Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Nenos > 2-4 anos

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Seis consellos para lograr que os nenos coman froita

Os pais poden inculcar nos nenos a inxesta de froitas, un compoñente fundamental para a súa dieta

A miúdo, os nenos resístense a comer froitas e verduras. Esta actitude constitúe un problema, xa que achegan vitaminas e outros nutrientes importantes para a súa saúde e crecemento, algúns dos cales non están presentes noutros alimentos. Neste artigo, recompilamos varias formas de motivarlles para que coman froita, como ofrecer distintas presentacións e combinacións, evitar insistir demasiado e, no caso dos maiores, dar exemplo.

Imaxe: Bruce Tuten

As froitas son fundamentais na dieta dos nenos, do mesmo xeito que para os adultos, por múltiples motivos: proporcionan algúns nutrientes case exclusivos -como a vitamina C, só presente en froitas e verduras-, son fonte de fibra e antioxidantes, case non conteñen graxa e axudan a manter unha correcta hidratación (todas teñen un alto contido de auga) e a eliminar o exceso de líquidos e toxinas, dado o seu carácter diurético.

O problema é que non sempre resulta sinxelo que os máis pequenos acepten as froitas incluídas no seu menú. Os nenos tenden a mostrarse remisos a probar comidas novas, sobre todo cando os gustos son algo fortes, ou ácidos, como ocorre con algunhas froitas, e tamén cando a textura é fibrosa ou hai que realizar algunha tarefa adicional antes de levarllas á boca (pelar, quitar sementes, etc.). Por iso, sempre veñen ben algúns consellos para animar aos nenos a comer froitas (e non desesperar no intento).

  1. Predicar co exemplo. Isto é básico: os nenos imitan e queren parecerse aos maiores. Nunha casa onde a froita non forma parte da dieta dos adultos, é moi difícil incluíla na dos pequenos. Ademais, se comen froita, os maiores farán ben non só aos nenos, senón tamén a si mesmos. Débese procurar, por outra banda, que as froitas estean visibles na paisaxe cotiá, o cal se pode lograr coa presenza dunha fonte cunha boa variedade na mesa do comedor ou na cociña.

  2. Entrar polos ollos. O que máis lles gusta aos nenos é xogar e, a miúdo, viven o momento da comida como unha interrupción do seu entretemento, que preferirían evitar. Por iso, unha das alternativas é lograr que a comida tamén teña o seu toque de diversión. Unha das maneiras de conseguilo é a través dos cortes das pezas de froita e as posibles combinacións. É moito máis atractivo para o neno, e acrecentará as súas ganas para comer, recibir unha fonte multicolor, con anacos de fresa, mazá, laranxa, pexego e kiwi cortados en tamaños e formas similares, que unha soa froita enteira. Outra alternativa é presentar os pedazos de froita nun escarvadentes de madeira, a modo de espeto.

  3. Combinar as froitas con outros produtos. Este consello parécese ao anterior, pero neste caso, non só preséntase a froita dunha maneira orixinal, senón que se mestura con outros produtos para obter resultados novos. Un bo recurso é incluír anacos de froita en leite ou iogur natural, mesmo, as empresas de produtos lácteos comercializan desde hai tempo este tipo de combinacións. A mazá e algúns queixos, como o brie, dan tamén moi bos resultados. Pódense combinar tostas con finas rodajas de plátano. O único límite márcano a imaxinación e o padal.

  4. Facer zumes. Os zumes son outra maneira de consumir froita. Non se aproveitan todas as súas propiedades nutritivas, xa que moitas delas pérdense, sobre todo a fibra e tamén as vitaminas, se se deixa pasar demasiado tempo desde que se espreme ata que se bebe. De todos os xeitos, os beneficios son variados: por unha banda, a posibilidade de mesturar zumes de diferentes froitas e probar os resultados máis ricos (isto pode supor a porta de acceso a un tipo de froita que, ao ser a peza enteira, o neno négase a probar) e, por outro, os zumes sacian a sede en épocas calorosas, como alternativa aos refrescos.

  5. Promover a participación dos nenos. Esta colaboración pode lograrse na preparación dos alimentos. Mentres a persoa maior cociña, o pequeno pode pelar as froitas, organizar a súa presentación ou realizar algunha outra tarefa que non implique riscos. Este contacto e a súa proximidade coa froita axudará a que aumenten os seus desexos de probala. Tamén se pode incluír ao neno na toma de decisións con preguntas como: “Que comemos hoxe, plátano ou mandarina?”. Isto non só axuda a que senta máis implicado coa froita, e como consecuencia máis propenso a comela, senón que ademais permite coñecer mellor os seus gustos e preferencias.

  6. Non obrigar nin insistir demasiado. Se comer froita convértese nunha esixencia, ou ofrecela supón un momento de tensión e discusións, é probable que o neno acabe por asociar a froita con situacións negativas, o cal causará un comportamento contrario ao desexado. Se o pequeno négase despois dalgunhas propostas, o máis conveniente é deixarlle. Pero se o adulto come máis tarde a froita que o neno rexeitou e manifesta o agradable que é o seu sabor e o moito que a gozou, o pequeno aumentará a súa curiosidade e os seus desexos de imitar e de compracer a quen lle coida. Se non nese momento, quizá a seguinte vez si queira comela.

Etiquetas:

 nenos fruta-gl zumes

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións