Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer san: pais e fillos xuntos

Os adultos poden arrastrar malos hábitos alimentarios que deben corrixir para poder ensinar aos nenos as claves dunha alimentación saudable

Img restaurante Imaxe: Tetra Pak

MARTÍN A educación alimentaria é un hábito que deben aprender adultos e nenos xuntos en casa. Para iso, como se recolle neste artigo, os pais deben coñecer a regra do dez para introducir novos alimentos, así como ter persistencia cos alimentos máis complicados para o pequeno. Tamén deben ter en conta que en calquera caso, nin os premios nin as chantaxes coa comida funcionan: non se debe castigar coa comida.

Img restaurante comida art
Imaxe: Tetra Pak

Incluír alimentos novos na dieta dos nenos é esencial, pero difícil. Antes de tirar a toalla, os expertos recomendan facer ata dez intentos con cada alimento. Pero sobre todo, é clave non deixarse guiar polos gustos propios, xa que se corre o risco de contaxiar malos hábitos ao neno.

A resistencia dos máis pequenos a probar sabores e texturas novas é normal. Non se quere abandonar o coñecido e non sempre a primeira vez que se proba un novo alimento gusta. Ademais, o primeiro ano de vida, cando se comeza a ampliar o menú, tamén é o momento no que o apetito se reduce, posto que os requirimentos nutritivos son menores. Son meses delicados pero moi importantes, cuxo éxito dependerá en gran medida dos proxenitores. Ao tres anos, deberase expor ao neno á gran maioría de alimentos.

Ensinar e aprender a comer, os pais e os fillos

Ensinar a comer é unha gran lección que se ofrece aos fillos. Tamén unha maneira de previr a obesidade infantil, posto que os alimentos rexeitados son, a miúdo, os máis sans. O neno que come de todo se alía con pautas saudables e pode gozar dun amplo abanico de posibilidades. A oportunidade de educar bos hábitos alimentarios a un neno o é, tamén, para toda a familia. O momento de ensinar pode ser aproveitado polos adultos para reaprender a comer.

O momento de ensinar a comer saudable pode aproveitarse para reaprender
Ter que exporse a alimentación infantil é unha ocasión para reflexionar sobre o menú dos adultos. Hai que estar disposto a cuestionarse gustos e teimas. Conforme se crece, adóptanse hábitos e reafírmanse caprichos. Cando se é pai, ademais, esas pautas son ejemplarizantes, polo que se debe estar atento.

Almorzar mal, ou non facelo, é a peor lección que pode recibir un fillo. Pola contra, se se comparte unha peza de froita, noméase aos pequenos encargados de facer as torradas e engádese o leite, o mel ou cacao á primeira comida do día, cúmprese a teoría dos vasos comunicantes: o que é bo para min, o é para ti. O mesmo ocorre coa cea: se o neno ve que os seus pais sentan na mesa e optan por racións lixeiras, que inclúan as verduras, os cereais, a froita e, se fixese falta, unha porción de proteína, así actuará el mesmo.

A regra do dez para introducir novos alimentos

A primeira vez que un neno proba unhas natillas é difícil que as rexeite. O sabor doce é o máis primario e desde pequeno familiarizouse con el: o leite, tamén a materna, é rica en lactosa, é dicir, en azucre. Con todo, a primeira vez que inxere verduras é fácil que mostre resistencia: o sabor é estraño e alleo, a pesar de que a lactación materna facilita que o neno probase de maneira sutil sabores que a nai inxere. Conforme se adoita o padal, admítese o novo e, mesmo, lémbranse sabores lactantes. Por iso, algúns estudos apuntan a que a alimentación da nai lactante condicionará os gustos futuros do neno.

Débese tentar ata dez veces que o neno admita un alimento rexeitado

Hai unha regra sinxela de lembrar. Convén tentar ata dez veces que un alimento rexeitado admítase. De diferentes maneiras, en diferentes momentos, nunca mediante a obrigación, pero si con insistencia e, por suposto, nunca como substitución dun prato por outro que gusta máis.

A aceptación débese lograr con todos os alimentos. Nunca hai que descartar nin renunciar a ningún porque entón se cuestionará a norma de que todos son válidos. Se ao neno cústalle admitir os espárragos, igual que as verduras crúas, como o tomate ou as leitugas, pódese atrasar o momento de incluílas, pero non esquecelas. Ao tres anos, o neno deberá probar de todo.

Persistencia cos alimentos máis complicados

Hai fórmulas que reforzan o obxectivo de ensinar a comer. Se se é consciente de que os legumes deben estar presentes na dieta infantil, pódese recorrer a diferentes combinacións, pero xamais renunciar a elas. Os garavanzos poden acompañar á sopa, as lentellas estar mesturadas con arroz, as xudías vermellas decoradas con xamón e as brancas con verduras.

Coas froitas, ademais de elixir as mellores, as máis saborosas e de tempada, hai que insistir en que son saborosas e concibilas como un aperitivo goloso. Tampouco convén azucarar o iogur para que saiba máis rico, xa que así só lógrase enganar durante por un intre.

Non se debe castigar coa comida

É posible lograr que un neno coma de todo. Mesmo é posible reeducar a un mal comedor e converterlle en bo. Pero non é fácil. É necesario esforzarse. Require tempo e tolerancia. En ocasións é máis eficiente non prohibir alimentos insanos e facer oco aos sans.

Se o neno rexeita algúns de maneira sistemática, de nada serven os berros, os enfados ou os castigos. Hai que ter coherencia e os pais han para comer o mesmo que o pequeno. Se non se consegue, retírase o prato unha vez finalizado o tempo acordado e preséntaselle na próxima comida.

Non ten sentido chantajear ou castigar ao neno para conseguir que coma. Os nenos que comen menos nunha comida, a miúdo, compénsano, ao comer máis na seguinte. Así se convencen de que alimentarse como se debe é unha obrigación, guste ou non guste.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións