Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Podo beber leite durante a lactación?

Os expertos recomendan eliminar os lácteos da dieta materna, só se o bebé presenta síntomas de intolerancia á proteína do leite de vaca

Mentres algunhas recomendacións populares instan as nais a incrementar o consumo de leite e os seus derivados durante a lactación, outras advirten de posibles riscos para o bebé se se inclúen os lácteos na dieta materna mentres dan o peito. Nin tanto, nin tan pouco. Os especialistas coinciden en que o consumo de leite cando se aleita debe ser o habitual, aínda que aconsellan a súa eliminación se se detectan nos neno síntomas de alerxia á proteína do leite de vaca. A continuación explícase por que si se pode tomar leite durante a lactación materna, pero sen esaxerar, cando eliminar o leite da dieta e cales son os alimentos sustitutivos.

Imaxe: Tetra Pak

Leite durante a lactación? Si, pero sen esaxerar

A lactación materna está rodeada de mitos e recomendacións populares que, lonxe de facilitar o labor ás nais recentes, confúndenlles e lévanlles a tomar decisións erróneas. Un destes falsos consellos é a suxestión de incrementar o consumo de leite e os seus derivados mentres se aleita "para producir un leite materno máis rica e completa" para o bebé.

Imaxe: hugabub

Esta recomendación, tal como apunta o Comité de Lactación Materna da Asociación Española de Pediatría, non ten "ningunha base científica". Jesús Martín-Calama, pediatra experto en lactación, explica que este consello "se basea na falsa suposición de que a mellor forma de repor os nutrientes que perde a nai ao fabricar leite é tomar tamén leite". Estes expertos lembran que en ningunha especie de mamíferos as nais consomen leite mentres aleitan e que, por tanto, "non ten ningunha xustificación forzar a unha nai lactante a tomar leite se non lle gusta".

Lactación, cando eliminar o leite?

Algúns estudos suxeriron que o consumo de leite de vaca durante a lactación está asociado nalgúns casos ao denominado cólico do lactante. No entanto, non sempre existe correlación entre ambos os factores e as investigacións realizadas son contraditorias: eliminar o leite da dieta materna polo cólico do lactante non é unha causa xustificada.

Con todo, a supresión dos lácteos de entre os alimentos que consome a nai si se xustifica nos casos nos que o bebé presenta síntomas de alerxia á proteína do leite de vaca. Aínda que, tal como recolle un informe da Sociedade Colombiana de Pediatría, a incidencia desta alerxia en lactantes alimentados só con leite materno é mínima: un 0,5%. O motivo é que a cantidade desta proteína no leite materno "é 100.000 veces menor que no leite bovino".

Alerxia ao leite en bebés

Os síntomas máis frecuentes da alerxia nos pequenos que consomen só leite materno adoitan ser gastrointestinales (diarrea, vómitos ou regurgitación frecuente), pero tamén dermatológicos (eccemas ou inflamación de beizos e pálpebras).

Imaxe: Tetra Pak

A recomendación dos especialistas cando o neno presenta estes síntomas é que se continúe coa lactación polo seu efecto protector e que a nai tente eliminar o leite da súa dieta.

Alimentos sustitutivos do leite en nais

O nutriente por excelencia que achega o leite á dieta é o calcio. Por tanto, a nai lactante que tivese que suprimir este alimento do seu menú diario terá que buscar outras fontes de calcio alternativa. Estas son as principais:

  • Vexetais. Numerosas verduras e hortalizas proporcionan a mesma ou máis cantidade de calcio que o leite. Entre elas, as espinacas, as xudías brancas, a col, as lentellas, a cebola e os berros.
  • O peixe é outra importante fonte de calcio, sobre todo no que se pode comer as súas espiñas, como as sardiñas. Tamén destacan polo seu alto contido en calcio o linguado, o salmón e as anchoas e algúns mariscos, como gambas e lagostinos.
  • Froitos secos. As noces, os pistachos e as abelás son algúns dos froitos secos que máis calcio poden achegar á dieta materna.

  • RSS. Sigue informado

    Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto