Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Preparación ao parto con ioga

A práctica do ioga durante o embarazo achega numerosos beneficios ás mulleres gestantes no momento do parto

img_embarazada yoga 3 listp

Relaxación, concentración, equilibrio, flexibilidade e serenidade son algúns dos principais beneficios que reporta á muller a práctica do ioga durante o embarazo. Esta disciplina milenaria, ademais de preparar o corpo e a mente da gestante para soportar mellor os cambios físicos e psíquicos que experimenta durante esta etapa, axúdalle a afrontar o parto cunha boa preparación.

Imaxe: lululemon athletica

Os cursos de preparación ao parto diversificáronse nos últimos anos e, hoxe en día, ofrecen ás mulleres embarazadas distintas metodoloxías para afrontar o momento do alumeamento en óptimas condicións. Unha das máis estendidas é a que basea a súa parte práctica nunha disciplina milenaria: o ioga.

O obxectivo principal desta metodoloxía é que a muller incremente o seu benestar físico e mental, tanto durante a etapa do embarazo, como no momento do parto. Para conseguilo, a gestante pode empezar a practicar ioga desde o primeiro día do embarazo, pero sempre debe seguir os consellos e recomendacións dos especialistas en ioga para embarazadas, que son quen poden indicar as posturas e exercicios desta técnica que máis se adecuan ao estado de xestación e que non representan ningún risco nin para a nai nin para o bebé.

Beneficios do ioga para a mente

A práctica do ioga durante o embarazo é beneficiosa para todas as etapas da xestación, pero tamén para o momento do parto e para a recuperación durante o puerperio. Janet Balaskas, autora do manual ‘Ioga, embarazo e nacemento’, afirma que esta disciplina “proporciona á muller embarazada a capacidade de adaptarse aos cambios internos e externos desta etapa con extraordinaria flexibilidade”.

Entre os principais beneficios psíquicos que achega o ioga, Balaskas resalta que axuda á muller “a concentrarse no embarazo dunha forma máis profunda”. A especialista sinala así mesmo que “axuda ao equilibrio corporal e achega unha magnifica preparación para o momento do parto, xa que durante todo o embarazo cultívase progresivamente unha forma efectiva de relaxarse”.

Preparación para o parto

Os especialistas sinalan que practicar o ioga durante o embarazo non garante un parto curto e sen dor, pero si axuda á muller a estar preparada para cando chegue o momento:

  • O adestramento con ioga axúdalle a adquirir habilidade para relaxarse entre as contraccións e a canalizar e controlar a respiración durante o parto.
  • Durante o embarazo practícanse posturas de apertura e relaxación da rexión pelviana, moi parecidas ás que se traballan no parto, que axudan a ampliar o diámetro da pelvis e favorecen que o bebé se coloque de forma adecuada.

Beneficios do ioga para o corpo

A práctica de ioga como exercicio prenatal e de preparación ao parto é unha boa maneira de manterse en forma durante o embarazo. Stella Lanantuoni sinala na súa obra ‘Ioga para toda a vida’ algúns dos principais beneficios físicos que proporciona o ioga para o corpo da embarazada:

  • Fortalece todos os músculos do corpo, especialmente os do chan pélvico, que son o soporte do útero.
  • Mellora a elasticidade e o control dos músculos vaginales e pélvicos, que son fundamentais para o parto.
  • Achega maior flexibilidade á zona abdominal, prevén a flacidez e as estrías e axuda a que o ton normal recupérese despois con maior facilidade.
  • Permite que se fortalezan as pernas para que soporten mellor o incremento de peso durante o embarazo.
  • Ao realizar as posturas e acompañalas dunha respiración consciente e relaxada, actívase a circulación e lógrase unha maior osixenación do sangue.

Practicar ioga: sete precaucións que se deben tomar

Para que a práctica do ioga resulte beneficiosa e non provoque ningún dano nin prexuízo no corpo da embarazada é necesario tomar determinadas precaucións durante a súa execución. Stella Lanantuoni formula as seguintes recomendacións:

  1. Evitar as posturas investidas, fatigosas ou de equilibrio, salvo que estas últimas realícense contra a parede.
  2. Nas posturas sentadas coas pernas estiradas, deixalas sempre separadas un pouco máis que o ancho da cadeira.
  3. As torsiones nunca deben ser forzadas ou realizadas sen a aliñación correcta da columna vertebral.
  4. Non estimular a parte baixa da columna ata despois do quinto mes.
  5. Ata o cuarto mes poden realizarse abdominais en forma moi suave, pero a partir do sexto mes xa non hai que traballar esta zona.
  6. Nas últimas semanas, débense practicar poucas posturas de pé para evitar o cansazo e o mareo.
  7. Se non se ten suficiente práctica anterior ao embarazo, non é conveniente realizar posturas de equilibrio para evitar caídas accidentais.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións