Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como superar un aborto sen sufrir depresión

Tomarse o tempo que cada un necesite, así como entender que non se é o único nesta situación, axuda a afrontar o embarazo errado dun modo máis positivo

Img chica otono aborto listado Imaxe: sacks08

MARTÍN Cada persoa necesita un tempo distinto para superar un aborto. Saber que entre o 10 e o 20% dos embarazos son errados axuda, polo menos en parte, a superar a perda do bebé. Con todo, detrás de cada número hai unha historia persoal. Os especialistas, como se reflicte neste artigo, recomendan utilizar algúns mecanismos e recursos de axuda para afrontar o embarazo errado sen caer na temida depresión, ademais de deixar á parella vivir o seu proceso de duelo sen presións.

Img chica otono depresion aborto art
Imaxe: sacks08

Coñecer algunhas cifras é o primeiro paso para afrontar un aborto sen caer nunha depresión. Segundo os datos da Sociedade Española de Ginecología e Obstetricia, entre o 10 e o 20% dos embarazos acaban en aborto espontáneo antes das 22 semanas de xestación. A esta taxa hai que engadir a de mortes fetales tardías, que se consideran a partir do seis ou máis meses de embarazo: tres por cada mil nados vivos en España, tal como recollen os datos de movemento natural da poboación do Instituto Nacional de Estatística (INE).

Estas cifras non son só números; cada unha delas esconde unha historia persoal, máis ou menos dolorosa. Pero coñecer os datos pode axudar a quen experimenta un aborto a non sentirse só. E, deste xeito, a afrontar o proceso de recuperación tras a perda cun estado de ánimo máis positivo.

O tempo individual para superar un aborto

Unha perda gestacional necesita do paso do tempo para poder ser superada

Como en calquera duelo, unha perda gestacional necesita do paso do tempo para poder ser superada, aínda que é perigoso marcarse un prazo específico. A psicóloga de familia Mónica Álvarez, especiasta en casos de duelo gestacional e perinatal, sérvese da súa experiencia para afirmar que unha persoa “pode necesitar máis ou menos tempo” para superar o aborto e, evitar, deste xeito, a depresión.

O prazo que cada muller, ou cada home, necesita para asumir unha xestación errada dependerá de factores distintos. “O tempo individual de superación varía en función de moitas circunstancias persoais; pero tamén de conxunturas alleas á parella”, detalla Álvarez.

As presións da contorna, non ter a posibilidade de expresar os sentimentos de dor que padece a persoa que experimenta un aborto e, mesmo, as experiencias pasadas aínda non superadas, poden facer que o feito de encarar un embarazo errado complíquese. Neste sentido, a experta resalta que é importante “que a persoa senta escoitada, que se teñan en conta as súas necesidades, así como empatizar e respectar os seus tempos e ritmos”.

Se o duelo está ben integrado, “a parella vivirá a perda do bebé unhas veces con tristeza, outras con paz”, sinala a terapeuta. Son emocións que, segundo Álvarez, “entran dentro da normalidade”. O importante para superar con éxito un aborto é que se lles deixe vivir o seu proceso de duelo sen presións. E “non invalidar os sentimentos de angustia con comentarios do tipo ‘outra vez?’, ‘tes que esquecer o pasado’ ou ‘estás enganchada a algo que non existiu'”, aconsella a psicóloga.

Catro recursos que axudan a afrontar a perda

1. Acudir a un profesional cualificado. O primeiro paso cando se prolongan os normais sentimentos de ira e tristeza tras o aborto é acudir a un profesional que poida botarnos unha man para afrontar o proceso de duelo sen depresión. “Poida que só sexan necesarias unhas sesións puntuais para asegurarse de que o proceso segue o curso correcto”, sinala Álvarez.

Entre as vantaxes de ter o apoio dun especialista en duelo gestacional e perinatal, está que o psicólogo pode atopar “outras fallas ou necesidades” que poidan ser necesarias tratar para evitar caer na depresión tras un embarazo errado.

2. Contar cunha contorna empático. Para encarar con fortaleza o aborto, é importante rodearse de persoas comprensivas coas que se poida compartir a experiencia. Dispor dun grupo social no que poder expresarse e sentirse “unha ou un máis” durante o proceso de duelo é “un pasaporte cara á saúde mental”, en palabras da terapeuta.

3. Recursos na Rede. En Internet existen foros gratuítos interesantes e xestionados por profesionais. É o caso de Superando un aborto, unha comunidade virtual para mulleres e homes que sufriron algunha perda gestacional.

4. Información, información e máis información. Contar con documentación rigorosa, así como coñecer as cifras de aborto, axuda a liberarse da angustiosa sensación de “isto só pásame a min”. Na Rede tamén existen sitios de referencia onde atopar información de calidade respecto diso, como é o caso da propia Canle Bebé de EROSKI CONSUMER e de blogues como o que xestiona a psicóloga Mónica Álvarez, Duelo Gestacional e Perinatal.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións