Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os nenos que dormen mellor son máis felices

Durmir menos do necesario afecta o benestar dos nenos, ocasiónalles irritabilidad e ata depresión

Img dormir ninos felices sonrisa felicidad problemas dormir sueno infantil pediatria paternidad listg Imaxe: mrgreen09

Os nenos necesitan durmir. Ademais, canto mellor durman, máis felices serán. As consecuencias negativas de que non o fagan afectan o seu benestar e, en última instancia, á súa felicidade. Neste artigo explícase por que durmir para un neno é unha cuestión de calidade e de cantidade, cales son os prexuízos para os pequenos de durmir mal ou unha cantidade insuficiente de horas e consellos para lograr que os menores durman ben.

Imaxe: mrgreen09

Nenos que dormen ben, nenos felices

Durmir é importante para nenos, e adultos, por varios motivos; entre eles, para ser máis feliz. Iso é o que opinan diversos científicos a partir dos resultados de numerosas probas e comprobacións.

Os nenos que non dormen o necesario están máis tristes e reducen a súa autoestima

Pero, que é durmir ben para un neno? Non se trata só dunha cuestión de calidade, senón tamén de cantidade. Ademais de ser importante o soño infantil sen trastornos, o é facelo durante o número de horas adecuado. Aínda que existen diferenzas naturais entre individuos (algunhas persoas necesitan durmir menos que outras para sentirse ben), os expertos afirman que hai un tempo de soño recomendable para distintas franxas de idade.

A Fundación do Soño de Estados Unidos establece que, durante o seu primeiro ano de vida, os bebés necesitan durmir entre 12 e 18 horas diarias. Entre o ano e o tres de idade, o tempo de soño recomendable é de 12 a 14 horas. Unha hora de soño menos (entre 11 e 13) é o indicado para os nenos de entre tres e cinco anos, mentres que entre o cinco e o dez anos, o lapso de soño infantil redúcese a unhas 10 ou 11 horas. Para os adolescentes, é dun nove horas diarias e, para os adultos, preto de oito.

Non durmir causa depresión en nenos, ademais doutros efectos negativos

Os trastornos do soño en bebés, ou durmir menos horas das que o corpo necesita, provoca nos pequenos efectos adversos significativos. En particular, repercute no seu rendemento escolar e o seu estado de ánimo. Ademais, a alteración crónica do soño en nenos pode ter “repercusións físicas, “como problemas de crecemento“, apunta Rocío Sánchez-Carpinteiro, da Asociación Española de Pediatría.

Un de cada cinco nenos en España espértase pola noite e interrompe o soño

Pero os prexuízos de durmir pouco ou mal para o menor non acaban aí. Durmir menos do necesario está asociado co sobrepeso e a obesidade infantil e aumenta o risco de sufrir depresión, conclúen estudos como o realizado pola Academia Estadounidense de Pediatría.

Ademais, os pequenos están de peor humor, máis irritables e tan inquietos que, en moitas ocasións, os seus síntomas confúndense cos do trastorno por déficit de atención con hiperactividade en nenos. Todos estes problemas van contra o benestar do menor, que sufrirá máis enfados e máis tensións.

Como, ademais, o soño afecta a súa capacidade de prestar atención e o seu rendemento escolar, os nenos que dormen mal tenden a recibir máis regañinas e chamadas de atención, e suspenden máis exames que os que dormen ben. Como consecuencia inmediata, a autoestima dos pequenos vese afectada. E isto tamén atenta contra a súa felicidade.

Consellos para que o neno durma ben

Img bebe dosmeses normal 01
Imaxe: tiarescott

A conclusión parece clara: débese facer todo o posible por garantir que os nenos durman a cantidade de horas recomendada para a súa idade. Isto pode ser difícil porque adoitan opor resistencia para irse a durmir, e máis aínda no verán, cando os días son tan longos que corresponde ir á cama cando aínda hai luz natural.

Para logralo, é necesario lembrar algúns consellos esenciais:

  • Establecer uns horarios e unha rutina (tomar un biberón ou unha cunca de leite, cepillarse os dentes, ler un conto, etc.) e respectalos de forma cotiá.

  • Darlles a cea polo menos dúas horas antes do momento de deitarse.

  • Propiciar, nas últimas horas antes de ir á cama, as actividades relaxantes (como a lectura para nenos) e evitar as máis frenéticas ou que os poñan nerviosos (como xogar con videoxogos ou usar o computador).

  • Se aínda hai luz natural, hai que pechar ben as xanelas para evitar que se filtre ao interior da habitación. É moito máis fácil que se durman no verán se se reproducen as condicións de iluminación do resto do ano.

Os problemas do soño son frecuentes nos nenos

O chamado “medicamento do soño” é relativamente nova, e por iso a miúdo non se presta a importancia que se merece ao ter un bo durmir. Esta afirmación aplícase tamén aos nenos.

Segundo a Asociación Española de Pediatría, os pequenos en España sofren altos niveis de alteración no soño. Máis da metade (o 53%) dos bebés durante o segundo semestre de vida padece interrupcións do soño; ao seis anos case un de cada cinco nenos (o 18,6%) espértase e interrompe o soño familiar polo menos tres veces á semana; e máis do 12% dos pequenos desa idade non aprenderon a durmirse por si mesmos.

Máis aló destes datos, o importante é empezar polo básico: tentar que en cada casa déanse as condicións para que cada neno durma o que necesita e fágao sen trastornos. É unha maneira de contribuír á súa felicidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións