Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Obesidade no embarazo: riscos e coidados

O exceso de peso na embarazada é un factor de risco para a nai, o feto e o recentemente nado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 21deFebreirode2012
img_embarazada obesa 3 listp

En España, a obesidade é unha patoloxía cada vez máis prevalente en todos os grupos de idade e as mulleres embarazadas non están exentas de padecela. Segundo o grao de sobrepeso que teña a muller ao comezar a xestación, o profesional sanitario establecerá cantos quilos son recomendables gañar, xa que o incremento ha de ser menor que o dunha muller con peso normal. O exceso de peso, previo ao embarazo ou adquirido durante o mesmo, é sempre un factor de risco que pode presentar complicacións na xestación, no parto e posparto.

Img embarazada obesa 3
Imaxe: fonticulus

A unha muller que ten un peso normal ao comezo do embarazo, recoméndaselle aumentar de 7 a 11 quilos durante toda a xestación. Son os necesarios para contribuír á ganancia ponderal do feto e aos tecidos de soporte da nai. Os aumentos menores relaciónanse co risco de retardo do crecemento intrauterino. Con todo, ante o embarazo dunha muller obesa, as recomendacións son distintas.

Aínda que a xestación non é unha época para someterse a un réxime de perda de peso, non hai que afastarse das metas nutricionais que aconsellan os especialistas: resaltar a importancia de seleccionar alimentos de gran calidade nutricional e evitar os que son ricos en calorías e que resultan innecesarios. No caso de que a gestante sufra un aumento moi brusco de peso, sobre todo no primeiros cinco meses de xestación, a revisión xinecolóxica descartará unha posible diabetes gestacional.

A diminución de inxesta calórica provoca un achegue insuficiente de nutrientes esenciais e pode causar trastornos no desenvolvemento do feto

Así mesmo, despois de 20 semanas de embarazo, tamén hai que estar atenta a un aumento repentino de peso, xa que se se acompaña de hinchazón en pés, mans e rostro, pode ser síntoma de preeclampsia . Esta situación caracterízase, ademais dos signos citados, por hipertensión arterial, incremento de proteínas nos ouriños e dor de cabeza. Afecta a un 10% das gestantes e, ata agora, o tratamento baséase no repouso total para os casos máis leves e na indución do parto, nos máis graves.

Riscos da obesidade no embarazo

As mulleres obesas que buscan quedar embarazadas deberían coñecer os riscos que a súa situación implica para o futuro da súa xestación. Entre eles figuran:

  • Na primeira xestación (primíparas), unha maior posibilidade de partos moi prematuros (previos ás 32 semanas) e mortes fetales temperás ou tardías.
  • Nas mulleres multíparas, é máis elevado o risco de morte fetal tardía, ás 28 semanas ou posterior.
  • Aumenta a frecuencia de preeclampsia, relacionada de maneira directa co incremento do índice de masa corporal (IMC).
  • Maior risco de dar a luz un lactante cun defecto do tubo neural (como a espiña bífida), máis aló da inxesta de ácido fólico. Ao parecer, o consumo adecuado de folato non parece conferir protección a estas mulleres, en comparación ás embarazadas de peso normal.
  • Son máis numerosas e frecuentes as complicacións obstétricas, como un parto prolongado, o cal aumenta o risco de cesárea (e a prolongación do tempo de recuperación) e o de ter un neno prematuro.
  • Maior risco de padecer diabetes gestacional, cando se detectan altos niveis de glicosa por primeira vez durante o embarazo en mulleres non diabéticas. As consecuencias dun mal control desta enfermidade metabólica son moitas.
    • Para a gestante: 1 de cada 4 afectadas desenvolve diabetes mellitus tipo 2 ao cabo de 5 ou 10 anos.
    • Para o futuro bebé: sufrir hipoglicemia neonatal e lesións durante o parto; maior risco de morte; atraso no desenvolvemento pulmonar; maior risco de diabetes mellitus tipo 2 na adolescencia e na adultez, entre outras.

O risco das dietas de adelgazamento durante o embarazo

A xestación non é un momento idóneo para comezar a facer un réxime de adelgazamento. Ata o momento, non hai evidencias científicas que permitan asegurar que as dietas hipocalóricas administradas durante o embarazo resulten beneficiosas para a futura nai ou o bebé. Ao contrario, está demostrado que a diminución de inxesta calórica provoca un achegue insuficiente de nutrientes esenciais e pode causar trastornos no desenvolvemento do feto.

Un déficit de nutrientes provoca o emprego de proteínas e graxas como fonte de enerxía, coa produción de corpos cetónicos que alteran o desenvolvemento neurológico fetal. Por tanto, é recomendable que as embarazadas obesas non se sometan a unha restrición de calorías, senón que deben seguir o mesmo criterio nutricional que unha embarazada non obesa.

Plan de alimentación da embarazada

Sábese con certeza que o descenso sostido de peso previo á xestación prevén moitas das complicacións asociadas á obesidade. Por conseguinte, é importante, para alcanzar o termo da xestación sen problemas, un adecuado manexo dietético e con controis prenatales específicos. Para iso, os alimentos básicos que non deben faltar na dieta da muller embarazada son os seguintes:

  • Lácteos. Mellor desnatados, tan ricos en cantidade de calcio e proteínas como os seus homólogos enteiros, pero coa metade de graxa e de calorías.
  • Cereais e derivados. Pan, arroz, pasta, en cantidade e frecuencia moderada, de acordo ás indicacións da pauta dietética establecida polo especialista. O pan, as galletas e os cereais de almorzo, sempre convén que sexan integrais para aumentar o valor de saciedade e contribuír ao achegue de fibra.
  • Legumes. Combinadas con ingredientes vexetais, na cantidade e frecuencia establecida na pauta dietética.
  • Froitas. Sobre todo, que sexan frescas e de tempada, con pel e moi ben lavadas.
  • Verduras e hortalizas. Débese comer, polo menos, unha ensalada ao día. Incluír verduras como ingrediente de primeiros e segundos pratos, cociñadas con pouca graxa.
  • Carnes, peixes e ovos. Elixir os cortes magros das carnes e eliminar a graxa visible. Elaboralos con técnicas culinarias que requiran pouca graxa, ao forno, á prancha, á grella, ao vapor ou estofados con pouca cantidade de aceite.
  • Graxas e aceites (de oliva e sementes). Hai que utilizar con prudencia o aceite, xa sexa de oliva ou de sementes, e aconséllase limitar ao máximo o resto de alimentos grasos, como manteiga ou margarina, maionesa, nata, manteiga, sebo, embutidos, froitos secos grasos, olivas ou aguacates, entre outros.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións