Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Estou embarazada, cando debo cambiar de postura para durmir?

O aumento do abdome, sobre todo a partir do terceiro trimestre, fai necesario que as embarazadas durman de costado, de maneira preferente sobre o lado esquerdo

Img embarazada Imaxe: Bonbon

Que posturas adquirir para durmir é unha das dúbidas máis frecuentes entre as embarazadas. A recomendación máis coñecida aconsella durmir sobre o lado esquerdo, pero xorde a pregunta: Desde cando? En que momento debo cambiar a postura ao durmir durante o meu embarazo? A continuación explícase que, aínda que non hai un momento preciso, esta necesidade coincide co terceiro trimestre, debido ao aumento do tamaño da tripa. Ademais, enuméranse as vantaxes do uso de almofadas e coxíns nos últimos días da xestación e proponse outros consellos para que as embarazadas durman mellor.

Img embarazo fatiga triga cansancio listg
Imaxe: Bonbon

Durmir de costado, desde que momento do embarazo?

As embarazadas deben cambiar de postura durante o terceiro trimestre: durmir cara arriba pode provocar mareos e ata diminuír a osixenación do feto

Non hai un momento preciso do embarazo no que a muller deba cambiar de postura para durmir. Pero este cambio tórnase necesario debido ao crecemento do bebé e, por tanto, do seu abdome. A primeira postura que se abandona é a de durmir boca abaixo: isto ocorre, en xeral, durante o segundo trimestre, cando comeza a ser incómoda.

Coa chegada do terceiro trimestre, a tripa alcanza un tamaño considerable e, a partir dese momento, os especialistas recomendan durmir de costado, sobre o lado esquerdo. “Evite a posición boca arriba cando o útero estea moi grande, xa que pode provocarlle mareos e mesmo diminuír a osixenación do seu fillo, debido á comprensión que exerce o seu útero sobre os grandes vasos”, explica o Ministerio de Sanidade na ‘Guía de coidados no embarazo‘.

Estou embarazada, cando debo coidar a miña postura ao durmir?

O vaso máis importante que o útero crecente da embarazada pode presionar se se dorme boca arriba é a vea cava inferior, a cal transporta o sangue desde as pernas e os órganos da pelvis e o abdome ata o corazón. Esta presión podería causar problemas na circulación e, como consecuencia, os mencionados mareos e tamén unha baixada da tensión sanguínea, aumento do ritmo cardíaco, palpitaciones e sudoración. É o que se chama a síndrome de hipotensión supina.

Img dormir embarazas lado izquierdo art
Imaxe: Jocilyn Pope

“Dado que, conforme avanza o embarazo resulta difícil atopar unha postura cómoda”, engaden estes expertos, “convén utilizar coxíns para estar máis incorporada”. Hai quen mesmo suxiren cambiar a cama por unha cadeira de brazos reclinable. De todos os xeitos, achar a postura máis cómoda nesta instancia depende de cada persoa.

Almofadas e coxíns, aliados na xestación

En particular para os últimos días da xestación, cando as cadeiras da muller asumen unha posición máis aberta, é recomendable que durma de lado cos xeonllos dobrados e unha almofada entre as pernas. Desta maneira, favorécese o descanso e será máis fácil que a embarazada concilie o soño.

As almofadas e coxíns poden resultar grandes aliadas para o soño das gestantes. Ademais de colocalos entre as pernas, é posible que acheguen comodidade se se colocan debaixo ou xunto á barriga, para axudar a soportar o seu peso, ou nas costas, en especial para que a zona lumbar teña que traballar un pouco menos.

Para tal fin, as almofadas e coxíns pódense adaptar. Mesmo se pode adquirir a denominada almofada de maternidade, que se comercializa en moi variados tamaños e formas, con deseños específicos para propiciar o descanso e o soño da muller durante o embarazo.

Consellos para que as embarazadas durman mellor

Para catro de cada cinco mulleres, o terceiro trimestre é cando máis cambios se presentan no patrón de soño, conclúe unha investigación realizada por expertos do Hospital Virxe da Luz, de Cuenca, e publicada na revista da Federación de Asociacións de Matronas de España.

O mesmo porcentaxe de mulleres expresou que, durante o embarazo, só durmiu ben “algunhas veces”, mentres que o 8% dixo durmir mal sempre.

Estes expertos sinalan algunhas recomendacións para manter un correcto hábito de soño durante o embarazo, tomadas dun documento publicado por especialistas estadounidenses na revista especializada ‘Sleep’ (dorme). Algúns deses consellos relaciónanse coas posturas, tanto para durmir como durante o resto do día. Son os seguintes:

  • Para evitar a dor de costas da embarazada, usar zapatos cómodos de tacón medio, evitar levantar peso desde o chan e realizar exercicios para fortalecer os músculos do abdome e as costas (pero evitalos antes de ir durmir).

  • Ao descansar tombada, facelo de lado e cos xeonllos lixeiramente flexionadas. Utilizar coxíns ou almofadas en diferentes zonas para acomodarse en distintas posicións.

  • Se ao estar deitada sofre cambras, apertar con forza o pé contra unha parede ou levantarse e apoiar o peso do corpo sobre a perna entumecida.

  • Se a súa parella rouca, procurar durmirse antes, para evitar que logo os ronquidos impídanlle conciliar o soño.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións