Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Retención de líquidos no embarazo, como aliviarse?

Sentirse inchada ao final do embarazo é normal, pero as molestias da retención poden reducirse se se seguen unhas pautas sinxelas

img_retencion embarazo 3 listp

Por que me están pequenos os zapatos?, por que me apertan os aneis? Nos últimos meses de xestación é frecuente que as mulleres embarazadas teñan a sensación de que as súas extremidades aumentaron de talla de forma significativa. A causa principal deste exceso de volume nos pés, as pernas, as mans e, mesmo, ás veces a cara, é que durante o embarazo a muller tende a reter moita maior cantidade de líquido no seu corpo e leste responde coa aparición de edemas ou hinchazones. Estes síntomas pódense aliviar se se adoptan unhas sinxelas pautas de prevención. No seguinte artigo, recompilamos as principais causas da retención e ofrecemos dez consellos para aliviar os seus síntomas.

Img retencion embarazo 3 01
Imaxe: olga.palma

Causas da retención de líquidos

Durante o período de xestación, o corpo da muller sofre numerosos cambios. Un dos máis xeneralizados é o aumento da retención de líquidos, xerado principalmente polas fluctuaciones hormonais que se producen no embarazo. Considérase que esta retención representa máis da metade do incremento do peso corporal na muller embarazada.

Pero ademais dos cambios hormonais, outros factores característicos do embarazo elevan de forma simultánea a acumulación excesiva de líquidos na xestación. O máis destacado é o aumento significativo do útero materno no terceiro trimestre de xestación, de modo que presiona os vasos sanguíneos polos que se transporta o sangue das extremidades inferiores ao corazón, o que provoca que se acumule líquido nos tecidos.

Síntomas frecuentes

O síntoma máis característico que provoca a retención de líquidos na muller embarazada é a aparición de edemas, unha hinchazón en distintos graos de magnitude de determinadas partes do corpo. A edema prodúcese con maior frecuencia en pernas e nocello, aínda que en moitos casos pode afectar tamén as mans, e mesmo á cara.

Estes síntomas son máis comúns no último período de xestación, sobre todo cando a embarazada permanece moitas horas seguidas de pé ou sen cambiar de postura, e pódense incrementar a últimas horas do día ou en xornadas máis calorosas do habitual. Tamén a edema ou hinchazón pódese acrecentar nas mulleres que teñen maior predisposición á retención de líquidos xa sexa por algún tipo de trastorno renal ou circulatorio, como as varices.

Motivos de alarma

As edemas do embarazo, aínda que molestos, son case sempre benignos e por tanto non son motivo de alarma mentres non presenten unha magnitude excesiva e desaparezan tras períodos continuados de descanso.

Con todo, se a hinchazón persiste e vai acompañada doutros síntomas, como hipertensión arterial, alteracións da vista ou dor de cabeza, é necesario consultar co especialista ante un posible risco de preeclampsia , unha complicación que afecta ao 10% das gestantes e que pode resultar perigosa se se diagnostica demasiado tarde.

10 consellos para previr a retención

Os especialistas recomendan ás mulleres gestantes que incorporen á súa día a día distintas pautas e hábitos que preveñen o exceso de retención de líquidos. Entre eles:

  1. Realizar pequenos paseos diarios de entre 20 e 30 minutos ou outras actividades físicas que impliquen o movemento das pernas e faciliten o aumento da rega sanguínea.
  2. Tombarse dous ou tres veces ao día durantes 10-15 minutos coas pernas no alto por encima do nivel do corazón.
  3. Cando se permanece sentada por un longo período procurar manter as pernas en posición elevada. Se é posible, levantarse cada certo tempo e dar un paseo curto de cinco minutos.
  4. Non exporse directamente ao sol nin ás altas temperaturas. Así mesmo evitar acudir a saunas ou os baños quentes moi prolongados.
  5. Evitar estar en posición de pé, quieta, e sen descansar durante moito tempo.
  6. Utilizar un calzado cómodo, de tacón baixo e que non oprima os pés, así como calcetíns e medias dunha talla adecuada para que non compriman excesivamente as pernas, as coxas nin a cintura.
  7. No momento de durmir, tentar adoptar unha posición de lado, preferentemente sobre o costado esquerdo, xa que favorece o fluxo sanguíneo entre o corazón e as extremidades inferiores.
  8. Beber líquido abundante durante o día -polo menos dous litros- axuda a previr a hinchazón, pois a hidratación facilita a expulsión do líquido sobrante do corpo.
  9. Limitar o consumo de sal, xa que o exceso de sodio entorpece a circulación e favorece a retención de líquidos.
  10. Recoméndase incorporar á dieta alimentos que sexan ricos en potasio, posto que axudan a eliminar líquidos a través dos ouriños. Algúns vexetais como as espinacas, o calabacín e os champiñóns, as patacas e os legumes, ou as froitas como o plátano, a piña e o albaricoque proporcionan potasio ao organismo da embarazada.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións