Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Posturas para evitar dores durante o embarazo

A gestante debe conservar a columna ergueita e non permanecer máis dunha hora de pé sen camiñar

img_delgadez embarazo 2

Unha postura corporal correcta é fundamental durante o embarazo, co fin de evitar dores, sobre todo na zona lumbar. Pero ademais, as malas posicións non só prexudican á nai, senón que poden danar ao bebé. A continuación explícase por que é importante coidar as posturas corporais durante o embarazo e ofrécense consellos para atopar as posicións máis idóneas.

Img posturas correctas embarazo embarazadas cuidados posiciones ejercicios art
Imaxe: mahalie stackpole

Coidar as posturas para vivir un embarazo mellor

Durante o embarazo, o corpo da muller experimenta multitude de cambios. O máis notorio é o crecemento do abdome, que ocasiona un desprazamento do centro de gravidade do corpo e, con el, unha alteración no equilibrio do conxunto.

Como resposta, a muller embarazada adopta posturas anormais, como o arqueo excesivo da columna vertebral. Nun primeiro momento, estas posicións alivian o seu cansazo, pero a medio e longo prazo o resultado é dor na zona lumbar e outras molestias.
A columna vertebral debe permanecer nunha posición equilibrada, sen curvarse cara aos lados nin flexionarse cara atrás

“A postura do corpo da embarazada debe ser a que permita que a súa columna vertebral soporte a menor carga posible”, afirma a Consellería de Saúde da Xunta de Andalucía no estudo ‘Embarazo, parto e puerperio: recomendacións para nais e pais‘. É aquela en a que “a columna permanece nunha posición equilibrada, é dicir, nin moi curvada á dereita nin á esquerda, nin demasiado flexionada cara adiante ou cara atrás”.

A medida que avanza a xestación e, con ela o tamaño da barriga, as precaucións deben ser maiores. “Haberá actividades e xestos habituais que serán máis complicados durante o embarazo“, apunta, pola súa banda, o Instituto Nacional de Seguridade e Hixiene no Traballo, do Ministerio de Traballo.

Consellos para lograr unha boa postura durante a xestación

É moi importante que as embarazadas non estean moito tempo de pé e que cambien de posición con frecuencia A ‘Guía de coidados no embarazo‘, elaborada polo Hospital Universitario de Ceuta e editado polo Instituto Nacional de Xestión Sanitaria, ofrece varias recomendacións para lograr manter unha mellor postura durante o embarazo.

  • Evitar permanecer de pé e sen moverse durante moito tempo.

  • Cando se camiñe, manterse ergueita e conservar as costas rectas. Neste sentido, convén evitar os tacóns. Se se usan, hai que optar polos que non superen o catro centímetros.

  • Cando se estea sentada, hai que apoiarse sempre no respaldo e, se é posible, coas pernas no alto. Utilizar coxíns se fixese falta para garantir que as costas quede totalmente apoiada. Cando o abdome xa sexa prominente, sentar coas pernas abertas, para que as cadeiras poidan relaxarse e descansar ben.

  • Para levantarse, é aconsellable apoiar as mans nos reposabrazos.

  • Ao agacharse, hai que flexionar os xeonllos, e nunca inclinar as costas.

O perigo de pasar demasiado tempo de pé durante o embarazo

As malas posturas durante o embarazo non só implican dores e cansazo para a embarazada, tamén supón un risco para o bebé. Problemas como o aborto espontáneo, o parto prematuro e o baixo peso do recentemente nado son máis frecuentes nas mulleres embarazadas que se cansan con frecuencia, por pasar máis tempo do recomendado de pé, segundo un estudo realizado polo Instituto de Biomecánica de Valencia.

Neste sentido, o Instituto Sindical de Traballo, Ambiente e Saúde recomenda evitar estar de pé máis dunha hora seguida nunha posición fixa, sen desprazarse. Tampouco é saudable, lembra este organismo, permanecer máis de catro horas diarias de pé, aínda que estas combínense con paseos.

Posicións para durmir durante o embarazo

O soño, do mesmo xeito que o descanso, é fundamental durante a xestación. A muller embarazada debe durmir, polo menos, oito horas diarias. O idóneo é que sexa sobre un colchón firme que se deforme o menos posible co peso do corpo.

A postura máis apropiada para durmir é de lado, sobre o costado esquerdo, para evitar que o peso do útero presione a vea cava inferior, o fígado ou outros órganos importantes. En caso contrario, poderíase prexudicar o fluxo de sangue e sufrir mareos ou outros inconvenientes.

Outra suxestión é usar almofadas ou coxíns para lograr maior comodidade, xa sexa para apoiar o abdome e as costas, ou colocada entre as pernas para que descansen mellor as cadeiras.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións