Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Perda de memoria durante o embarazo: exercicios para mellorar a concentración

Ata un 80% das embarazadas sofre descoidos e esquecementos durante a xestación, que poden reducirse con actividades para adestrar a mente

img_cuidar la piel listp

“Non se onde deixei as chaves”, “Esquecéuseme acudir á cita”… A imaxe da muller embarazada algo desmemoriada e olvidadiza non é un mito. Distintas investigacións revelan cambios cerebrais no embarazo que poden afectar á súa capacidade de concentración. Este artigo explica por que a embarazada sofre perdas de memoria e detallan exercicios e consellos para adestrar a mente durante a xestación.

Img cuidar la piel
Imaxe: tommerton2010

Os descoidos crecen durante o embarazo

A maternidade implica numerosos cambios físicos no corpo da muller, pero afecta o embarazo tamén á súa mente? Segundo os especialistas, si: a xestación tampouco pasa inadvertida para o cerebro.

Os científicos da Unidade de Investigación en Neurociencia Cognitiva da Universidade Autónoma de Barcelona sinalan que durante este período de espera prodúcense cambios “no estado de ánimo, na conduta e, mesmo, nalgunhas capacidades como a memoria e a concentración da embarazada“.

A memoria espacial vese máis afectada no último período do embarazo

Moitas mulleres notan como a súa memoria fraquea durante a xestación. De feito, algúns estudos revelan que ata un 80% das futuras nais padecen esquecementos e falta de memoria. Este problema acentúase no último trimestre, a medida que se achega a data do nacemento do bebé.

Un dos problemas de memoria que máis sinalan as embarazadas é que non lembran onde deixaron as cousas. E é que a memoria espacial vese afectada de forma significativa no último período da xestación. Ademais, os descoidos persisten durante polo menos tres meses despois de dar a luz, conclúe un estudo presentado pola Sociedade Británica de Endocrinoloxía.

As hormonas son responsables de parte destes trastornos de memoria no embarazo. Con todo, os especialistas tamén apuntan como posibles causas os problemas de soño que experimenta a muller durante este período, así como a tensión e ansiedade ao que se enfronta na última etapa antes de dar a luz.

Cinco exercicios para adestrar a mente durante o embarazo

1. Relaxación e descanso. Durmir ben, estar relaxada e descansada é esencial para que a mente estea despexada e en plena actividade durante o día. Ademais de procurar durmir ben e nunha postura adecuada, a muller debe buscar pequenos momentos da xornada para darse un respiro e relaxarse da tensión diaria.

2. Exercicio mental para o embarazo. Os pasatempos, como crucigramas, sudokus e sopas de letras, serven para exercitar a mente e fortalecer a memoria durante o embarazo. A lectura e o xadrez son outras actividades ás que se pode recorrer para manter o cerebro en forma.

3. Estimulación cognitiva da gestante. Para adestrar a mente, as embarazadas poden recorrer a algúns exercicios de estimulación cognitiva que se propoñen na Rede. O caderno de Andrés Sardinero contén 60 exercicios prácticos. O sitio web Exercicio cerebral tamén detalla numerosas actividades que se poden realizar en liña.

4. As cousas, dunha nunha. Tentar facer as tarefas de forma atropelada e todas á vez pode provocar un gran caos na mente da embarazada. Para que a memoria non xogue malas pasadas, é mellor levalas a cabo dunha nunha, sen deixar que os datos se mesturen.

5. Técnicas mnemotécnicas son un recurso de gran apoio para os estudantes e tamén para as embarazadas. Estas técnicas axudan a fixar na mente datos que se esquecen con frecuencia ou que son difíciles de lembrar.

Tres consellos para pensar mellor durante o embarazo

  • Ter un lugar fixo para cadacousa : as chaves na entrada, o bolso na porta, os recibos nun cartafol… Se se lle asigna un espazo concreto a cada obxecto, e procúrase deixalo sempre aí, será moito máis fácil atopalo cando se necesite.
  • A axenda, o mellor aliado. Unha pequena axenda onde apuntar as citas diarias, os aniversarios e todas as anotacións susceptibles de ser esquecidas será de gran utilidade á muller durante o embarazo. As novas tecnoloxías permiten utilizar os organizadores dos teléfonos móbiles ou das tabletas para este labor. As súas alarmas sonoras permitirán lembrar máis dun evento.

  • Delegar nos demais. Os preparativos e as compras para a chegada do bebé ocupan gran parte dos pensamentos da futura nai. É hora de delegar algunhas tarefas en familiares e amigos, e despexar a mente. Desa forma, a muller poderá centrarse nos aspectos de maior importancia e deixar os detalles menos relevantes para os demais.

Os descoidos non son unha deterioración da mente

Os descoidos normais durante o embarazo non significan que a mente da muller deteriórese neste tempo. De feito, algunhas investigacións apuntan para o efecto contrario e revelan que a xestación estimula a actividade cerebral e aumenta o tamaño das neuronas nalgunhas rexións do cerebro. Ademais, os investigadores suxiren que estes cambios se manteñen e, mesmo, intensifícanse durante a maternidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións