Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Comer doces durante o embarazo

O consumo de doces ultraprocesados por parte das embarazadas está desaconsellado ou, en todo caso, é necesario moderar a súa inxesta
Por Laura Caorsi 25 de Novembro de 2022
Dulces y embarazo
Imagen: Andres Ayrton
Durante o embarazo é habitual sentir apetencia polos alimentos doces. Cando isto ocorre, o máis frecuente é consumir chocolate, gominolas, chuches, repostaría industrial ou refrescos. Pero hai alternativas máis saudables, algunhas delas caseiras, que resultan igual de apetitosas. Os doces, en xeral, achegan moitas calorías e escasos nutrientes, polo que convén evitalos ou substituílos por alimentos cunha escasa cantidade de azucre.

Os antojos de doce no embarazo

Sentir antojos durante o embarazo é un feito demostrado. Os expertos non se pon de acordo nas causas e achacouse tanto a motivos psicolóxicos como físicos, ou a ambos.

Con todo, un estudo recente do Instituto de Investigacións Biomédicas August Pi i Sunyer de Barcelona, atopou que nos cerebros de ratos embarazadas producíase un cambio nas conexións entre as neuronas na área que se encarga das recompensas.E aí podería estar a clave dos antojos: no embarazo prodúcese unha reorganización dos circuítos neuronais e estase máis predisposta a recibir recompensas ou premios.

Pero ter antojos non significa que haxa que satisfacelos sempre. É esencial controlalos e manter unha dieta saudable e equilibrada.

É malo comer doce? Afecto ao bebé?

➡️ Menos azucre na segunda metade do embarazo

Unha alimentación equilibrada durante a xestación é crucial para a boa evolución do embarazo; isto inclúe non inxerir demasiados azucres, e que sexan de calidade.

Entre todas as medidas dietéticas que se deben ter en conta figura a conveniencia de moderar o consumo de azucre e doces, sobre todo, na segunda metade do embarazo. Ademais, hai que ter en conta que as froitas, das cales se deben tomar 3 racións ao día, achegan hidratos de carbono sinxelos (azucre), á parte de vitaminas, minerais e fibra.

Durante o embarazo, o exceso de azucre non é beneficioso nin para a nai nin para o bebé. Ter índices de glucemia altos no embarazo eleva o risco de complicacións durante o proceso e no momento do parto:

  • Bebés de maior tamaño
  • Lesións na canle do parto
  • Máis posibilidades de alumeamento por cesárea.
  • Os bebés teñen maior risco de sufrir hipoglucemia durante os seus primeiros días de vida, entre outros problemas.

➡️ Diabetes gestacional

Si o consumo excesivo de azucres na dieta leva un aumento de peso no conxunto da poboación, durante o embarazo, ademais, os azucres simples (ingredientes básicos dos doces) causan cambios bruscos nos niveis de glicosa e de insulina no sangue. Trátase dunha situación que pode derivar nunha diabetes gestacional.

Segundo os datos dispoñibles, entre o 3 % e o 6 % das embarazadas desenvolverá esta enfermidade metabólica. En calquera caso, sexa polo incremento de peso ou polo desaxuste dos niveis de glicosa e insulina, os doces nas embarazadas están desaconsellados ou, en todo caso, é necesario moderar o seu consumo.

Alternativas doces sen exceso de calorías

✅ Comprar produtos sen azucre engadido

A gama de alimentos doces é ampla. Con todo, recoméndase elixir produtos cun achegue baixo en azucres simples. Estes son, en xeral, menos enerxéticos, aínda que para constatalo haberá que revisar a etiquetaxe.

As galletas recheas de nata, chocolate ou crema pódense substituír por galletas sinxelas ou pan tostado pintados con crema de chocolate ou queixo fresco e marmelada.

Esta última, do mesmo xeito que algúns zumes e iogures, pódese comprar “sen azucre engadido”.

Os iogures de sabores ou con anacos de froitas tamén son alternativas interesantes, xunto coas receitas caseiras de batidos, zumes, xeados, flanes ou bizcochos.

No caso das bebidas, ademais, outra opción é contar en casa con refrescos lixeiro, que suplen a falta de azucre con edulcorantes sen calorías, que imitan o sabor dos orixinais. No entanto, é importante reducir tamén as bebidas gaseoso e os zumes de froita pola súa alto contido en azucre.

✅ Doces caseiros

Para diminuír a inxesta de azucre, tamén se poden comer doces feitas en casa. O principal consello na elaboración caseira é prescindir do azucre, o mel, a marmelada ou outros ingredientes similares, aínda que se se busca un sabor máis doce, pódense empregar edulcorantes sen calorías, como a sacarina.

🔹 Repostaría

A bollería caseira utiliza menos cantidade de azucres que a industrial. No embarazo, e sobre todo a partir da segunda metade do período de xestación, é necesario consumir 250 calorías máis, en forma de farináceos (cereais e derivados, pan, arroz, pasta, patacas e legumes) e lácteos.

Por este motivo, é preferible a repostaría sinxela, con fariñas integrais, lácteos desnatados e poucos azucres e graxas saturadas (nata ou crema pasteleira). Pódense empregar edulcorantes non calóricos como a sacarina ou o aspartamo para elaborar bizcochos, tortas de queixo fresco ou hojaldres.

🔹 Refrescos

Os refrescos lixeiro son unha oportunidade de substituír as bebidas azucaradas durante o embarazo. Pódense tomar, mesmo, en caso de diabetes gestacional. Outra opción son os refrescos caseiros, de diferentes sabores e sen azucre engadido.

Para a súa elaboración, tan só é necesario combinar a cantidade axeitada de gasosa con zume de limón, laranxa, fresas, melón, sandía, mango, café ou té. A mesma receita serve para preparar polos de xeo con sabor a limón ou fresa. A preparación vértese en moldes con forma alargada, que se deixan no conxelador durante unhas horas.

🔹 Froitas e zumes de froitas

Tanto as froitas como os zumes acougan a apetencia polo doce. No verán, as froitas de tempada preferidas son o pexego, o melón, a sandía, as cereixas ou os albaricoques. Pódense tomar enteiras ou en macedonia (fresas, sandía, melón, kiwi, plátano). Son refrescantes e unha boa fonte de vitaminas, minerais e sustancias antioxidantes.

As froitas en almíbar, en cambio, conteñen unha maior cantidade de azucre e débense consumir con menor frecuencia. Os zumes caseiros tamén achegan un sabor doce á dieta. A variedade é ampla: mazá e zanahoria, kiwi e fresas, mazá, piña e sandía, fresas con laranxa, laranxa, limón e uvas, piña e uvas, laranxa e pexego ou albaricoques, sandía, melón e pera, entre outros.

🔹 Batidos

Os batidos preparados con lácteos achegan as calorías extras necesarias na segunda metade do embarazo. Pódense utilizar iogures líquidos ou leite, ademais de froitas e cacao en po.

  • E si queres saber máis, non dubides en consultar a nosa Guía do bebé Eroski Consumer, onde podes atopar todas as claves para gozar do embarazo e de cada etapa do teu bebé.