Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Náuseas do embarazo, trucos para evitalas

Tomar pequenas racións e non deitarse despois das comidas son pautas que axudan a reducir as ganas de vomitar durante o embarazo

Img embarazada verduras Imaxe: futurestreet

Entre un 50% e un 80% das mulleres embarazadas experimentan náuseas (nalgúns casos acompañadas de vómitos) durante a súa xestación. A náusea é un malestar común no embarazo, que pode provocar unha situación angustiante á futura mamá, xa que afecta de forma significativa á súa calidade de vida. Para mitigar os efectos das náuseas, as futuras mamás poden iniciar distintos tipos de tratamentos contra os vómitos e adoptar diferentes pautas alimentarias e hábitos que reduzan as náuseas do embarazo.

Img embarazada verduras art
Imaxe: futurestreet

A náusea é un malestar común no embarazo

A metade das mulleres vomita e experimenta arcadas durante o tres primeiros meses do seu embarazo
Entre o 50 e o 80% das mulleres presentan náuseas no primeiro trimestre do embarazo e un 50% padecen vómitos e arcadas. Son as conclusións do informe ‘Intervencións para as náuseas e os vómitos na fase temperá do embarazo’, realizado pola organización Cochrane -unha rede internacional de expertos que leva a cabo revisións de evidencias científicas en diversas áreas da saúde-.

Estes síntomas pódeos padecer calquera embarazada, pero son máis frecuentes en mulleres que pasan pola súa primeira xestación, así como en casos de embarazos múltiples.
Aínda que se insiste en asociar estes síntomas ás horas matinais, o certo é que o malestar pode ocorrer en calquera momento do día e, ademais, prolongarse máis aló do primeiro trimestre. A revisión de Cochrane apunta que os vómitos persisten no 20% das mulleres mesmo despois das 20 semanas de xestación .
Unha situación angustiante para a futura mamá

Esta situación, sobre todo cando se prolonga máis das doce semanas de embarazo, pode resultar angustiante para as embarazadas que a padecen e repercutir, de forma significativa, no seu estado tanto físico como psicolóxico, xa que ten un impacto negativo na súa calidade de vida e é causa frecuente de baixa laboral ou de interrupción das súas actividades cotiás.

Algúns estudos científicos afirman que as náuseas son sinal de que o embarazo culminará de forma positiva

Pero, a pesar do malestar que producen, as náuseas non se asocian a ningún problema específico do embarazo. Pola contra, algunhas investigacións científicas atribúenlles efectos positivos sobre a saúde das gestantes. Tal como revela un recente estudo do Departamento de Epidemiología da Facultade de Saúde Pública de Carolina do Norte, en Estados Unidos, publicado pola revista científica ‘Human Reprodution’, as gestantes que presentan síntomas de náuseas e vómitos matinais ao principio do seu embarazo son menos propensas a sufrir un aborto espontáneo que as que non os padecen, sobre todo no caso das mulleres maiores de 35 anos, que terían un risco ata doce veces menor se sufriron náuseas.

Tipos de tratamentos contra os vómitos

Aínda que en moitos casos as náuseas e os vómitos desaparecen de forma espontánea despois do primeiro trimestre de xestación, a matrona e antropóloga Lida Francés-Rivera, profesora titular da Escola de Enfermaría da Universidade de Barcelona e autora do estudo ‘Náuseas e vómitos no embarazo’, afirma que é preciso que a muller embarazada siga certas pautas dietéticas e nutricionais que lle axuden a aliviar estas molestias. Algúns consellos para as gestantes son inxerir racións pequenas, tomar hidratos de carbono pola mañá e incrementar o consumo de froitas e verduras.

Estes consellos nutricionais, con todo, poden non ser sempre eficientes para evitar as náuseas durante o embarazo. Na guía ‘Manexo de fármacos durante o embarazo’, os doutores Ramón Orueta e Mª Jesús López destacan que cando con estas medidas non se consegue o control dos síntomas, é necesario recorrer ao tratamento farmacolóxico.

Pautas alimentarias e hábitos que reducen as náuseas

Alimentación

  • O máis indicado é facer varias comidas ao día e pouco abundantes co fin de facilitar a dixestión.

  • Para as mulleres que sofren náuseas matutinas, é efectivo tomar antes de levantarse da cama hidratos de carbono, como galletas, tostadas ou cereais, e repousar durante 15 minutos despois da inxesta.

  • Consumir abundantes froitas e verduras, proteínas e hidratos de carbono, e evitar os alimentos con alto contido en graxa, que fan a dixestión máis lenta e provocan pesadez.

  • Evitar tomar os alimentos moi quentes: son preferibles as comidas frías ou tépedas.

  • Comer amodo e masticar moi ben os alimentos para facilitar a dixestión.

  • Cando as náuseas prodúcense sempre á mesma hora, é preciso axustar os horarios das comidas para que non coincidan.

  • Se algún alimento provoca náuseas ou vómitos de forma repetida, será preciso excluílo de forma radical da dieta, e incorporalo en pequenas cantidades cando se empezo a mellorar.

Bebidas

  • Procurar non beber durante as comidas, mellor antes ou despois destas.

  • Evitar as bebidas con gas, alcol ou cafeína, e os zumes moi acedos.

  • Tomar bebidas frías ou a temperatura ambiente.

  • Se se vomita, repor o líquido perdido aos poucos e beber pequenas cantidades.

Hábitos cotiáns

  • Procurar non exporse a cheiros fortes e desagradables, tanto de alimentos como de perfumes, pintura, etc., que poidan provocar as náuseas.

  • Non consumir tabaco nin frecuentar ambientes onde se fume.

  • Usar roupa folgada para non oprimir o estómago.

  • Non lavarse os dentes xusto despois de comer.

  • Manter unha boa postura corporal.

  • Non tombarse xusto despois de comer: é preferible descansar recostada, sen tomar unha posición totalmente horizontal.

Acupuntura e jengibre: sen evidencias da súa efectividade

A revisión Cochrane ‘Intervencións para as náuseas e os vómitos na fase temperá do embarazo’ (2010) avalía a efectividade e a seguridade dalgúns tratamentos complementarios para as náuseas, os vómitos e as arcadas do embarazo; como a acupuntura, o jengibre ou a vitamina B6, así como varios fármacos convencionais.

Tras examinar 27 ensaios controlados aleatorios, realizados con 4.041 mulleres no primeiro trimestre do embarazo, os autores da revisión conclúen que a acupuntura non mostra beneficios significativos para as mulleres embarazas; e que os produtos de jengibre, aínda que poden ser útiles, as probas da súa efectividade son limitadas, e non consistentes.

Respecto ao uso dalgúns axentes farmacolóxicos como a vitamina B6 e os fármacos antieméticos (que impiden o vómito), os ensaios proporcionan probas que apoian o seu uso para aliviar as náuseas e os vómitos leves a moderados.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións