Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Posturas para durmir durante o embarazo

A gestante debe adaptar as súas posicións na cama aos novos volumes do seu corpo e durmir de lado, sobre o costado esquerdo

Img embarazada sofa Imaxe: cscott2006

Durmir ben durante o embarazo pode ser un reto para moitas mulleres. As dores lumbares, a acidez, os movementos do bebé e o tamaño da tripa son algunhas das causas que provocan que a maioría das gestantes sufran trastornos do soño durante o embarazo. Para conseguir durmir mellor é recomendable, como se aconsella a continuación, adoptar posturas que favorezan o soño da embarazada e usar a almofada como aliada co fin de reducir as molestias.

Img embarazada sofa art
Imaxe: cscott2006

Posturas que favorecen o soño da embarazada
A muller embarazada necesita adaptar a súa postura na cama aos cambios que experimenta o seu corpo
De lado, boca arriba, boca abaixo. Cada persoa ten a súa particular forma de durmir, pero no caso das mulleres embarazadas, elixir a postura para conciliar o soño non é unha cuestión de gustos, senón máis ben de adaptación ás súas “novas formas”.

O 78% das mulleres presenta máis disturbios do soño durante o seu embarazo que en calquera outra época da súa vida, segundo unha enquisa realizada en EE. UU. pola Fundación Nacional do Soño (NSF, polas súas siglas en inglés), en 1998. En España, a investigación ‘Trastornos do soño durante o embarazo’, levada a cabo por un equipo de matronas do Hospital Virxe da Luz, de Cuenca, revela que máis do 86% das gestantes españolas sofre cambios na calidade do seu soño desde que se inicia o seu embarazo.

Ademais, os especialistas sinalan que cada etapa do embarazo ten unha postura para durmir apropiada; en ocasións, hai posicións que poden prexudicar á muller ou ao feto, segundo en que momento da xestación atópese a futura nai.

  • Durmir boca abaixo: esta postura non implica ningún risco para a mamá nin para o bebé. Pero pode resultar bastante incómoda para a muller cando o seu embarazo está xa avanzado; por iso é probable que ela mesma decida, de forma natural, adoptar outra posición.

  • Durmir boca arriba: esta posición tampouco está contraindicada na xestación, pero é recomendable evitala durante o último período do embarazo, para evitar que todo o peso do útero recaia sobre a vea cava inferior, que é a que transporta o sangue desde as extremidades inferiores ao corazón. Se se comprime esta vea con frecuencia, a muller pode experimentar mareos, problemas respiratorios e dixestivos e desenvolver o que se denomina síndrome de hipotensión supina.

  • Durmir de lado: esta postura mantén o útero afastado da vea cava inferior e facilita a circulación do sangue; por tanto, é a máis recomendable para as gestantes. Os especialistas aconsellan, ademais, durmir sobre o costado esquerdo porque así se evita, tamén, que o peso do útero recaia sobre o fígado.

A almofada como aliada da gestante
A embarazada pode usar almofadas para facer o soño máis reparador

A medida que avanza o embarazo, o incremento do peso do útero adoita provocar dores nas costas e a pelvis da futura mamá. Para estar máis cómoda durante o soño e evitar a excesiva presión sobre estas zonas, é recomendable durmir de lado. Pero ademais, pódese recorrer ás almofadas para facer que o soño da embarazada sexa aínda máis reparador.

A opción máis económica é optar por unha almofada normal, que sobre en casa, e colocala entre as pernas (cos xeonllos dobrados), debaixo da barriga para soportar o seu peso; ou detrás, nas costas, para que actúe como soporte.

A alternativa é adquirir algunhas das denominadas almofadas de maternidade. Estas almofadas especiais teñen diferentes formas e tamaños, en función da molestia que se pretenda mitigar.

Por que a embarazada sofre trastornos do soño?

O Instituto de Investigacións do Soño apunta que os frecuentes problemas para durmir que sofren as mulleres embarazadas son debidos a algúns dos cambios hormonais e físicos que se producen durante a xestación, como o aumento da frecuencia urinaria, a acidez estomacal, as molestias musculares e os movementos fetales.

Pero ademais, os trastornos para durmir increméntanse a medida que avanza a xestación. O aumento do volume da tripa e os cambios que suceden no corpo fan cada vez máis difícil atopar unha postura cómoda que axude a conciliar o soño.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións