Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hidratación no embarazo: canta auga débese tomar?

A auga alivia algúns malestares comúns da xestación e é vital para manter a cantidade de líquido amniótico e un correcto desenvolvemento fetal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 05deXuñode2012

Unha correcta hidratación durante o embarazo, sobre todo nos meses calorosos, alivia algúns dos malestares máis comúns, como o estreñimiento e as infeccións de ouriños. A auga é fundamental aínda que, segundo indica a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC), é tan importante a cantidade que se bebe como a calidade da súa composición mineral. Neste artigo damos algunhas pistas de cales son as necesidades de hidratación nesta etapa da muller, así como a maneira máis fácil de satisfacelas.

Img agua embarazo 01
Imaxe: Edwin & Kelly Tofslie

Hidratación e embarazo

Dous litros é a cantidade de líquido que perde o organismo cada día. Beber a mesma cantidade, que equivale a oito vasos, axuda a hidratar o organismo e facer que funcione mellor. Se o sangue está máis diluída, os nutrientes distribúense dun modo óptimo, aumenta a cantidade de ouriños e iso axuda a eliminar toxinas. Todo isto cobra maior importancia na xestación, onde non só importa a cantidade de líquido inxerido, senón tamén a calidade daquilo que se bebe.

As embarazadas deben tomar entre 2,5 e 3 litros de auga ao día

Así o explica a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC), á mantenta da publicación da primeira monografía “Auga, hidratación e saúde no embarazo e lactación”, con apoio de Solán de Cabras.. Nela, os especialistas que tomaron parte na súa creación expoñen que a gestante debe tomar entre 2,5 e 3 litros de auga, segundo o trimestre no que estea. A auga no embarazo é fundamental para aumentar o volume plasmático e manter a cantidade de líquido amniótico e un correcto desenvolvemento fetal.

Aínda que en España a auga da billa é segura, no embarazo, a lactación e a primeira infancia suxírese consumir as de mineralización débil (baixo nivel de sodio e con niveis adecuados de calcio, magnesio e flúor). Os autores do monográfico sinalan que, como as embarazadas non teñen sensación de sede, é importante observar a cor dos ouriños; se este fóra máis escuro do habitual e se non hai ningunha patoloxía que o contraindique, faría falta incrementar a inxesta de líquidos.

No documento “Consenso Científico sobre Hidratación”, do Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS) destácase que, a pesar de que moitas enfermidades son multifactoriales, hai evidencias que apuntan que a deshidratación leve ten un papel crave no desenvolvemento de moitas delas. Por pór un exemplo: a deshidratación leve aguda pode ser un factor de risco para a oligohidramnios (pouco líquido amniótico) que algúns especialistas asocian a baixo peso ao nacer, aumento da taxa de mortinatos e falecementos neonatales, maior número de ingresos do recentemente nacido en unidades de coidados intensivos e maior frecuencia de malformacións ou enfermidades congénitas, entre outras.

Embarazadas: pautas para hidratarse ben

No documento “Pautas de hidratación con bebidas con sales minerais para mulleres embarazadas e en período de lactación” da Sociedade Española de Ginecología e Obstetricia (SEGO), sinálase que:

  • a auga facilita o transporte de nutrientes cara ao torrente sanguíneo do feto e a súa distribución por todo o organismo.
  • o estreñimiento, un problema habitual na embarazada, pode empeorar se non se beben os suficientes líquidos.
  • inxerir líquidos a pequenos intervalos axuda a previr a acidez creada polos mollos gástricos e as náuseas.
  • beber máis incrementa a cantidade de ouriños e favorece a depuración de toxinas, reduce a formación de cálculos renais e o desenvolvemento de infeccións de vías urinarias, habituais nas embarazadas. Para evitar estas últimas é fundamental ouriñar con asiduidade.
  • a auga e outras bebidas axudan a evitar a deshidratación, unha entidade perigosa nas gestantes. Os síntomas son: dor de cabeza, náuseas e, mesmo, contraccións.
  • as náuseas, os vómitos ou a gastroenterite aguda provocan gran perda de sales minerais. As bebidas ricas en sales minerais, ademais de contribuír á rehidratación, teñen un efecto beneficioso nestas patoloxías.

Desde a OHS engaden que hai moitos estudos que demostran que manter un estado de hidratación adecuado ten tamén un efecto beneficioso na diminución do risco de sufrir hipertensión e, mesmo, enfermidades dentais.

O papel da hidratación na lactación

Durante a lactación ven incrementadas as necesidades hídricas das nais. Hai que ter en conta que os bebés beben unha media de 750 ml diarios de leite durante o primeiro medio ano de vida. Por iso, as nais lactantes deben aumentar a inxesta de líquidos. Con todo, ao contrario do que sucede durante o embarazo, si que as lactantes si teñen sensación de sede.

Desde a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria recomendan, para salvagardar a cantidade e composición do leite, que a inxesta se incremente a tres litros de auga cada día. Unha deshidratación leve é difícil que afecte á calidade, pero se é moderada ou grave, pode cambiar tanto a cantidade do leite como a súa composición. En canto á época de máis calor, os especialistas explican que salvo aqueles días nos que as temperaturas son máis elevadas, ou se o bebé sofre algún proceso gástrico (como diarrea ou vómitos), o leite materno é suficiente para manter o seu hidratación.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións