Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O meu fillo sofre unha anafilaxia, como actuar?

Se o teu fillo sofre un shock anafiláctico provocado pola alerxia a un alimento, o máis rápido e efectivo é inxectarlle adrenalina e despois acudir de inmediato a un hospital

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 06 de Agosto de 2019
Imaxe: StockSnap

Se o teu fillo é alérxico, con posibilidade de sufrir anafilaxia debido ás características da súa alerxia, o médico prescribiuche adrenalina autoinyectable. Non é habitual sufrir un shock, pois os alérxicos adoitan controlar a súa alimentación e os comedores escolares, campamentos, hoteis ou restaurantes coidan cada vez máis este tema (obrigados, ademais, por lei). Pero sempre pode haber un accidente inesperado e, ante tal posibilidade, hai que estar preparado. Neste artigo axudámosche a recoñecer a anafilaxia e mostrámosche como actuar, sen medo, ante esta situación. O máis efectivo é inxectar adrenalina e trasladar de inmediato ao neno a un hospital.

Alerxia a alimentos, principal causa de anafilaxia en nenos

Un inofensivo bocadillo, un xeado ou unhas galletas poden ter trazas dalgún alérgeno e provocar unha reacción severa se os inxere un alérxico. Non hai que esquecer que a alerxia a alimentos é a causa máis frecuente de anafilaxia nos nenos, e os alimentos que con máis frecuencia prodúcena son o leite, o ovo, o peixe, os legumes e os froitos secos, segundo explican desde a Sociedade Española de Alergología e Inmunología Clínica (SEAIC).

 

Se o teu fillo é alérxico e este verán saídes á praia ou partides ao estranxeiro debes lembrar a importancia de levar un informe médico e se é posible, algún elemento identificativo no que se especifique a que é alérxico. Así mesmo, como explica María Pedrosa Delgado, alergóloga do Hospital Universitario A Paz, “debes levar sempre a medicación de rescate (adrenalina, antihistamínicos, broncodilatadores), asegurándoche de que a conservación é adecuada e a data de caducidade é correcta”.

 

Poida que se vaia de campamento, nese caso a preocupación respecto das comidas é maior, ao non estar ti para vixiar. E é que, nos casos graves, “unha inxesta accidental do alimento causante, por pequena que sexa, pode acabar en anafilaxia e resultar fatal”, afirma o doutor Juan Carlos Cerdá, membro da Sociedade Española de Inmunología Clínica, Alergología e Asma Pediátrica (SEICAP). Por este motivo, é vital a formación do persoal que acompañe ao neno, que debe estar ao tanto da súa situación e das medidas que debe adoptar no caso de que se presente unha reacción alérxica (sexa ou non unha anafilaxia).

 

Como distinguir a anafilaxia e como actuar?

 

A reacción anafiláctica caracterízase por “unha rápida progresión dos síntomas” que inclúen non só a afectación da pel (en forma de angioedema ou urticaria, é dicir inflamación e habones) senón tamén compromiso respiratorio (dificultade respiratoria, pitos no peito, tose, afonía…) e dixestivo (vómitos repetidos, dor abdominal cólico…) ou síntomas asociados a unha diminución da presión arterial, como malestar xeral, mareo, hipotonía ou perda de conciencia, como explica a alergóloga.

 

“A anafilaxia inclúe afectación da pel, compromiso respiratorio e dixestivo e diminución da presión arterial

 

 

 

Tras recoñecer que o neno está a sufrir unha anafilaxia, a administración de adrenalina é sempre a medida máis eficaz para o tratamento da mesma. “Debe administrarse de forma precoz xa que pode evitar un desenlace fatal”, indica a experta. Existen outros tratamentos complementarios, pero que non deben atrasar a administración da adrenalina.

 

Dúbidas se inxectar  adrenalina ante a reacción que está a sufrir o neno? Sempre é mellor pola e debes lembrar que “máis vale unha adrenalina de máis que unha adrenalina de menos”. Os outros tratamentos (antihistamínicos ou broncodilatadores) poden esperar, pois tras a administración da medicación débese trasladar ao paciente ao servizo de Urxencias máis próximo. Alí monitorarán a súa situación e garantirán todos os coidados necesarios.

Inxectar adrenalina, un proceso sinxelo

 

Ás veces dá medo utilizar a adrenalina, pero en realidade inxectala é moi sinxelo. O médico debe ensinar a usar o autoinyector aos pais ou coidadores, e “tamén os nenos maiores, con capacidade de recoñecer os seus síntomas, deberían aprender como debe usarse”, indica a doutora.

“Dúbidas se usar o autoinyector? Máis vale unha adrenalina de máis que unha adrenalina de menos”

 

 

A adrenalina débese administrar por vía intramuscular na cara exterior da coxa. Os dispositivos precargados garanten a administración da dose correcta segundo o peso do paciente (0,15 mg para nenos de menos de 20 quilos, 0,30 mg para nenos de entre 20 e 50 quilos e 0,50 mg para un peso superior a 50 quilos).

  • Tes que retirar a tapa posterior do dispositivo e suxeitar o autoinyector a unha distancia aproximada de 10 cm da parte externa da coxa.
  • Despois debes cravar o autoinyector enerxicamente na parte externa da coxa, en ángulo recto (ángulo de 90 graos) e escoitarás un clic. Tes que mantelo firmemente contra a coxa durante 10 segundos, pois así se garante a inxección completa.
  • Nese momento a xanela de visibilidade do autoinyector escurecerase.
  • Recoméndase masajear suavemente a área de inxección durante outros 10 segundos.

 

Neste vídeo podes ver como inxectar sen medo a adrenalina a un neno:

Como manter a punto a adrenalina

A adrenalina só dispénsase previa prescrición médica (mellor con receita, pois sen ela o prezo é bastante máis elevado) e convén ter máis dunha: para o colexio e para casa. É importante conservala de maneira adecuada para que manteña intactas as súas propiedades:

  • A adrenalina débese conservar a unha temperatura inferior a 25 graos centígrados. Non se debe conxelar nin refrigerar.
  • Hai que conservar o envase na embalaxe exterior para protexelo da luz. Ao exporse ao aire ou á luz, a adrenalina degrádase rapidamente e vólvese de cor rosa ou marrón.
  • Debes examinar periodicamente o contido do cartucho de vidro no autoinyector, para asegurarse de que o líquido segue sendo transparente e incoloro.
  • Débese substituír se a solución cambiou de cor ou contén un precipitado(partículas sólidas).

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto