Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Por que é tan importante beber auga durante o embarazo?

Durante a xestación é fundamental seguir unha boa alimentación, manterse activa e coidar a hidratación, tanto pola propia saúde como pola do bebé

O embarazo é un dos períodos da vida nos que unha muller debe coidarse máis. Seguir unha dieta variada e equilibrada, realizar exercicio físico moderado a diario e manter unha hidratación adecuada son os requisitos imprescindibles para gozar da doce espera dunha maneira saudable. Pero sabías que durante este período increméntanse as necesidades de inxesta de auga? Descúbreas neste artigo.

Varios son os factores que provocan que o organismo dunha muller demande unha maior cantidade de auga durante o período de xestación. Segundo explica Jesús Román, secretario do Comité Científico do Instituto de Investigación Auga e Saúde (IIAS),”durante o embarazo, a formación do líquido amniótico e o crecemento do feto demandan unha maior cantidade de auga no organismo da muller. Por iso, para que estes dous procesos poidan levar a cabo, é esencial que a muller embarazada incremente a súa hidratación en, polo menos 300 mililitros diarios, de tal maneira que ao finalizar o día inxerise uns 2,3 litros de auga”.

Así mesmo, neste tempo “é moi común a retención de líquidos, polo que beber auga é totalmente necesario para facilitar a súa eliminación, e evitar así os pés ou nocellos inchados, tamén tan comúns neste período”, engade Román.

E é que, entre os síntomas máis comúns que teñen lugar nesta época, destacan “os pés inchados, a retención de líquidos, especialmente durante os últimos meses de xestación, e o cansazo”, relata Susana Santos, embarazada do seu segundo fillo, quen destaca que “a todo isto engádeselle nos últimos meses que dormes moi pouco, ao estar xa incómoda polo peso do bebé, e que súas en exceso durante todo o día e, especialmente, pola noite. Hai días que me levanto empapada de suor”.

Por esa razón, entre outras, a hidratación resulta fundamental. Durante o embarazo é clave evitar unha posible deshidratación, unha patoloxía que, segundo destaca o Instituto de Investigación Auga e Saúde, pode afectar ao correcto desenvolvemento do cerebro do feto.

Síntomas de deshidratación no embarazo


Imaxe: Rudy and Peter Skitterians

Un 3-4 % de deshidratación pode producir decaimiento, abatemento, cansazo e, mesmo, baixo estado de ánimo

Ademais de síntomas como mareos, fatiga ou leves fallos na memoria, típicos da deshidratación, “beber pouca auga, aínda que poida parecer curioso, pode afectar o estado de ánimo. De feito, un dos síntomas da ansiedade é que sentimos a boca especialmente seca. Por iso, beber auga a pequenos sorbos reduce esta sensación tan incómoda de boca seca e sede”, apunta Silvia Áraba, psicóloga e experta en hidratación do Instituto de Investigación Auga e Saúde (IIAS). A psicóloga tamén sinala que “nos casos nos que a deshidratación é do 3-4 %, a sensación xa é de decaimiento, abatemento, cansazo e, mesmo, de baixo estado de ánimo“.

Por iso, é imprescindible evitar esta patoloxía mediante a inxesta de pequenos sorbos de auga, distribuídos ao longo do día, ata completar a cantidade de 2,3 litros, acompañados dunha dieta variada e equilibrada e a práctica de 20-30 minutos diarios de exercicio físico moderado (paseos, natación, pilates…) e gozar así dun embarazo totalmente saudable.

Trucos para estar hidratada no embarazo

Para evitar posibles problemas de saúde, tanto da futura mamá como do seu fillo, o IIAS recomenda pór en práctica os seguintes trucos:

  • Beber un vaso de auga ao levantarse, para recuperar o equilibrio hídrico da auga eliminada durante a noite a través da suor, ouriños, saliva, etc.
  • Ao longo do día, repartir a inxesta de auga, de tal maneira que se beba un ou dous vasos de auga ao longo da mañá, outro vaso durante as comidas, un ou dous vasos durante a tarde e outro antes de irse á cama.
  • Pola noite, para facer fronte ás perdas de auga a través da suor e manter o equilibrio hídrico durante as horas de soño, tamén se recomenda deixar unha botellita de auga mineral na mesilla de noite, para así poder hidratarse no tempo de descanso nocturno.
  • Levar auga no bolso, ou tela ao alcance, para así poder hidratarnos en calquera momento e lugar dunha forma cómoda e sinxela. Hoxe existen envases de diferentes formatos e tamaños ergonómicos que facilitan unha hidratación natural, saudable e de calidade en calquera momento e lugar.

Se estás a esperar un bebé, á hora de hidratarte, non teñas dúbidas: elixe a opción máis sa e natural.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións