blesa (Zaragoza), apunta que o exercicio físico relaciónase cun mellor rendemento escolar e mellor estado anímico nos menores.

Img nino duerme arti
Imaxe: woodleywonderworks

Por outra banda, é fundamental atender ás rutinas do soño: a cea, o baño e outras actividades típicas que indican que se achega a hora de irse a durmir. Se aínda hai moita luz natural, convén baixar as persianas neses momentos e, pola contra, levantalas pola mañá un intre antes de que o neno espértese.

Tamén hai que prestar atención ás pantallas, que son inimigas do soño. Segundo un estudo realizado por investigadores de Estados Unidos e Alemaña, os menores que teñen preto da súa cama un teléfono móbil ou unha tableta dormen unha media de 20 minutos menos que quen o fai lonxe deses dispositivos. Como se apuntaba no traballo científico, ao día seguinte, os do primeiro grupo tamén tiñan a sensación de non durmir o suficiente. O consello de non permitirlles utilizar estes aparellos nas últimas horas do día vale para todo o ano, pero é aínda máis vital nos primeiros días tras a volta ás clases.

Un elemento máis é o almorzo, e non só por tratarse da comida máis importante do día, senón tamén polo que significa como ritual nas primeiras mañás do curso. Se se prepara un almorzo saboroso e nutritivo e dedícase o tempo suficiente para gozalo en familia e sen présas, o madrugón será menos custoso e o neno ha de afrontar o día máis animado e con mellor humor.

As mochilas, outro elemento de importancia na volta ás clases

Un consello importante para destacar con motivo do retorno ás aulas é o uso correcto das mochilas infantís. Un informe da AEP sinala que o seu emprego inadecuado “pode danar os músculos e as articulacións e producir dor de pescozo, costas e ombreiros”. Apunta que o peso da mochila non debe exceder o 15% do peso corporal do neno. Isto quere dicir que un mozo de 30 quilos de peso nunca debería levar unha carteira que pese máis de 4,5 quilos.

Unha investigación publicada na revista especializada ‘Fisioterapia’ apunta que un neno de entre oito e dez anos que leve todos os días unha mochila de entre tres e seis quilos podería sufrir varios problemas de saúde: entre eles, unha modificación das liñas fisiológicas da columna vertebral, contracturas, sobrecargas musculares e trastornos músculo-esqueléticos.

Son mellores os carriños, entón? Os expertos non se pon de acordo. Os autores do estudo, titulado ‘Carriños ou mochilas na idade escolar‘, preguntáronllo a numerosos especialistas, pero a metade deu unha resposta e a outra metade, a contraria. En calquera caso, hai que evitar que os nenos carguen peso innecesario e débese procurar o uso de mochilas con correas anchas e acolchadas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións