Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como aliviar o estreñimiento no embarazo

Para mitigar o estreñimiento durante o embarazo, é fundamental mellorar a dieta, beber máis auga e facer exercicio físico

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 08deMaiode2012
Img estrenimiento embarazo listp Imaxe: Jason White

A dieta é un factor importante tanto para previr o estreñimiento como para tratalo, ademais de aliviar os seus síntomas. Facer exercicio físico, beber máis auga e consumir máis fibra son os principais aliados. Os movementos dos intestinos, moi próximos ao útero, poderían prexudicar o crecemento do feto. Por iso, como mecanismo natural de protección, o peristaltismo intestinal diminúe durante o embarazo. Ademais, os cambios hormonais empeoran o baleirado intestinal, unha situación que acentúa o estreñimiento.

Img estrenimiento embarazo
Imaxe: Jason White

Características do estreñimiento

O estreñimiento caracterízase por unha redución do número e o peso das deposiciones que, a miúdo, acompáñase dun endurecemento da textura das mesmas. Ademais, asóciase a síntomas molestos como dor de cabeza, pesadez de estómago, flatulencias e gases, dor ao evacuar, hemorroides ou fisuras anais. Hai moitos factores que poden causar estreñimiento: escasa inxesta de líquidos, inactividade física, pouco achegue de fibra na dieta, algúns medicamentos e, mesmo, o uso de laxantes.

Moitas persoas sofren estreñimiento sen ser conscientes, xa que é un problema subxectivo influído polos costumes de cada persoa e os seus hábitos de alimentación e exercicio. Nunha persoa sa, a frecuencia normal das deposiciones oscila entre tres ao día e tres por semana, cunha expulsión das feces sen dificultade no 75% das ocasións. O estreñimiento considérase unha enfermidade cando chega a alterar a calidade de vida da persoa.

Embarazo e estreñimiento

O embarazo é un estado no que se rexistran cambios que afectan á maioría dos órganos, entre eles, ao intestino. Estas alteracións teñen como consecuencia unha redución dos movementos peristálticos intestinais, que son os encargados de permitir o avance do seu contido. O desenvolvemento de estreñimiento durante a xestación pode deberse a cambios hormonais ou ao aumento do tamaño do feto. Unha das hormonas implicadas é a proxesterona, que provoca un efecto relaxante nos músculos da parte intestinal e trastornos durante a dixestión e causa debilidade da muller embarazada para expulsar as feces.

Os niveis doutra hormona, a motilina, que se encarga de estimular o movemento do estómago e do intestino, tamén diminúen durante a xestación. Esta escasa motilidad gastrointestinal tamén pode xurdir como consecuencia da presión do útero. Por esta razón, os movementos intestinais diminúen para protexer ao feto, o que provoca un atraso no baleirado intestinal e causa ou acentúa o estreñimiento.

A falta de fibra na dieta, a insuficiente inxesta de líquidos, a falta de exercicio físico, a tensión, a existencia de hemorroides e, mesmo, os suplementos de ferro que deben tomar algunhas embarazadas para tratar a anemia, son outros dos factores que favorecen o estreñimiento durante o embarazo.

Como aliviar o estreñimiento: exercicio, auga e fibra

A maneira de manter baixo control o estreñimiento é modificar os hábitos de vida, sobre todo, no que a alimentación se refire. Seguir unha dieta equilibrada cunha cantidade suficiente de fibra (de 25 a 30 gramos ao día) é o modo máis natural e eficaz de conseguir aliviar os molestos síntomas do estreñimiento. Para iso, é aconsellable aumentar de forma progresiva a cantidade e frecuencia do consumo de alimentos ricos en fibra. Hai que ter en conta que o incremento no achegue de fibra ten que ser progresivo para favorecer a adaptación do aparello dixestivo e evitar outras molestias intestinais, como flatulencia ou hinchazón.

Para previr e aliviar o estreñimiento, hai que tomar máis fibra, beber máis auga e realizar 30 minutos de exercicio físico cada día

Tamén é importante aumentar a inxesta de líquidos (de 1,5 a 2 litros ao día en forma de auga, infusións suaves, caldos de verduras ou zumes naturais con pulpa). Así mesmo, é recomendable facer exercicio para estimular o movemento intestinal e fortalecer a musculatura que intervén no reflexo da defecación. Pódese nadar ou camiñar durante media hora ao día, polo menos tres días á semana, o que ademais achegará beneficios no momento do parto.

Da mesma maneira, convén crear un bo hábito intestinal, cun horario fixo para ir ao baño, para tentar educar o intestino. É bo tamén comer amodo, masticar ben os alimentos e ser regular cos horarios das comidas.

Antes de utilizar laxantes, hai que comentalo co especialista. A pesar de que as sustancias que aumentan o volume das feces -como os suplementos de fibra- son seguras, deben usarse con prudencia, xa que o seu uso continuado pode provocar dependencia. No entanto, os axentes que conteñen aceite de ricino, parafina e sales de magnesio están contraindicados no embarazo.

Alimentos para manter baixo control o estreñimiento

Entre os alimentos ricos en fibra figuran as hortalizas e as verduras, as froitas frescas e desecadas, os legumes, os cereais integrais e os seus derivados e os froitos secos. Aconséllase o seu consumo, fóra dos que provocan máis flatulencia, como as alcachofas, col, coliflor, coles de Bruxelas, pemento, pepino, rábanos, cebola, allos porros, ou os astringentes como o marmelo, o pomelo e o plátano. No entanto, hai que valorar a tolerancia de cada embarazada para non facer a dieta máis estrita do necesario. É preferible a opción integral da pasta, o pan, as galletas e os cereais, e o arroz -alimento astringente- comelo combinado con verduras, hortalizas e/ou legumes.

Tamén hai algúns remedios caseiros que poden ser útiles:

  • Inxerir kiwi ou zume de laranxa en xaxún.
  • Comer ciruelas pasas rehidratadas -postas a noite anterior nun vaso con auga- en xaxún.
  • Tomar un vaso de auga morna en xaxún.
  • Comer compota de mazá e ciruelas pasas polas mañás.
  • Engadir salvado de avena ou unha cucharada de sementes de liño aos iogures.
  • Tomar infusións de manzanilla, cilantro ou poleo.

O papel da fibra no estreñimiento

A fibra é un compoñente que non se absorbe nin se dixire. Ademais de axudar a previr ou aliviar o estreñimiento, regula os niveis de colesterol e glicosa e ten un gran efecto saciante. A fibra pode ser de dous tipos:

  • Soluble, que en contacto coa auga aumenta o volume das feces (como a que conteñen froitas e froitos secos).
  • Insoluble, que xunto coa auga produce un efecto laxante, xa que aumenta a velocidade intestinal (como cereais e legumes).

O achegar diario recomendado é de 25 a 30 gramos, que equivale a entre 2 e 3 pezas de froita fresca. Se non hai costume, é recomendable aumentar a cantidade de maneira paulatina. Tampouco un exceso de fibra achega maiores beneficios. Se se toman máis de 50 gramos de fibra diarios, pode ser contraproducente, ante o risco de ocasionar diarreas e impedir a absorción de nutrientes como o ferro, o calcio, o magnesio, o zinc ou a vitamina B.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións