Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés > 1-2 anos

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Os beneficios do leite de vaca para os nenos

Os médicos destacan que tanto o leite de vaca como o resto dos produtos lácteos constitúen un grupo de alimentos completo e equilibrado para os pequenos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 10 de Febreiro de 2016

O leite de vaca constituíu durante décadas uno dos produtos máis valorados para a alimentación dos nenos. Con todo, nos últimos anos alzáronse moitas voces para sinalar supostos riscos e problemas derivados do seu consumo. Este artigo refírese a a relación entre o leite de vaca e os menores, cales son os beneficios da súa inxesta, que cantidades recoméndanse para as diferentes etapas do desenvolvemento e se se pode asociar a súa toma con distintos riscos ou dificultades.

O leite de vaca e os nenos

Imaxe: colorvsbw

O leite de vaca proporciona numerosos beneficios aos nenos. Está contraindicada durante os primeiros 12 meses de vida, pero, a partir de que cumpren un ano, tal como informa o Comité de Lactación Materna da Asociación Española de Pediatría (AEP), os menores sans poden tomar leite de vaca sen ningún problema e, desa maneira, aproveitar os seus nutrientes.

Tanto a AEP como a Organización Mundial da Saúde e outros organismos recomendan que, se é posible, a lactación materna sexa a alimentación exclusiva do bebé durante o seu primeiro semestre de vida e, logo, estendela polo menos ata o ano. Durante o segundo semestre, aínda que os pequenos aínda non deben tomar leite de vaca, si poden comezar a inxerir derivados lácteos e produtos que inclúan proteínas do leite de vaca, sempre que o risco alérxico sexa baixo.

Os médicos mesmo aconsellan dar ao nenos leite de vaca antes que as fórmulas chamadas de crecemento, junior ou tipo 3, que as empresas comercializan como especiais para esta etapa. Un informe da Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), publicado en 2013, destacou que tales preparados non achegan ningún nutriente que os pequenos non poidan obter a través dunha alimentación saudable e natural. Ata podería ter efectos nocivos, xa que poderían producirse inxestas excesivas, por mor da introdución dalgún compoñente sen o debido control.

Que beneficios ten o leite de vaca para os nenos?

O leite é unha das principais fontes de calcio, o mineral máis abundante no corpo humano, fundamental na formación dos ósos e os dentes. E non só iso. “O consumo de leite e derivados lácteos mellora a calidade global da dieta, en especial de calcio, potasio, magnesio, zinc, vitaminas A e D, riboflavina e folato”, explican nun artigo José Manuel Moreno Villares e María José Galiano Segovia, pediatras do Hospital 12 de Outubro e do Centro de Saúde Montessori, ambos de Madrid.

Imaxe: tan4ikk

Por iso, estes expertos sinalan que “o leite e o resto de produtos lácteos constitúen un grupo de alimentos completo e equilibrado“, xa que -engaden- “as súas proteínas (caseína e proteínas do soro) son de alto valor biolóxico, achegan hidratos de carbono (lactosa), graxas e vitaminas liposolubles”.

A AEP detalla que o leite de vaca e os seus derivados non son as únicas fontes posibles de calcio. Tamén o peixe, as xemas de ovo, verduras como a espinaca e as xudías verdes, os legumes, os cereais e os froitos secos fan importantes achegues neste sentido. Pero poucos destes alimentos superan aos lácteos, debido a que estes ofrecen “un elevado contido de nutrientes en relación co contido calórico”, como apuntan Moreno Villares e Galiano Segovia. E, ademais, os demais alimentos en xeral son bastante máis difíciles de dar aos nenos pequenos que o leite.

Entre os beneficios a longo prazo do consumo de leite de vaca, estes expertos refiren que “reduce o risco de osteoporose, ao aumentar a adquisición de masa ósea durante o crecemento, diminuíndo a perda ósea coa idade e reducindo as fracturas osteoporósicas”. E, por outra banda, a inxesta adecuada destes produtos “parece ter un efecto protector fronte ao desenvolvemento de hipertensión arterial”.

Canto leite de vaca deben tomar os nenos?

Como describen Moreno Villares e Galiano Segovia no seu texto, publicado pola Sociedade Española de Pediatría Extrahospitalaria e Atención Primaria (SEPEAP), recoméndase unha toma de dúas racións diarias de leite e produtos lácteos durante a primeira infancia; entre dous e tres, para nenos en idade escolar; e entre tres e catro, para os adolescentes. Canto é unha ración diaria? Equivale a entre 200 e 250 mililitros (ml) de leite ou 125 ml de iogur ou un anaco de entre 40 e 50 gramos de queixo curado.

Por outra banda, tal como informa a Biblioteca Nacional de Medicamento de Estados Unidos, o leite de vaca aconsellada entre o ano e os dous anos de vida do pequeno é a enteira, xa que a graxa que contén contribúe co desenvolvemento do cerebro. E, desde os dous anos, “os nenos poden tomar leite baixo en graxa ou mesmo desnatada, se están con sobrepeso”, indica o documento.

O consumo de leite de vaca, implica algún risco?

Nos últimos anos, “por razóns non do todo coñecidas, asistimos a unha campaña de desprestixio do leite de vaca, atribuíndolle efectos nocivos para a saúde”, afirman os pediatras Moreno Villares e Galiano Segovia. Eses supostos efectos nocivos van desde a alerxia á lactosa ou as proteínas do leite ata maior risco de contraer asma, trastornos do espectro autista, enfermidades cardiovasculares e cancro. O risco destas alerxias está demostrado que existe, pero os expertos consideran “pouco probable” atopar unha asociación entre o consumo de leite e os demais problemas e enfermidades.

Con respecto ás alerxias, existen varias recomendacións para previlas, enunciadas pola Sociedade Europea de Gastroenterología, Hepatología e Nutrición Pediátrica (ESPGHAN), a Sección de Pediatría da Academia Europea de Alergología e Inmunología Clínica (EAACI) e outros organismos. As máis importantes son:

  • Sempre que sexa posible, facer da lactación materna a alimentación exclusiva do bebé durante o primeiro semestre e prolongala, polo menos, ata o ano de vida.
  • Incluír lácteos na dieta da nai durante o embarazo e a lactación, así como outros produtos considerados alergénicos (peixe, ovos, etc.), ademais de procurar que a súa alimentación sexa natural, saudable e equilibrada.
  • Se se necesita un suplemento para a lactación materna, recorrer a fórmulas adaptadas de leite de vaca, salvo que os antecedentes familiares determinen un alto risco de alerxia ás proteínas do leite de vaca.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións