Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Padece baby lag? A falta de soño en pais recentes

Os especialistas vinculan os efectos da falta dun soño adecuado, debido aos coidados que esixe o bebé, co típico jet lag das viaxes longas en avión

Denomínase baby lag para o efecto que a falta de soño ocasionada pola necesidade de atender ao bebé produce nos pais e nais recentes. O termo é unha adaptación de jet lag, o desequilibrio entre o reloxo interno e os fusos horarios causado polas longas viaxes en avión. As súas consecuencias para os novos pais son, entre outras, cansazo extremo, falta de atención e de memoria e maior irritabilidad, o cal pode carrexar consecuencias máis graves. A continuación descríbese o problema e ofrécense consellos e técnicas para loitar contra el.

Imaxe: Rolands Lakis

Baby lag, o problema do soño dos pais recentes

Os pais recentes adoitan sufrir baby lag, unha falta prolongada de soño que provoca irritabilidad

Cansazo extremo, sensación de non poder ter os ollos abertos, dificultade para manter a atención e irritabilidad. Estes son algúns problemas derivados de durmir mal. Unha causa de trastornos no soño é o chamado jet lag, o desequilibrio que se produce entre o reloxo interno dunha persoa e o cambio brusco de fusos horarios orixinado polas viaxes longas en avión.

Como ter un bebé a miúdo ocasiona efectos similares, hai pouco acuñouse un novo termo: o baby lag. Este non se debe a cambios de zona horaria, senón ás dificultades para lograr un soño adecuado (en cantidade e calidade) que sofren as persoas que foron en datas recentes pais e nais.

A privación de soño e as súas consecuencias

Un estudo realizou unha enquisa entre un milleiro de nais de nenos e nenas de entre cero e catro anos. Segundo os seus resultados, un 77% delas afirmou sufrir privación de soño nos primeiros meses da súa maternidade. Case a metade (o 44%) durmiu só a metade do oito horas recomendadas e case un terzo (o 31%) espertouse tres veces ou máis durante a noite. O 42% manifestouse "máis canso do que se sentiu nunca antes", e o 17% admitiu actuar "en piloto automático".

Case a metade de pais recentes afirman que nunca se sentiron tan cansos como tras a chegada do bebé

Fálase de privación de soño cando unha persoa non dorme máis de seis horas e media por noite durante un período de tempo prolongado, polo menos varias semanas consecutivas. "Cando os pais se espertan varias veces pola noite -afirma o científico Dev Banerjee- de cando en cando entran na etapa final de soño profundo, o cal nega aos seus corpos a posibilidade de recargarse e prepararse para o día seguinte".

O experto engade que, se isto sucede noite tras noite, pode repercutir en tempos de reacción máis lentos, falta de concentración e afectar á memoria e a capacidade de resolución de problemas. A miúdo, o baby lag faise evidente en accións que resultan graciosas (como pór leite na lavadora, tender roupa que xa está seca, confundir un armario co frigorífico ou quedar durmido durante un baño), pero que poden ter consecuencias perigosas.

Consellos para loitar contra o baby lag

Existen varios trucos e técnicas para procurarse un mellor soño durante esta etapa e evitar o baby lag que leva a moitas persoas a andar como auténticos zombis. A continuación enuméranse as máis importantes.

  • Dar ao bebé o mellor soño posible. Canto mellor durma o neno, mellor poderano facer tamén os seus pais. Hai distintas técnicas para logralo. Axuda moito a creación de rutinas, que en xeral inclúen un baño, unha masaxe, a lectura dun conto, etc., todo nun clima de relaxación e serenidade. Isto, de todos os xeitos, é posible a partir de, como moi pronto, o tres meses de vida. Antes, o bebé aínda non se adapta aos horarios. Nesa fase, a principal recomendación é ter paciencia.
  • Aproveitar cada momento. Aínda que é a noite cando o reloxo interno do corpo marca a necesidade de durmir, é mellor facelo noutras horas que non facelo. Por iso, convén durmir cando o pequeno tamén dorme. É posible que non se chegue a un estado de soño profundo, pero proporcionará algo de descanso e reducirá o baby lag.
  • Durmir por quendas. Esta é outra maneira de aproveitar os momentos. Un dos membros da parella pode durmir, mentres o outro se encarga do bebé.
  • Manter a calma. É unha misión difícil, pero non imposible. Durante o primeiro trimestre, saber que a partir do cuarto mes os nenos normalizan un pouco os seus ritmos de soño brinda algo de tranquilidade. Polo demais, estar relaxados favorece conciliar o soño máis rápido, o cal permite sacar o máximo partido ao tempo dispoñible. Tamén convén evitar as bebidas con cafeína e a comida demasiado abundante, factores que prexudican o bo durmir e poden ser aliados do baby lag.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto